דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
בימים האחרונים הרהרתי שוב לגבי ההחלטה הפזיזה שקיבלתי – לעבור לסמארטפון כשר – ושאלתי את עצמי על מה אכתוב בפרק השלישי
broken screen
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
מיומנו של איש דיגיטל המנסה להיגמל מסמארטפון • פרק 3: אפקט פיגמיליון 1

בימים האחרונים הרהרתי שוב לגבי ההחלטה הפזיזה שקיבלתי – לעבור לסמארטפון כשר – ושאלתי את עצמי לא פעם ולא מאתיים מה אכתוב בפרק השלישי בטרם מצאתי את אשר חשקה נפשי.

במבט לאחור, איני יודע עד כמה ההחלטה הייתה נבונה. רגע לפני שהתחלתי לכתוב את הפרק הראשון ביומן, הסרתי את האפליקציה של פייסבוק מהסמארטפון ומחקתי אפליקציות מיותרות כגון סנאפצ’אט, מיוזקלי ועוד כמה “חידושים” שהורדתי בעבר במסגרת חיפושיי אחר הטרנד השיווקי הבא.

מחיקת האפליקציות המיותרות פינו לי מקום רב במכשיר והרשיתי לעצמי לעדכן אפליקציה חדשה המסוגלת לספור נשימות ולוודא שהמשתמש חי בזמן שהוא מחזיק את המכשיר ביד, או משהו כזה. עדיין לא ירדתי לסוף תחכומה.

מי שמכיר אותי יודע שאני לא חסיד גדול של חדשות בזמן אמת, אינני מחובר לקבוצות נייעס מסביב לשעון ואין לי אפליקציות של אתרי חדשות בטלפון. פעם, במסגרת תחרות שנערכה במקור ראשון, הורדתי את האפליקציה של 360 באמצעות קישור ששלח לי מענדי גרוזמן, אך לאחר זכייתו גם היישומון הזה הוסר בהצלחה.

אז כתבתי את הפרק הראשון ביומן והרגשתי שאני הולך לקראת השינוי הגדול הבא, ושיתפתי אתכם במחשבות שחלפו בראשי בזמן ביעור חמץ, אבל לקראת הפרק השלישי הגעתי לא מוכן בכלל.

אפקט פיגמיליון

אם תחפשו בגוגל את המונח “אפקט פיגמיליון”, תקבלו את התוצאה הזאת: “נבואה המגשימה את עצמה”. בקצרה, על פי ויקיפדיה: הסוציולוג רוברט מרטון הוכיח כי ציפייה או חיזוי משפיעים על התנהגות האדם וגורמים באופן עקיף להתממשותם.

מרטון הדגים את התופעה בעזרת אירוע שהתרחש בשנת 1932 בבנק בארצות הברית. על הבנק נפוצו שמועות שהוא על סף התמוטטות. בעקבות השמועות (הלא מבוססות) משכו לקוחות רבים את כספם בו זמנית, דבר שהביא להתמוטטות של הבנק. כך קרה שציפיותיהם של הלקוחות התגשמו, כלומר, הנבואה התגשמה.

דוגמה נוספת מובאת בויקיפדיה, על איוב, שסבל מיסורים רבים והתאונן באומרו: “כִּי פַחַד פָּחַדְתִּי וַיֶּאֱתָיֵנִי וַאֲשֶׁר יָגֹרְתִּי יָבֹא לִי” (איוב, ג’ כ”ה). אפשר להבין שאיוב טען שכל יסוריו הגיעו לו מפני שפחד שיבואו עליו. כך שלמעשה הפחד גרם ליסוריו לבוא עליו.

אם תרצו להוסיף את המקרה שלי לויקיפדיה, אספר לכם מעשה שהיה: בימים ובלילות האחרונים חשבתי על רגע המעבר לסמארטפון מוגן ובראשי ייחלתי שהדבר יקרה בקרוב, אבל לא ציפיתי שזה יקרה באמצעות זרז טראגי שכזה:

לפני שעות אחדות, הסמארטפון היקר שלי נפל לרצפה והמסך הענק (סמסונג נוט 4) פשוט שבק חיים, כלומר, מת. רבים מנסים להתקשר אליי בשעות האחרונות, נתקלים בחוסר מענה ואני אפילו לא יודע את זהותם!

זה נשמע מוגזם ואולי קצת תיאטרלי, אבל אני מרגיש חסר אונים. זה מעצבן, מפריע, כואב. בפרפראזה להצהרתו המפורסמת של רבי אריה לוין ז”ל, אני יכול לומר לכם היום כי המסך של הסמארטפון שלי כואב לנו.

אשמח אם תוכלו לשתף, כדי שכולם יידעו שאני לא זמין. אני פנוי.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

3 תגובות

  1. זה לא רק נבואות שמתגשמות, זה גם תפילה של הסובבים אותך…

  2. הLG של נתיב מומלץ בחום!! לא נתקע, מהירות גבוהה. אפליקציות מצוינות וברמה גבוהה. והעיקר-חיים חופשיים מהשיעבוד הנורא… קח נשימה, פסח, חג הגאולה ותכניס את עצמך לגאולה הזאת!!
    אגב מה שקרה לפלאפון שלך זו הדרך היחידה להתנתק, וכוונתי לפתאומיות, “לחתוך בבום” מנסיון רק ככה זה עובד, פשוט לא לחשוב, לקחת פטיש ולשבור, מיד אחרי המכה הראשונה מגיע רגע של הלם, אצלי היה גם בכי ואז- מגיעה השעה הגדולה-עת רצון! זה הזמן לעצום עיניים ולבקש מאבא לקחת את הקורבן הגדול הזה ממני באהבה ולבקש על כל מה שיושב בלב…
    אין תחליף לרגש הסיפוק שמגיע אחר כך!! ואני לא משקרת, זה קשה, זה קשה מאוד!! אבל שווה!! שווה כל רגע של חיים שמגיע אח”כ!!!
    קח את המכשיר השבור ,תעיף לפח הכי רחוק שיש ,(לא לתקן ולמכור!! בשום אופן!!) כנס לחנות הקרובה, קנה את המכשיר של נתיב או אולי הדרן גם טוב, שב בצד בשקט, תפתח את הפה ודבר עם אבא, הוא הכי מקשיב עכשיו, הכי רוצה לתת!!
    אחכ, כשיעבור זמן תבין שהדבר הראשון שקיבלת זה חיים. פשוט כך. אה, וכמובן זכות הרבים בעיקבות שיתוף המהלך שלך בבמה מכובדת זו.
    חזק ואמץ!!

  3. כמי שנאלצים להשתמש בסמארטפון לצרכי עבודה.
    בכוונה הלכנו על המכשיר של דלתא, הפרדה בינו לבין הטלפון.

    ואז בשעות שאנחנו לא רוצים לעבוד המכשיר מונח בצד אבל הטלפון זמין למקרה הצורך.
    והחיים יפים וטובים בלי ביפ שמספר כל רגע על עוד הודעה, ועוד אחת.

    החיים הטכנולוגיים אולי קידמו אותנו. אבל בתכל’ס לקחו אותנו הרבה אחורה. אם פעם בשעה 4-5 אחה”ץ הסתיים יום העבודה. היום לקוחות לא מתביישים לשלוח וואצאפ ב-1 בלילה.

    כמה שפחות מחוברים – זה פשוט חזרה לשפיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן