מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
החודש אנחנו עדים למיני דרמה בקרב מספר הגולשים של שני האתרים המובילים. כל הפרטים
SITES
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

הסקירה החודשית שלנו הצביעה עד כה על מגמות די קשיחות הן במה שקשור לדירוג האתרים (לא נרשמה אף תחלופה בצמרת) והן להיקף הגלישה בהם. החודש אנחנו עדים למיני דרמה בקרב מספר הגולשים של שני האתרים המובילים (‘כיכר השבת’ ו’בחדרי חרדים’).

פוסטים קודמים בנושא:

כפי שנפרט בהמשך, האתרים הללו רשמו זינוק נאה באחוזי הגלישה, אלא שאם תשוו את הסקירה הקודמת לזו הנוכחית, תגלו שמבחינת “המספרים היבשים” הם רשמו ירידה של כמה מאות אלפי כניסות. זאת ועוד: אם תכנסו בעצמכם לאתר סימילר ווב, תגלו שהגרף והמספרים השתנו רטרואקטיבית, ולמעשה המספרים של החודשים הקודמים תיקנו את עצמם מאזור הקידומת של 2 מיליון לאזור קידומת של מיליון אחד.

אז מה בעצם קורה כאן? כיצד ירידה של כמה מאות אלפים מוגדרת כעליה, ואיך כלי מדידה כמו סימילר ווב רושם תנודות חדות כל כך? למען האמת, לא על הכל יש לנו תשובות, אבל ננסה להעניק הסבר מניח את הדעת.

כמה חודשים לפני שהתחלנו לפרסם את הסקירה החודשית שלנו, רשמו ‘כיכר השבת’ ו’בחדרי חרדים’ זינוק מרשים, כאשר התייצבו על אזור חיוג של שני מיליון כניסות לחודש. מדובר היה בדרמה של ממש היות ועד אז ‘כיכר’ נע בין מיליון למיליון וחצי, ו’בחדרי’ בין 900,000 למיליון ורבע (מדובר על מגמות כלליות. יתכן ופה ושם היו חריגות לא משמעותיות מהמספרים הנ”ל). באותה הזדמנות המדידה של סימילר שונתה רטרואקטיבית באופן שהמספרים הללו השתקפו גם בחודשים הקודמים.

נציין כי למרות הקפדתם של אנשי האתרים הגדולים להתעלם מתוצאות הסימילר, באותו חודש הם דאגו לחגוג אותם ברשתות החברתיות. אמת לשעתה.

עתה, כאמור, נראה שהמספרים התאזנו שוב. מדוע? את התשובה לכך יכולים לספק רק אנשי סימילר והאתרים עצמם. אנחנו רק נציין שזו ככל הנראה עוד תוצאה למדיניות אי-הענקת גישה לגוגל אנליטיקס (ראו בהרחבה כאן), מה שמונע מסימילר סנכרון עם כלי מדידה אמין במיוחד. זו הסיבה שבאתרים שמעניקים גישה לאנליטיקס, איננו עדים לתנודות מהסוג הזה. ומה מוביל את בעלי האתרים לוותר על הגישה הזאת? גם במקרה הזה נאלץ להסתפק בשאלה.

נדגיש, כי אם למי מאנשי האתרים המסוקרים יש טענות על הנכתב, נתונים סותרים, השגות וכיו”ב – הם מוזמנים לשוח אלינו ואנחנו ניתן להם את הבמה הראויה.

ונעבור לנתונים עצמם: חודש אפריל היה קצר יחסית, עם 30 יום בלבד. בנוסף, חג פסח חל בשבוע הראשון של החודש, וכמו כל חג, גם הוא “גבה מחירי גלישה כבדים”. למרות זאת, ביחס לחודש שקדם לו רשמו רוב האתרים עליה נאה, מה שמצביע על כך שבערבי חגים גולשים פחות מאשר בחגים עצמם.

כרגיל, אתר ‘כיכר השבת’ שומר על המקום הראשון עם 1.94 מיליון כניסות, המהוות זינוק של למעלה מ-12% (לפי התיקון הרטרואקטיבי במספרים, כמובן) ביחס לחודש הקודם.

דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי • שאלת מיליון הכניסות 1

במקום השני, אתר ‘בחדרי חרדים’ עם 1.74 מיליון כניסות, עליה של כמעט 4% ביחס לחודש הקודם.

דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי • שאלת מיליון הכניסות 2

במקום השלישי אתר JDN עם קצת פחות מ-780,000 כניסות, עליה של 7% ביחס לחודש הקודם.

דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי • שאלת מיליון הכניסות 3

במקום הרביעי אתר ‘חרדים 10’ עם 377,00 כניסות, זינוק של יותר מ-22% ביחס לחודש הקודם.

דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי • שאלת מיליון הכניסות 4

במקום החמישי אתר אקטואליק עם למעלה מ-190,000 כניסות, זינוק של למעלה מ-20% ביחס לחודש הקודם.

דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי • שאלת מיליון הכניסות 5

כדרכנו, בשולי הסקירה נציין גם אתרים שאינם אתרי אקטואליה פרופר, אלא נישתיים יותר ועוסקים בקשת רחבה של תחומים: חב”ד שטורעם עם קצת יותר מ-164,000 כניסות, ירידה של למעלה מ-10% ביחס לחודש קודם (גם ביחס לאתר הזה נרשם תיקן רטרואקטיבי של המספרים הגבוהים) . חב”ד אונליין עם כמעט 344,000 כניסות, ירידה של 10% ביחס לחודש הקודם, ואתר ‘קול חי’ עם למעלה מ-165,000 כניסות, ירידה של 2% ביחס לחודש הקודם (כנ”ל).

דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי • שאלת מיליון הכניסות 6 דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי • שאלת מיליון הכניסות 7 דירוג אתרי האינטרנט המובילים במגזר החרדי • שאלת מיליון הכניסות 8נט

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

3 תגובות

  1. פייק ניוז זה שם כללי לכל אתרי החדשות
    וכנראה שיש לו את ה’הכי הרבה כניסות (:

  2. האמת שאתר JDN מפתיע אותי. האתר צומח ואכן בתקופה האחרונה הוא ממש מעניין ולעניין. אתר נקי ומביא חדשות כמו שצריך. ניתן כנראה להביא טראפיק גם בלי כל הרפש שיש בכל האחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן