גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
MEUHEDET
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

המאבק הלוהט בין קופות החולים על כל מבוטח במגזר החרדי עולה שלב. לראשונה מזה שנים רבות, מכבי סיימה את שנת 2017 בבני ברק במאזן שלילי, נתון דרמטי לכל הדעות ולפי כל הפרשנויות. לעומתה, מאוחדת ולאומית החלו להציג נתוני צמיחה מעודדים.

לדברי מאשי קידר, מנהלת שיווק של ‘מאוחדת’ במגזר החרדי, מדובר בלא פחות ממהפכה ובשורה צרכנית חשובה. “בני ברק הייתה עיר שמכבי שלטה בה במשך שנים. מאוחדת אומנם שולטת בריכוזים החרדים בארץ, אבל בבני ברק משום מה לא נתנה פייט”.

מאשי מספרת כי במרוצת השנים, כל קופות החולים ניסו לגעת במגזר החרדי בבני ברק ולעשות התאמות כאלה ואחרות, “ורק מאוחדת, שהיא הקופה המותאמת ביותר למגזר החרדי, לא פעלה מספיק בעיר התורה והחסידות”.

מה הכוונה בהגדרה “המותאמת ביותר למגזר החרדי”?

“מאוחדת היא קופה שמאז ומתמיד הייתה מותאמת למגזר החרדי, מהבסיס שלה. החל משלב הקמת המרפאות והשירותים ועד הפרטים הקטנים ביותר. למשל, יש לנו מושג שנקרא ‘מרחק עגלה’. אנחנו מתכננים את המרפאות בצורה כזו שכל אישה תוכל לצאת עם העגלה מהבית ולהיכנס בנוחות למרפאה.

“לא זאת אף זאת, מאוחדת היא הקופה היחידה שבצוות חברי ההנהלה יש חרדים שיושבים ובונים את הצרכים והשירותים בהתאמה מוחלטת למגזר החרדי. אם תבדוק, אין בקופה אחרת סגן מנהל מחוז שהוא חרדי, או מנהל שיווק במגזר הכללי שהוא חרדי. רק במאוחדת. ויש לזה השלכות. בכל ישיבת הנהלת עולה נושא החרדים”.

עוד מוסיפה מאשי, כי ארבעים אחוזים מלקוחות ‘מאוחדת’ הם מהמגזר החרדי. “זו הסיבה בגינה ‘מאוחדת’ חייבת להתחשב בהם בכל דבר. בכל מוצר. זה מחייב גם אותי. כל מידע הסברתי שיוצא למגזר הכללי, עובר דרכנו, דרך עיניים חרדיות. זה חלק אינטגרלי במאוחדת. החרדים הם לא עוד פלח שוק קטן וזניח אלא כמעט חצי מלקוחות הקופה”.

ולמה לא פעלתם בבני ברק עד לאחרונה?

“זו בדיוק השאלה שעלתה בהנהלת ‘מאוחדת’ בשנים האחרונות. לא היה ברור למה בבני ברק אנחנו לא מספיק חזקים, הרי היינו הכי מתאימים. לאחר בדיקת עומק שערכנו ולימוד השטח, נכנסנו לבני ברק והשקענו את כל כובד משקלנו בפיתוח שירותי הרפואה בעיר. הוספנו שירותים ורופאים מומחים, פתחנו מרפאות חדשות, הרחבנו מרפאות ותיקות והנגשנו אותן לציבור. ברגע שהתחלנו לעבוד, אנשים עברו למאוחדת בהמוניהם”.

מתי התחילה ההשקעה שלכם בבני ברק?

“זה תהליך שנעשה בהדרגה, אבל אפשר לומר שבשנתיים האחרונות נכנסנו בצורה מסיבית מאוד”.

מאשי קידר: "עשינו מהפכה בבני ברק וזו רק ההתחלה" 4

למה את חושבת שלקוחות עברו דווקא למאוחדת?

“אנשים רוצים לקבל שירות, זו הסיבה היחידה. צריך כמובן שיהיו לך רופאים טובים שיודעים לאבחן, להבין את תפיסת העולם ולתת את האבחונים הכי טובים”.

השקעתם יותר בפרסום?

“לא, אנשים לא עוברים לקופת חולים אחרת בגלל מודעה בעיתון”.

לא?

“לא, זה משהו נוסף. לפרסום יש את המשקל שלו, אני לא מזלזלת, זה חלק חשוב וחיוני, אבל לא זאת הסיבה למעבר בין הקופות”.

אז למה אתם משקיעים כל כך הרבה בפרסום?

“אנחנו צריכים להביא לידיעת הציבור והלקוחות על אודות השירותים המיוחדים שלנו וכדו’, ברור, וזה משהו שמשלים את כלל פעילויות השיווק, אבל זה לא גורם שעומד בפני עצמו. קודם כל זה שירות”.

הגעתם לבני ברק בעקבות העלייה של מכבי לירושלים?

“מה פתאום? אם כבר, בדיוק ההיפך. אחרי שהחלטנו להרחיב את הפעילות שלנו בבני ברק, מכבי התחילה לפעול בירושלים. אבל התוצאות של מכבי בירושלים לא מוצלחות כל כך, לדעתי. העלייה שלהם מתבטאת לכאורה במעבר מסיבי של לקוחות לאומית ובעקבות השקעה במרפאה לערבים במזרח ירושלים. במגזר החרדי לא הייתה להם הצלחה גדולה שם”.

גם ‘מאוחדת’ רשמה ירידה בירושלים…

“מאוחדת עברה שינויים בירושלים ולאנשים קשה לקבל שינויים בדברים שהיו רגילים לקבל ולכן יש עזיבה מסוימת אבל אנשים עוזבים ובסוף חוזרים”.

איזה שינויים למשל?

“למשל תעדוף בתי חולים, הסכמים עם מרכזים רפואיים וכדומה. זו התנהלות נכונה מבחינה כלכלית של הקופה. זה לא גמ”ח והקופה מחויבת לעבוד לפי סטנדרטים מסוימים. בכל מקרה, רוב האנשים שעוברים לקופות אחרות, בסוף חוזרים למאוחדת. אנחנו רואים את זה בשטח”.

אמרת קודם שמאוחדת היא הקופה הכי חזקה במגזר החרדי. מה המקור לקביעה הזאת?

“מאוחדת הכי חזקה במגזר החרדי בכל הארץ מבחינת זה שהיא הכי מותאמת, הכי מבינה, הכי בונה את השירותים בהתאמה למגזר החרדי. אנחנו עושים כל הזמן סקרים ושואלים איזו קופה הכי מתאימה לציבור החרדי. רובם אומרים שמאוחדת היא הקופה המתאימה ביותר”.

מילה לסיום?

“אנחנו רק בתחילת הדרך. מה שברור זה שהעלייה שלנו בבני ברק מבטאת מעבר של המגזר החרדי אלינו, כי בבני ברק אין מגזר אחר. בירושלים יש מגזרים אחרים”.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן