כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
אפרת פינקל ביקרה בדפוס הדיגיטלי דטה-פרינט בבני ברק וחזרה עם סיפורו של בעל עסק קטן שהפך לאימפריה של ממש
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

טוב, עם כל הקמפיינים שרצים לנו לאחרונה מול העיניים ולא מאפשרים לנוח מעמל המאצ’ינג, כמה שניסיתי להתעלם – אי אפשר יותר. הקמפיינים פה. נוכחים, בועטים, מרעיפים ברכות וסופר מצליחים. בלי סוף אנו שומעים על המרן שבכה מצער, על הגדול שהבטיח עולמות, על המקובל שקם לקיים את המצווה בגופו ממש, ועוד ועוד סופרלטיבים מרטיטי לב, לצד (עזבו רגע את הציניות הליטאית) רגעי אמת מרגשים ואמיתיות יפות עם טוהר יהודי חם וריח של לימוד.

כולם מדברים על התורה והקדושה והמצווה מחד, ומאידך על הקופי והיח”צ והעלויות, אבל אף אחד לא באמת שת ליבו לאנשי המקצוע יגעי הכפיים שטורחים על הפרסום הזה בפועל, להדפיס, להפיק, לשלוח. חברים, יש גם צד טכני לעניין הזה ויש לתת עליו ואליו את הדעת. ובפרט בקמפיינים מסוג זה, בהם מדובר בדד-ליינים דחופים במיוחד, על גבול הבלתי אפשריים.

אז ברקע הקמפיין הענק שנעשה בשבועות האחרונים למוסדות יששכר באהלך, החלטתי לבחון את מאחורי הקלעים של התעשייה שצוברת תאוצה ולא שוקלת לרדת מהמפה בקרוב (לכל הפחות לא לפני שייגמר לנו הכסף רח”ל), ושמתי פעמי לבית הדפוס ‘דטה פרינט‘ שאחראי על הפקות הדפוס בקמפיין ‘התחנני’, והתחננתי בפני הבעלים שיניח לי להתרשם במו עיני כיצד פועלת המערכת הזו ולגנוב מסודות המקצוע.

מה אומר לכם? בתוך אחת הסמטאות של בני ברק שוכן בית הפקות דפוס ענק ומצליח. הבניין הקטן והשלט בחזית המפעל המשדרים רוח של בית עסק קטן ושקט, לא מעידים על המתחולל בפנים. הופתעתי. רוב בתי הדפוס שהכרתי הם מקומות קטנים, עמוסים בבלגן ורעש בעיניים ובאוזניים, אבל בכניסתי למפעל קידמו את פניי אולם קבלה גדול ומספר חדרים מסודרים, ואנשי צוות נעימים שיושבים בלי קול ליד מסכי מחשב גדולים ועובדים בשלווה. למרות הגודל וההיקף, המקום נותן תחושה של עסק קטן ונעים ויחס אישי ובגובה העיניים, כך שקשה לשער את טירוף הקצב והתוצרים.

איך מדפיסים מאצ'ינג? מאחורי הקלעים של הפקות הדפוס המורכבות במגזר החרדי 1

הו, הנה מאיר ליברמן המנכ”ל. מה זה, מה קורה פה?

“תכל’ס גם אני לפעמים לא מאמין שאנחנו פה. התחלנו בחנות דפוס קטנה ברחוב יהודה הלוי והתעסקנו בכלל בעיקר בפיתוח תמונות. הרבה אנשים זוכרים אותנו מהתמונות, היינו הראשונים שידעו לפתח תמונות דיגיטליות מכרטיס זיכרון ולא מפילם. אחרי זה עברנו עוד מספר מקומות. אנחנו בתחום כבר כמעט 20 שנה ולפני כארבע שנים עברנו הנה, למפעל החדש והגדול (כ-600 מטר). בכוונה לקחנו באזור התעשייה, כי אנחנו לא מטפלים בלקוחות פרטיים, רק בלקוחות עסקיים או עמותות”.

זה עובד כך: בית הדפוס מחולק לשתי מחלקות. יש את מחלקת הפורמט הרחב ששם מדפיסים שלטים גדולים, שמשוניות, קאפות, מארזי קרטון, רולאפים, מתקני תצוגה ועוד, ויש את המחלקה של הפורמט הקטן שכוללת הפקת קטלוגים, ניירת משרדים, חוברות וכו’. לא מזמן הגיעה למפעל מכונה חדשה שעושה ‘לקה סלקטיבית בולטת’ ו’פוילים’ שזו סוג של הטבעה שהופכת כל מוצר ל’וואו’, במקום לכזה שמודפס על נייר כרומו רגיל.

ב’דטה פרינט’ עושים את רוב ההדפסות במקום עצמו. בעוד שרוב מפיקי הדפוס האחרים שולחים את ההזמנות להדפסה לספקי משנה, פה כמעט הכל מבוצע אין-האוס, וכך שולט המפעל גם על האיכות וגם על הזמנים.

בעניין זה מספר ליברמן: “אם אתה רוצה באמת לספק שירות הכי מקצועי שיש, אתה כל הזמן צריך להתחדש ולקנות ציוד מתקדם, מהיר ואיכותי. מה שמתסכל זה שיש הרבה בתי דפוס קטנים ומתחילים עם ציוד הרבה פחות איכותי, ובגלל שאין להם מספיק עבודה הם כל הזמן מורידים את המחירים, דבר שפוגע באיכות של ההזמנות וגורם לכך שהלקוחות מקבלים מוצרים פחות טובים ובאיחורים גדולים בזמנים. זה פוגע בכל הענף שלנו. מה שמכרו פעם ב-100, היום הם מוכרים ב-60. אם אני לא רוצה להוריד את איכות התוצרים שלי, אני לא יכול להוריד מחירים בלי סוף”.

היקף קמפיין כמו זה של ‘יששכר באהלך’ הוא ענק, וכולל עשרות סוגי עבודות והדפסות. ל’התחנני’ הפיק המפעל שמשוניות, עשרות סוגים של פוסטרים, קאפות, קופות צדקה מקרטון, טפסים עבור המוקדים, מעטפות, גיליונות לרחובות, הזמנה יוקרתית שכולל פויל זהב ולקה סלקטיבית, מודעות ועוד.

חדש בדטה פרינט – לכה סלקטיבית בולטת ופויל זהב וכסף:

איך מדפיסים מאצ'ינג? מאחורי הקלעים של הפקות הדפוס המורכבות במגזר החרדי 2

ולכן מעבר לאיכות התוצר, יש פה עוד נקודה: בגלל שהמכונות מהירות במיוחד, כולם התרגלו לבקש את הכל דחוף. לפני כמה שנים אנשים יכלו לחכות מספר ימים, היום הלקוחות בקושי מסכימים לחכות כמה שעות. לכן מעבר להקפדה על איכות החומרים, זמן התגובה פה מהיר במיוחד.

אני מניחה שזה מייקר את העלויות מעט, והוא מבין ומסביר: “תראי, כל עבודה שתזמיני תוכלי תמיד להשיג יותר בזול אצל חאפרים ודילרים. אנחנו נמצאים באזור, קרובים מאוד (וכל העובדים הם מציבור אנ”ש), לא שולחים את הביצוע לערים רחוקות וכאמור מהירים במיוחד בלי להתפשר על איכות. אצלנו הלקוח יכול להיות בטוח שהוא מקבל את מה שהוא הזמין ובדיוק בצבעים הנכונים, בלי להתפשר על שום דבר בגלל דחיפות ביצוע”.

“אתן לך עוד דוגמה: יש עכשיו את הבלאגן עם ראש העיר של טבריה והשבת. ארגון הידברות עשו בנושא הזה בחמישי האחרון בלילה אולפן מיוחד והחליטו שהם צריכים תעודות יוקרתיות ומיוחדות מהרגע להרגע ועוד חומרים. הפקנו להם תעודה מיוחדת עם הבלטה מזהב ממש מהרגע להרגע. הם שלחו לנו את הקובץ, ועד שהשליח הגיע זה כבר חיכה לו ארוז. ועכשיו אנחנו בשיא ההכנות של הדפסות לאירוע השנתי של עזר מציון שכולל מאות מטר שמשוניות, קאפות, מאות מטרים של דגלול, מדבקות רצפה ועוד”.

חדש בדטה פרינט: המכונה החדשה של חברת EFI מדפיסה 200 מטר שמשונית בשעה. עכשיו בהתקנה וכיולים אחרונים.

איך מדפיסים מאצ'ינג? מאחורי הקלעים של הפקות הדפוס המורכבות במגזר החרדי 3

מגוון הלקוחות בבית הדפוס רחב. ישנם המון מפיקי אירועים, מוסדות, עמותות, משרדי פרסום, אוניברסיטאות, בתי חולים ועוד. בין לקוחותיהם תוכלו למצוא את אושר עד, ד”ר פישר, ללין, בודי שופ, אמריקן לייזר, ועוד רבים וטובים. כל שנייה מגיעות עוד עבודות, ותוך שעות בודדות מפיקים רולאפים, שמשוניות, טפסים מכל סוג. את כרטיסי ההזמנה לאירוע שכוללים הדפסה דו צדדית עם למינציה, פויל ולקה סלקטיבית, הזמינו מהרגע להרגע, וכך עבודה שבדרך כלל לוקחת יומיים בוצעה תוך שעתיים. זה מה שטוב בעובדה שהם ערוכים למקרי חירום ויש אנשי צוות שעושים את המקסימום.

בצוות הסטודיו יש שלוש מעצבות, ומחלקה של ארבעה יועצי דפוס עוסקת בניתוח צורכי הלקוח ובהדרכה מעשית, מה הכי טוב ומקצועי בשבילו ומה יקדם אותו. ב’דטה פרינט’ מקפידים לא לדחוף סתם מוצרים, ומאמינים שכדי להצליח יש לספק פתרונות נכונים ומדויקים. בנוסף, יש שני אנשי מכירות שמגייסים לקוחות פוטנציאליים גדולים, ומחלקת ייצור ובה שמונה עובדים. כל איש מקצוע שזקוקים לו, מעסיקים כאן במקום.

עניין הטכנולוגיה והמיכשור מעסיק מאוד את הנהלת המפעל. ליברמן מוסיף לסיום: “כל פעם שיוצאת טכנולוגיה חדשה, אנחנו שם. משתדלים שכל דבר חדש שיוצא יהיה פה ראשון. גם בפיתוח תמונות דיגיטליות לפני 14 שנה היינו הראשונים. מה שמנחה אותנו כל הזמן זו השאיפה להיות הכי מקצועיים, מהירים, איכותיים וחדשניים בתחום. שנוכל לתת ללקוחות שלנו חווית קנייה ושירות מיוחדים, והכי חשוב – שיקבלו ב ד י ו ק את המוצר שציפו לו. לכן אנחנו דואגים שתמיד יהיה לנו את המילה האחרונה של הציוד. בדיוק עכשיו הוזמנה מכונה חדשה שמדפיסה על חומרים גמישים במהירות מטורפת של 240 מטר בשעה. כל הזמן מתרחשים תהליכים חדשים ומתקדמים בענף, ואני מקווה לקחת חלק בזה תמיד, בצורה הכי מקצועית שיש”.

צפו בסרטון:

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן