דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
העיתון המזוהה עם הפלג הירושלמי מפרסם הבוקר מתקפה חזיתית כנגד “נערי המפלגה, עסקנים וקופת העיר” שהעזו להפר את פסק ההלכה של מרן הגרי”ש אלישיב זצ”ל
MISHPACHA (1)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בהמשך לפרסום מאמש “מי עומד מאחורי המתקפה נגד ‘משפחה’?“, עיתון ‘הפלס’ מצטרף הבוקר לחגיגה ויוצא במתקפה חזיתית נגד מי שהוא מכנה “נערי המפלגה, עסקנים וגוף צדקה בשם קופת העיר”.

תמללנו את עיקרי הדברים (באמצע המאמר הושמט קטע פחות רלוונטי בנושא מכתב של מנהלי הסמינרים):

רבנים ומחנכים מתריעים מפני פריצת גדר חמורה במתן גושפנקא לשבועון “משפחה”

גורמים שונים החליטו לפעול בעזות מצח נגד דעתם של מרנן גדולי ישראל ולהפר בפומבי את פסק ההלכה של רבינו מרן הגרי”ש אלישיב זצוק”ל: “בוודאי שאין להכשירו ולסייע בידו”

רבנים ומחנכים התריעו בימים האחרונים מפני פריצת גדר חמורה שמתחוללת לאחרונה, כאשר גורמים רשמיים החליטו לפעול בפומבי נגד הוראת מרנן גדולי ישראל ופסק ההלכה הידוע של רבינו מרן הגרי”ש אלישיב זצוק”ל נגד השבועון “משפחה”, והחלו להעניק גיבוי ולשתף פעולה עם אותו גורם פסול שכל גדולי ישראל יצאו כנגדו.

כזכור, מזה שנים רבות הביעו דעתם מרנן גדולי ישראל זצוק”ל ויבדל”א נגד הסכנה החינוכית של השבועונים למיניהם, ובפרט השבועון “משפחה” שהתבלט במיוחד בתעמולתו הקלוקלת, מאז ועד עתה, הן במתן לגיטימציה לתופעות שליליות ופרסום מאסיבי של מוסדות “האקדמיה לחרדים”, והן במתן ביטוי לדעות כוזבות ולשיבוש ערכי היסוד של היהדות הנאמנה, מתוך קו מערכתי המטפח את הקרייריזם החומרני ושאיפות ירודות המיובאות מחוץ לעולמה של תורה. גדולי ישראל הזהירו כי התקשורת הפסולה הפועלת במסווה “חרדי” מסייעת למגמה הקלוקלת המאיימת על היהדות הנאמנה, הנאבקת מול ניסיונות אינטנסיביים של מהפך רעיוני ושינוי ערכים בציבור החרדי.

בשלהי חודש ניסן תשע”א יצאו מרנן ורבנן גדולי ישראל זצוק”ל ויבדל”א במכתב חריף, בו נאמר: “כל השבועונים והחינמונים כולל עיתון ‘משפחה’, מסלפים ומטשטשים את השקפת תורתנו הקדושה שקיבלו מרבותינו, וחלילה להכניס עיתונים מסוג זה לבית, או לסייע בידם בכל אופן שהוא”.

בחודש טבת תשע”ב נודע, כי השבועון “משפחה” מתחיל להפיץ מהדורה המחולקת בחינם באזורים החרדיים באמצע השבוע. רבנים ומחנכים הביעו דאגתם מהיוזמה החדשה, באומרם כי בכך נגרם סיכון חינוכי בצורה רחבה יותר, ע”י החדרת ההשקפות הפסולות בכל תיבת דואר, ולא רק בקרב הנכשלים ברכישת העיתון.

רבינו עט”ר מרן הגרי”ש אלישיב זצוק”ל הביע חרדתו העמוקה מהדבר וכתב את מכתבו הידוע, שעורר הדים רבים: “כבר הבעתי דעתי אודות השבועון ‘משפחה’, המסלף ומטשטש השקפת התורה. ועתה בא להרבות השפעתו ותפוצתו. יש לעמוד על המשמר לבל ייכנס לבתי היראים לדבר ד’, ובוודאי שאין להכשירו ולסייע בידו”.

בעקבות מכתב זה נזהרו כל הגופים השייכים לעולם התורה ממתן גושפנקא כלשהיא לעיתון זה. אך לאחרונה נודע, כי גורמים שונים החליטו לפעול בפומבי נגד הוראת גדולי ישראל ובראשם רבינו מרן הגרי”ש אלישיב זצוק”ל. עסקנים שונים החלו להתראיין ולקיים קשר עם עיתון זה, וגוף צדקה בשם ‘קופת העיר’ החל לפרסם בשבועון זה מודעות רשמיות, כל זאת בניגוד לפסק החד-משמעי של מרן זצוק”ל: “יש לעמוד על המשמר לבל ייכנס לבתי היראים לדבר ד’, ובוודאי שאין להכשירו ולסייע בידו”.

מרביצי תורה ויראה הגיבו בזעזוע ואמרו, כי מדובר בשלב חמור נוסף של התדרדרות הפוקדת גורמים ידועים, מאז נוצרה בשולי הציבור החרדי תחושת הפקרות של “לית דין ולית דיין”. במצב המופקר שנוצר, מנסים קומץ של “נערי המפלגה” להשתלט על חלקים בציבור החרדי ולהתוות את דרכו בצורה קלוקלת וצינית, תוך ניסיון עקבי לשבור מוסכמות וליצור רושם כי הוחלט להוביל “קו חדש” ולהפנות עורף לעקרונות בסיסיים שהיו ידועים ומוסכמים על כל יהודי חרדי, תוך התכחשות לעקרונות היסוד של מרנן זצוק”ל.

“הלא מדובר באחד המאבקים המפורסמים שהובילו גדולי ישראל ובראשם רבינו מרן הגרי”ש אלישיב זצוק”ל. כיצד יטענו גורמים אלה כי הם ממשיכים בדרכו של מרן זצוק”ל. הלא יש בכך משום ‘רבם דקרו’ בצורה החמורה ביותר”, אמרו.

(כאן הושמט קטע העוסק במכתב של מנהלי סמינרים)

כאמור, בציבור החרדי הובעה מחאה נמרצת מהמגמה לפרוץ גדר שגדרו ראשונים ולתת גושפנקא לגורמים פסולים בצורה פומבית ומחוצפת. רבים אמרו: “עוד זכור כיצד בשעתו הוביל העיתון ‘יתד נאמן’ את מסע ההסברה הרעיוני שהביע את חרדתם של גדולי ישראל מפני השפעתו הקלוקלת של העיתון ‘משפחה’, והיאך הושתק הדבר, כמו מאבקים עקרוניים נוספים, מאז ‘המהפך’ שהביא לתהליך רפורמציה בשנים האחרונות. כאשר רואים כעת כיצד גורמים רשמיים ומפלגתיים הקשורים ל’דגל התורה’ החליטו לתת לגיטימציה בריש גלי לאותו שבועון, ואין פוצה פה ומוחה, הדבר מוכיח שוב על ההתדרדרות המדאיגה, שסופה מי ישורנו”.

כמו כן ציינו, כי אותה עמותת צדקה, ‘קופת העיר’, שהחליטה להפר בפומבי את הוראת גדולי ישראל בעניין זה, כבר הקדיחה תבשילה בשנים האחרונות כאשר נודע על שיתוף פעולה בינה ובין ג’וינט-ישראל, הגוף החילוני שאחראי לפיתוח מסלולי צבא ואקדמיה לציבור החרדי. בשעתו גם נחשף ב’הפלס’ מתוך מסמכים רשמיים שהציגו את המיזם המשותף, כי הגוף החילוני החל לעסוק בהכשרת עובדות של ‘קופת העיר’ למצב של “שינוי תפיסתי”, כדי להחדיר למשפחות החרדיות כי העבודה מהווה “ערך היוצר הגדרה עצמית ומעניק תרומה רוחנית”. מסמך של משרד הכלכלה ציין גם, כי ‘ג’וינט ישראל’ הצליח לעורר בקרב עובדות ‘קופת העיר’ לבטים בנושא יציאת גברים לעבודה, מתוך פקפוק וספקות בערכי היסוד של הקדשת החיים לתורה.

(פורסם במקור בעיתון ‘הפלס’. אין מערכת פאשקעוויל נוקטת עמדה בנושא ו/או לוקחת אחריות על תוכן הדברים)

'הפלס': "פריצת גדר חמורה במתן גושפנקא לשבועון משפחה" 1

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן