כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מי שמוביל את קמפיין הבחירות הוא הפרסומאי רן לוי. בדגל התורה אופטימיים, אך באגודת ישראל טוענים: “הקמפיין הזה לא יביא מנדטים”
YAHADUT HATORA
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לפני ימים אחדים הודיעו ב’דגל התורה’ על כך שלראשונה בתולדות המפלגה, יעלו בחוצות ישראל פרסומי ענק של ‘יהדות התורה’ שבהם מתנוססת דמותו של מרן שר התורה הגר”ח קנייבסקי שליט”א, וזאת כחלק מקמפיין הבחירות לכנסת ה-22. מדובר בפרויקט שילוט ופרסום מהפכני שטרם נראה כמותו במערכות בחירות בעבר ובכלל. במסגרת הקמפיין נעשה שימוש בשטחי פרסום גדולים באזורים מרכזיים בישראל, בנתיבי איילון, בכניסה לירושלים, בכבישי הצפון המרכזיים ובאזורים הומי אדם בכל רחבי הארץ.

המסר המרכזי של הקמפיין יישא את דגל האחדות, תחת הסלוגן “ברגע האמת – מתאחדים”, ויפנה לראשונה לציבור המסורתי בישראל. בפרסומים יופיעו תמונותיהם של גדולי ישראל, מרן שר התורה הגר”ח קנייבסקי, ומרן ראש הישיבה הגר”ג אדלשטיין, תחת הכיתוב “ברכנו אבינו כולנו כאחד”.

סקרים פנימיים שהוגשו בימים האחרונים לראשי הקמפיין של יהדות התורה העלו כי בקרב הציבור המסורתי יש הערכה עצומה למרן שר התורה הגר”ח קנייבסקי ולמרן ראש הישיבה הגר”ג אדלשטיין. בעקבות כך הוחלט להציב בחזית המערכה את גדולי הדור שליט”א, שקוראים לציבור לתמוך ביהדות התורה ולחזק את המפלגה ואת שליחיה לקראת הבחירות הקרובות. חשוב להדגיש ש-25% מהציבור הישראלי מגדירים את עצמם “מסורתיים”, מה שמהווה מאגר קולות בלתי מבוטל שאפשר לגייס חלקים ממנו לתמיכה ביהדות התורה.

“מדובר בהחלטה אסטרטגית להגדיל את מאגר הקולות של המפלגה על חשבון קהלים שיש להם הערכה טבעית לגדולי ישראל, ולהציב בראש חוצות את המסרים המלכדים”, מסביר ירח טוקר ממטה ההסברה של יהדות התורה. “הקו של הקמפיין הוא חיובי ומאחד, ועשינו שימוש בצבעים ובוויזואליות המשדרים חמימות.

“אנחנו פונים ללב היהודי החם, לאותו יהודי שמשתדל לשמור שבת ככל יכולתו, שלא יכניס לפה מאכלי טריפות, שמסורת ישראל חשובה לו, גם אם הוא עדיין לא זוכה לשמור על קלה כבחמורה, לקחת חלק בעתיד היהודי של מדינת ישראל”, מסביר טוקר. “מדובר בציבור גדול, שעד היום מתפזר בין מפלגות ואנחנו בטוחים שחלק מהציבור הזה – ודאי שנחדד לו את המסר שיש לו זכות לקחת חלק במיזם של גדולי התורה בראשות מרן הגר”ח קנייבסקי שביתו הוא אבן שואבת ליהודים מכל גווני הקשת, מאחורי הפרגוד הוא יעשה את ההחלטה הנכונה”.

למרות ההכרזה הדרמטית על קמפיין ‘יהדות התורה’ חשוב לציין כי מדובר בקמפיין של דגל התורה בלבד. מי שמוביל את האסטרטגיה החדשה הוא הפרסומאי רן לוי זאת לאחר הודעתם של אנשי משרד ‘בולטון פוטנציאל’ כי הפעם לא יוכלו ליטול חלק בקמפיין המפלגה בבחירות לכנסת זאת למרות שאת הבחירות לכנסת העשרים ואחת ליווה המשרד.

בעקבות ההודעה של משרד הפרסום החרדי, בדגל התורה החליטו לשתף פעולה עם הפרסומאי רן לוי, והוא היוזם של שלטי הרחוב “בזמן שכל המפלגות עוסקות בשיח של שנאה, שיח מפלג, החלטנו בעצה אחת לצאת בקמפיין חוצות שלא היה כדוגמתו ביהדות התורה והתוצאות הן חיוביות מאוד”, אומר לוי ליום ליום.

ההיכרות בין לוי לאנשי דגל התורה החלה לא מהיום. במשך 25 השנים האחרונות, ליווה לוי קמפייני בחירות שונים כשבחלקם עבד יחד עם אנשי דגל התורה אולם ההיכרות המעמיקה הייתה בעת שמשה ליאון התמודד לראשונה לראשות העיר ירושלים וביתר שאת בבחירות האחרונות בהם היה לוי הפרסומאי שהוביל את הקמפיין. ליאון כזכור, נתמך על ידי דגל התורה בניגוד לעמדת האחות, אגודת ישראל. 

לוי טוען בשיחה עם יום ליום, כי התגובות הרבות שקיבלו לאחר עליית שלטי החוצות, מלמדים כי היעד של תשעה מנדטים הינו סביר בהחלט ואליו הם מכוונים. לוי אף סיפר על כך שישנם אנשים מסורתיים וחילונים שנעצרים בסמוך לתמונות על מנת לנשק את תמונותיהם של הגר”ח קנייבסקי והגרי”ג אדלשטיין.

כבר בבחירות האחרונות, ועוד קודם לכן בבחירות לרשויות המקומיות, הסבירו בדגל התורה כי כוחו של הגר”ח קנייבסקי הינו גדול במיוחד ולשם כך הוא אף יצא למסעות ברחבי הארץ, זאת למרות גילו המופלג. מנגד, כיוון שהקמפיין הינו קמפיין של דגל התורה – שאנשיה שכרו את שירותיו של לוי, לא מופיעים בשלטי החוצות תמונותיהם של האדמו”רים השונים.

ליום ליום אף נודע, כי בדגל התורה יש החוששים משלטי חוצות עם תמונותיהם של אדמו”רים בולטים אשר החסידויות שלהם נחשבות לקיצוניות ולא פעם אף נקשרו לשמם כותרות שליליות בתקשורת. לוי לעומת זאת מסביר כי ברחבי הארץ כוחו של הגר”ח קנייבסקי הינו כוח בולט ולשם כך החליטו להשתמש בתמונותיו. ל’יום ליום’ אף נודע, כי קמפיין החוצות שעלה בימים האחרונים הוא אינו הקמפיין היחידי ולדברי גורם בכיר בצוות הקמפיין, “לקראת הבחירות, צפויים לעלות בקמפיין מסיבי נוסף בכל רחבי הארץ”.

באגודת ישראל החסידית לעומת זאת, לא צפויים לעלות בשלטי חוצות ויש אף מי שמסתייג מכך, אולם בינתיים מנסים להוביל לחיבורים נוספים עם קהלים חדשים או ישנים, שיביעו את תמיכתם במפלגה.

הכתבה המלאה התפרסמה בעיתון יום ליום – פרשת עקב תשע”ט

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן