מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מצד אחד, מצב מלחמה. מצד שני, הכפלת תקציבים לטובת תעסוקת חרדים. פגשנו את שלום בוקובזה, מנכ”ל ‘מיזם ׳למעשה’ לשיחה על תעסוקה, חדשנות והשפעת המלחמה על תעסוקה בכלל ועל סניפי הדרום בפרט
WhatsApp Image 2024-04-21 at 11.00.38
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בתוך הקשיים והבירוקרטיה שאיתם מתמודדת המדינה בימים האלה, אחד הדברים המרכזיים איתם נאלצים להתמודד אזרחי מדינת ישראל בתקופה הזו – הוא המצב התעסוקתי החדש. אמנם ישנם עסקים שמצליחים להחזיק את הראש מעל המים ולהמשיך בשגרת עבודה, אך בד בבד עסקים ומערכות רבות נאלצות בשל סיבות שונות כמו מחסור בכח אדם עקב מילואים, וסיבות אחרות להמתין בדריכות להתייצבות המצב. התרגום המעשי לכך אלו הפערים ההולכים וגדלים בהיצע וביקוש בשוק העבודה, כאשר על פי דוחות המשרדים השונים, בחודשיים הראשונים שלאחר אירועי שמחת תורה נתוני האבטלה החדשים בישראל עמד על כ-70,000 איש.

פגשנו את מנכ”ל מרכזי כיוון “מיזם למעשה”, שלום בוקובזה, לשיחה קצרה על המצב התעסוקתי בארץ וכיצד הוא מתבטא בתעסוקת החרדים והופתענו לגלות אופטמיות בתוך הכאוס הלאומי שכאמור, כולל בתוכו גם את עולם התעסוקה.

“אין ספק שקיימת לא מעט דאגה בקרב חברות כח אדם ומרכזי תעסוקה בתקופה הזו”, מסכים בוקובזה. “נתוני התעסוקה לא פשוטים ואנשים מחפשים את עצמם מחדש. אבל החלק האופטימי בכל הסיפור הזה, אם אפשר לקרוא לזה כך, זה שאנחנו תפסנו את זה בזמן”.

רגע לפני אירועי שמחת תורה זכה מיזם למעשה במכרז להכוונת תעסוקה למגזר החרדי, בתקציב רב שאושר על ידי משרד הכלכלה. מטרת הגדלת התקציב הייתה בין השאר כדי לאפשר את איחוד כלל המרכזים תחת מותג אחד שייתן מענה מקצועי וליווי נרחב במקום אחד. “זה הגיע בטיימינג המדוייק”, מציין בוקובזה “אחרי הקורונה הוכחנו שאנחנו יודעים לטפל במצבים הכי מורכבים מבחינה תעסוקתית ולהביא את המקסימום עבור תעסוקת המגזר החרדי ועכשיו, המצב הוא כזה שכל הידע, הניסיון, והמגוון הענק של השירותים מרוכזים תחת ‘כיוון’ אחד בלבד. אנחנו מתמקדים בכלים שיביאו את המועמדים להשתכר יותר, שיכלכלו את המשפחה בכבוד, דואגים להכשרות מקצועיות ומפנים בעת הצורך גם לאקדמיה״ מסכם בוקובזה בסיפוק”.

ואיך זה משפיע בפועל? אפשר כבר לראות תוצאות של זה?

“זה מדהים איך שדווקא בטיימינג הזה הצלחנו להביא עשרות אלפי משפחות לשידרוג כלכלי באמצעות ליווי אישי ומענה מדויק”, משתף בוקובזה ומסביר כי “ייעלנו את התוכנית כך שתאפשר לנו התפתחות מקסימלית. אם זה מסלולי מימון ללימודים, קורסים להשלמת השכלה כמו אנגלית ברמות שונות, מחשבים, מתמטיקה וכו’,  הכנה לראיונות עבודה, כתיבת קורות חיים, הצעת משרות בהתאמה אישית ועוד המון מיזמים ושיתופי פעולה באמצעות חיבורים פרטיים ועסקיים למכללות. מבחינתנו כולם משרתים את המטרה וכן, אתה רואה את התוצאות בשטח”.

ומה קורה באזורי המלחמה? איך מצליחים לייצר תעסוקה?

“תראי, יש לנו מרכזים בדרום שספגו מכה תעסוקתית קשה בתחילת המלחמה. אין ספק  שהם היו הראשונים לחטוף, אבל משברים לאומיים אף פעם לא הרתיעו אותנו וכמו שקרה בקורונה, זה מה שקרה גם הפעם. מצבים כאלה רק מביאים אותנו כאומה להתייעלות גבוהה יותר. רק בחודשיים האחרונים התרחבנו לשני סניפים נוספים ברחובות ובערד שמייצרים עבודה והכשרות. עשרות נרשמים, שיתופי פעולה עם גופים משמעותיים בהחלט מייצרים תעסוקה גם באזורים הללו. אנחנו מתמקדים שם. הרמנו פרויקטים תעסוקתיים בבאר שבע ובנתיבות  ואנחנו עובדים לפי התוכניות שלפני המלחמה. המצב הכלכלי והפרנסה של תושבי הדרום חשובים ומשמעותיים היום יותר- מאי פעם”.

בנוסף לפריסת הסניפים, בתוכנית כיוון הרחיבו  את מערך האבחון והיעוץ התעסוקתי לסוגים שונים של מבחנים (תי”ל ופיל”ת) ופיתחו מערכת אוטומציה מיוחדת שתאפשר תקשורת מקסימלית מול הלקוחות והמשתתפים כמו גם קישרי קהילה מותאמים עבור קבוצות קהילה סגורות שאינן חשופות לאפשרויות הקיימות. “אם את שואלת אותי, כמה שהמצב הבטחוני בארץ משפיע על מצב התעסוקה במגזר – אני יכול לומר שבשונה ממה שהאויבים שלנו מנסים להשיג, כיהודים טובים אנחנו בעיקר מתחזקים מזה ומייצרים מהלימון לימונדה. זה לא פשוט ואני פוגש לא מעט אנשים שבקושי מצליחים להחזיק את הראש מעל המים, אבל אנחנו מאמינים שעם הכוונה נכונה אפשר לצאת מכל מצב ואף לשפר אותו ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן”.

אין ספק שככל שנחשפים יותר לפעילות המרשימה במשרדי המיזם ולנכונות כל הנוגעים בדבר להביא את עולם התעסוקה החרדי למקסימום האפשרי ובתקופה זו בפרט, הרי שלא נותר לנו אלא להמליץ לכם להשתמש בשירותיו ולנצל את כלל ההטבות העומדות לרשותכם. ומי יודע, אולי גם אתכם יזמינו לחנוכות הבית של המרכזים החדשים בל”ג בעומר. אנחנו כבר שמרנו ביומן.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן