גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
השתתפנו בכנס חשיפת כלי הסיוע של מכון היצוא וחשיפת סטארטאפ השנה של קמאטק כדי להביא לכם רשמים, אנקדוטות וכמה תמונות
MOSHE FRIDMAN
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מאות אנשי הייטק חרדים השתתפו אתמול בכנס מיוחד שנערך על ידי מכון היצוא הישראלי, משרד הכלכלה וארגון קמא-טק במסגרתו הכריזו על אנשי ההייטק החרדי בקטגוריות יזמי השנה, סטארטאפ השנה והסטארטאפ המתחיל של השנה.

שר הכלכלה, אלי כהן, תיאר כיצד נתפסת מדינת ישראל בעולם וחזר על מנטרות מפורסמות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על ישראל כסטארטאפ ניישן. בנאום תמציתי הזמין את אנשי ההייטק החרדים להיעזר בשירותים ובתקציבים הייעודיים של משרד הכלכלה ליזמים חרדים, אשר הוצגו באופן מפורט בפני המשתתפים על ידי אנשי מכון היצוא, מנהל הסחר ורשות החדשנות.

בכנס אנשי השנה בהייטק נחשף: אחוז היזמים הגבוה בעולם הוא במגזר החרדי 1

יו”ר מכון היצוא, אדיב ברוך, פתח את האירוע בברכת שהחיינו והרגיש צורך לתבל את דברי הברכה שלו בדברי תורה ואגדה. אחריו, ישי לפידות (שהנחה את האירוע בחן) אמר כי הוא קבע רף תורני גבוה לנואמים אחריו. מאוחר יותר, איתי ביכלר איזן את המצב כאשר הצהיר בראשית דבריו כי לא יוכל לצטט פסוק במסגרת הרצאתו, ולא יכול להתחייב על הפעם האחרונה שביקר בבית כנסת. הקהל הגיע כדי לשמוע ממנו את סיפור הצלחתה של ‘סודהסטרים’, כך שמיד התגבר על היעדר תוכן תורני בדבריו ונסחף לדבריו המרתקים.

משה פרידמן, מייסד קמאטק, פתח את דבריו בדברי תודה למשתתפים, הוסיף פרפראות וציטוטים מבכירי תעשיית ההייטק והציג שתי נקודות מעניינות מאוד על תחום ההייטק במגזר החרדי. “פרופ’ אהוד מניפז שנוכח איתנו כאן באולם ועומד בראש מחקר יזמות וחדשנות רב-שנתי בכ-70 מדינות ברחבי העולם ומתקיים גם בישראל, אמר לי שאחוז היזמים בישראל עומד על 12%, והוא הגבוה ביותר בעולם. המשמעות היא שאחד מכל שמונה אנשים בישראל, בערך, הוא יזם.

“וזה לא הכול. יש נתון יותר מעניין”, הוסיף פרידמן, “בשנים האחרונות החלו לחקור את אחוז היזמות בחברה החרדית וגילו נתון שאותי מאוד הפתיע. מסתבר ש-20% מבני המגזר החרדי הם יזמים. יש רוח אדירה של יזמות ובמספרים היא הגבוהה ביותר בעולם. כמובן שאנחנו לא מדברים על יזמות טכנולוגית בלבד אלא על יזמות עסקית כללית שיכולה לבוא לידי ביטוי גם בפתיחת מתפרה או חנות פלאפל, אבל רוח היזמות הזאת מובילה וזה הדבר החשוב”.

לקראת סוף נאומו, הציג פרידמן שקופית עם נתון מדהים: “בשנת 2013 כאשר הקמנו את קמאטק, חיפשנו סטארטאפים חרדים ומצאנו רק חמישה כאלה בכל המדינה. ארבע שנים אחר כך, בשנת 2017, ציינו את הסטארטאפ החרדי ה-1,000. אני יכול לומר שעד כה נרשמו אצלנו 1,300 סטארטאפים חרדים. לא כולם גדולים כמו ווייז או טאבולה, אבל כולם פנו אלינו עם רעיון ותוכנית עסקית מסודרת. זה מראה על צמיחה מאוד חזקה של כמות החרדים המתעניינים ביזמות טכנולוגית”.

בכנס אנשי השנה בהייטק נחשף: אחוז היזמים הגבוה בעולם הוא במגזר החרדי 2

החלק המעניין באירוע, אחרי הנאומים המקצועיים של אנשי מכון היצוא, משרד הכלכלה ורשות החדשנות, הגיע באיחור קל. מיד אחרי הרצאתו המרתקת של ביכלר, הציג המנחה את יזמי השנה והתעקש על ליידיס פירסט: רותי מרגלית עם חברת ‘ממביט’ העוסקת בפיתוח צ’טבוטים מבוססי בינה מלאכותית, ואחריה יוני לוקסנברג עם ‘אלמנטור’ שכולנו מכירים.

https://youtu.be/v-w9coaN2A4

מיד אחר כך עלו השופטים לבמה ודירגו את הסטארטאפיסים המבטיחים של השנה. על הבמה ישבו זה לצד זה יו”ר מכון היצוא אדיב ברוך, מנכ”לית לאומיטק יפעת אורון, מנכל ויוורק ישראל בנג’י סינגר, זוהר לבקוביץ המוכר היטב מתוכנית ‘הכרישים’ ומנכ”ל משותף בקראוס קפיטל ראול שטיין.

לאחר הצגת הסטארטאפים במשך 90 שניות, היזמים ענו לשאלות השופטים וקיבלו את משוב וציון השופטים, ולאחר מכן התקיימה הצבעת הקהל באמצעות מערכת שלטים חכמה. לאחר ציון משוקלל של השופטים והקהל, נבחרו שני יזמים במקום הראשון והראשון (65 נק’ כל אחד מהם) תחת הקטגוריה ‘הסטארטאפ המתחיל של השנה’: יוסי רבינוביץ עם Quay, חברה המפתחת טכנולוגיה להקמת מערכי הפצה מהירים ויעילים, ואיציק אלגרסי עם ליסט, הפועלת בשוק המסחר המשני בביטוחי חיים בארה”ב.

הזוכה במקום הראשון בקטגוריית סטארטאפ השנה הוא אלישע כהן עם ‘נייבר’, מערכת חכמה לניהול נכסים משותפים.

בכנס אנשי השנה בהייטק נחשף: אחוז היזמים הגבוה בעולם הוא במגזר החרדי 3

מתמודדים נוספים שהציגו על הבמה במסגרת התחרות: ד”ר יהודית אברהמס עם ‘מוניטהר’ – טכנולוגיה חדשנית לניטור וזיהוי מוקדם ומדויק של התפתחות סרטן השד, ענבר עברון עם ‘דקסנט’ – טכנולוגיה מהפכנית המאפשרת לבצע אבחון באמצעות מצלמת הסמארטפון וחוסכת ביקורים מיותרים אצל רופאים, ישראל גורט (בתמונה) עם ‘רפלקטיז’ המנטרת ומתריעה על אי יעילות ותקלות באתרי אינטרנט, ישראל גרוס עם ‘L7 דיפנס’ – מערכת למידה חכמה מבוססת למידה ביולוגית להגנה ממתקפות סייבר מבוססות למידת מכונה, וגוז’ף בורשטיין עם ‘קוזמאצ”, פלטפורמת מימון המונים מבוססת בינה מלאכותית.

בכנס אנשי השנה בהייטק נחשף: אחוז היזמים הגבוה בעולם הוא במגזר החרדי 4

בתמונה: צוות פרסום VIP שהיה אחראי על מיתוג האירוע מטעם מכון היצוא. על היח”צ וקשרי קהילה: יוסי רוזנבוים. על הפקת האירוע: מוטי בוקצ’ין – בולדוזר

בכנס אנשי השנה בהייטק נחשף: אחוז היזמים הגבוה בעולם הוא במגזר החרדי 5

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן