גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
לקראת הכנס המקצועי בתחום העיצוב והמדיה שייערך בשבוע הבא בביזמקס, שמענו ממעצב העל מה הוא חושב על העיצוב במגזר החרדי
PEDI
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לקראת הכנס המקצועי לעצמאים חרדים בתחום העיצוב והמדיה שייערך בשבוע הבא בביזמקס, שוחחנו עם מעצב-העל פדי מרגי, שצפוי להרצות במושב המרכזי של הכנס. שמחנו על ההזדמנות שנפלה בחלקנו להכיר קצת יותר את אחד המעצבים הבכירים בישראל ולשמוע ממנו בצורה בלתי אמצעית מה הוא חושב על העיצוב במגזר החרדי.

המעצב הבינלאומי פדי מרגי: "יש מהפכה במגזר החרדי בכל הנוגע למיתוג" 1

פדי מרגי הוא המייסד והבעלים של Talking Brands, חברת מיתוג שהוקמה לפני כ-18 שנה “מתוך רצון לעזור לחברות וארגונים לממש ולמקסם את פוטנציאל השוק שלהן”, כדבריו. ואכן, ההבנה המשמעותית ביכולת של המיתוג והעיצוב להשפיע על הצריכה, הובילה עשרות מותגים בניצוחו להצלחה מקומית ובין-לאומית. לדבריו, “להגיד את הדבר הנכון ולגרום לכך שאנשים ירגישו הזדהות זו המהות בתמצית של התהליכים מכונני השינוי המובלים אצלנו”.

פדי מתמחה בבניית אסטרטגיה, מיתוג וזהות של ארגונים, חברות, מוצרים, אנשים ורעיונות במתן פתרונות חזותיים כוללים. ברשותו ניסיון רחב וידע בשיווק ובהתנהגות צרכנים, בבניית זהות תאגידית ובמציאת המרכיבים המניעים לפעולה קהלי יעד. פדי בעל תואר ראשון בעיצוב תקשורת חזותית מהמכון הטכנולוגי חולון, תואר שני במנהל עסקים, התמחות ביזמות מאוניברסיטת “Polytechnic Institute of New York University”. בכובעו האחר פדי הוא מרצה בכיר וחבר סגל במחלקה לעיצוב תקשורת חזותית בפקולטה לעיצוב של המכון הטכנולוגי חולון. אף קיבל ציונים לשבח על הצטיינות בהוראה.

פדי נמנה בין שורה של מעצבים בין-לאומיים בתחום המיתוג והאריזה, כאשר רק לאחרונה תערוכתו “חיטה היא חיטה היא חיטה” זיכתה אותו בפרסים בין-לאומיים וסיקור נרחב בכלי התקשורת העולמיים. התערוכה נודדת בעולם, כאשר עד היום הוצגה במוזיאון העיצוב בסן פרנסיסקו, באקספו מילאנו ובהונג-קונג כתערוכות יחיד ובשנה האחרונה גם בישראל. במקביל, מרגי מכהן כשופט בין-לאומי ומקומי בתחרויות עיצוב ולאחרונה אף כיהן כנשיא חבר השופטים בתחרות מיתוג בפולין.

“למעשה, את הדרך המרכזית שלי כאמן, יוצר ומעצב עצמאי התחלתי לאחר שזכיתי לפני כ-18 שנה בתחרות עיצוב כרטיסי ה’חישגד’ של מפעל הפיס, הקמתי את החברה שלי – “Talking Brands” – ומאז אנו מתעסקים בעיצוב, מיתוג ופרסום”. מרגי מספר כי כיום הוא משמש כחבר סגל בכיר מן המניין במחלקה לעיצוב במכון הטכנולוגי בחולון, המקום בו קיבל את הכשרתו המקצועית הראשונית.

“יצא לי לעבוד עם המגזר החרדי, ואני מציין זאת לטובה”, אומר מרגי ומוסיף, “יש מהפכה במגזר בכל הנוגע למיתוג וצריכה. אם פעם היו שמים לב רק לתוכן, היום שמים דגש גם על האריזה, המיתוג וההגשה לצרכן. אפשר לראות את זה בחנויות, במותגים ובפרסומות של המגזר החרדי, בין אם מדובר בחנויות של מטפחות או פאות לנשים או בחנויות כובעים לגברים. אפשר לראות את זה במותגי הלייף סטייל שמקבלים משנה תוקף באורח החיים החרדי כמו אופנה ועוד. הפרסומאים והמעצבים של המגזר יודעים איך לשווק את המוצרים ולהציג אותם בצורה משכנעת”, מסכם מרגי.

מרגי לא חף מביקורת עצמית וחשוב לו להעמיד את הענף על מקומו. “חשוב לנו כפרסומאים, כאמנים וכמעצבים, לדעת היכן עובר הגבול הדק בין מיתוג ואריזה לגיטימית לבין כאלה שלא. האם יש לנו גבול אתי בנושא? זו שאלה שאני מציג בתערוכה שלי המוצגת ברחבי העולם, והיא למעשה באה להציב מראה מול אנשי הפרסום והמיתוג על תרבות הצריכה והשפעת המותג על הצרכן”.

הנושא שעולה בתערוכה אותה מציג מרגי, הוא גם הנושא המרכזי עליו ידבר בכנס ‘BizUp’, הכנס המקצועי לעצמאים בתחומי הפרסום והמדיה לציבור הדתי-חרדי. “למעשה, בכל פרסומת אנו משתמשים במניפולציות על מנת לשווק את המוצר שלנו, ככה עובד עולם הפרסום. השאלה היא מה הגבול בין מניפולציה מסחרית לגיטימית לכזו שאינה לגיטימית, ועל כך כאמור אני מתעתד לדבר בכנס”. מסכם מרגי.

הכנס ייערך במתחם Bizmax – ביזמקס, הצבי 15, ירושלים | ט’ חשון תשע”ט 18.10.2018 | 19:00

לפרטים נוספים על הכנס המקצועי ורכישת כרטיסים לחצו כאן

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן