WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
בחור ישיבה היא כבר לא תהיה, אך עובדה זו לא מנעה ממלי הופמן לעיין בהלכות הפסח ולשוחח עם יעקב פריימן ומיכה שולם על קמפיין הווטסאפ של ‘עסקן’
ASKAN
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

כמו רבים, גם אני מוצפת בהודעות רבות בווטסאפ. ובכל זאת, שום דבר לא הכין אותי להודעה הבאה, שהתקבלה מקורית, מפתיעה ומסוגננת: “בחורי ישיבה, לדעת החזון איש חייבים בבדיקת חמץ…”

אוקיי. בחור ישיבה ככל הנראה כבר לא אהיה, לפחות לא בגלגול הזה, אבל בתור אחת שגדלה בבית עם אווירה למדנית, הבנתי במה מדובר. זה היה שנון, מרתק ולא שגרתי. הלכתי לבדוק מה קורה מאחורי הקלעים בקמפיין הווטסאפ של חברת ‘עסקן’, במסגרתו נשלחות הודעות מעוצבות עם הלכה יומית תחת הסלוגן “מכשירים לפסח”.

יעקב (פריימן, מנהל יח”צ במשרד הפרסום שחור ולבן), מה הביא אתכם לפנות לקהל יעד של בחורי ישיבה דרך הסמארטפון?

“לקראת פסח יצאנו בקמפיין בו אנו שולחים הלכות אקטואליות ופחות ידועות לפסח בקבוצות הוואטסאפ של המשתמשים בשירותי חברת עסקן וקהל היעד של האוכלוסייה הזאת שהולך וגדל”.

אבל לבחורי ישיבות אין סמארטפון, אני מניחה.

“לבחורים האלה יש הורים, והאחריות מוטלת גם עליהם. הם מעדכנים את הילדים שלהם”.

להלכות רבות קיימים מנהגים שונים, דעות שונות לפי עדות וזרמים, סתם מידע כזה עלול לבלבל. לפי איזה רב אתם מנחים את הציבור? האם בחרתם הלכות שזהות לכולי עלמא?

“הלכה יומית הינה רעיון מקובל. לא חידשנו כאן. אנחנו שולחים הלכות אקטואליות, על מנת לעורר דיון, חשיבה ומודעות. חלק מההלכות, אינן מוכרות. לא באנו לפסוק. לגבי פסק הלכה, כמובן, כל אחד ישאל את רבו”.

מדוע בחרתם בקמפיין שיווקי בסגנון הלכתי?

“במהלך הזה חיברנו וחיזקנו את התווית הכשרותית. המשמעות הכפולה בביטוי ‘מכשירים לפסח’ גם בניקיון של הבית וגם בטוהר וסינון באינטרנט יחד עם הצד הטכנולוגי המתקדם שיש במכשירים. ההלכה היומית שמגיעה עם זה תורמת לחיזוק התדמית של הכי חכם. הכי נקי. הכי מהודר”.

האם בספירת העומר, או לכבוד החגים, תמשיכו לשלוח הלכות אקטואליות?

“יתכן. מאחר והתגובות של הלקוחות חיוביות מאוד. גם במידה ונחליט לעשות זאת, נקפיד לשלוח רק הלכות אקטואליות, בזמן המתאים, ובהתאם לתגובת הלקוחות”.

אני בעניין. תענוג להחכים ברגע עם הלכה מעניינת. תמשיכו לשלוח לי. לא חוסמת. מבטיחה.

“אני ממליץ לך לשמוע כמה מילים גם ממיכה שולם, מנכ”ל עסקן”.

אם יש לכם ווטסאפ, כנראה נתקלתם בקמפיין הנהדר של 'עסקן'. שתפו! 1

את מיכה אני תופסת רגע לפני תחילת משמרת באמבולנס. אני מאחלת מכל הלב שתהיה משמרת רגועה לגמרי, הוא מתקן אותי ומעדכן שהוא עומד לחנוך נהגים חדשים, אז אם בכל אופן קורה משהו, הוא מעדיף שזה כן יהיה בסביבה שלו.

מה תוכל להגיד לי על ההלכות שאתם שולחים לי בווטסאפ?

“זה פשוט מדהים”, מתמוגג מיכה. “נפל לי בצורה מתואמת עם העובדה שאני לומד בכולל ערב אחוות תורה. בדיוק התחלנו ללמוד משנה ברורה של ‘דרשו’ שיש שם ליקוט הלכות של ראשונים ואחרונים בעיקר מפוסקי זמננו”,
הוא שמח להסביר. “זה יהיה אש בשדה קוצים, אנחנו לא מביאים הלכות בנאליות, יש כאן ניואנסים דקים שרוב האנשים לא מכירים”, הוא מכריז בהתלהבות.

“ידעת שלפני בדיקת חמץ צריך ליטול ידיים?”, הוא שואל בניצחון כאילו אני זו שאמורה לדעת את כל ההלכות כולם. ממש לא ידעתי ולא שמעתי. אני נבוכה, והוא ממהר להרגיע אותי. “תרגישי בנוח, רובם המוחלט של חברי הכולל לא ידעו את זה. בעל ה’פרי מגדים’ מביא את זה. נכון שהרוב לא מכירים את ההלכה הזו אבל מדובר בניואנס חשוב, בדיקת חמץ מגיעה ממקום קדוש, טהור ונקי”.

הוא ממהר לחזור שוב לטהור והנקי ואני חושבת לעצמי שזה הסיפור כולו. בעולם בו רבים בחברה החרדית מתמודדים עם האתגר המשמעותי, כאשר מצד אחד הם מעוניינים להיות חלק מהעולם הגלובלי המשתנה בצעדי ענק אך בד בבד הם אינם מעוניינים לוותר על קוצו של יוד מהנאמנות שלהם להלכה, פונה הקמפיין הזה ומצליח במודעה פשוטה להעביר את הרוח הזו ישירות לקהל היעד שלו. אפשר להיות מעודכן ורלוונטי וגם לשמור על ההלכה בו זמנית.

הכי חכם – בהחלט. שנון ומקורי.

הכי נקי – איתכם לגמרי.

הכי מהודר – טוב, זה כבר לא אני מחליטה.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

4 תגובות

  1. כבחור ישיבה שיש לו סמארטפון ולא שומע דוקה מההורים (כן יש כאלו והרבה).
    נחמד לשמוע שיש כאלו שדואגים לפרסום מתאים גם לנו.
    תודה למפרסמים ולעורכת הכתבה.

  2. כתבה מדהימה!
    ותודה על התוכן המעניין הזה.

  3. כתיבה טובה ושנונה. רוצים עוד כתבות של הכתבת החדשה שלכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן