WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
משרד הפרסום ג’מבו חיפש בידול ומצא את עצמו מתמחה בתחום החתונות במגזר החרדי. מנהלת המשרד איילת לניאדו שוחחה עם אפרת פינקל וסיפרה על התהליך ועל היריד המיוחד שנערך היום באשדוד
cristal (2)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בלי עין הרע. בשנים האחרונות רבו כל כך משרדי הפרסום, עד כי גם אלו העוסקים בתחום מספר שנים – לא מכירים את השמות של כולם. קרה פה משהו. בעבר, מי שהקים משרד פרסום היה איש פרסום, אבל היום כל גרפיקאית (מעצבת, סליחה) בוגרת שנתיים, שלוש לימודי עיצוב באחד מבתי הספר הפזורים שהחליטה להתחיל לקבל עבודות באופן פרטי כבר מכנה את עצמה “סטודיו” ומצמידה לו שם מפוצץ, מלא מחשבה ואסטרטגיה ומעורר השראה. ומה? איך בוחרים? אם רבים כל כך משרדי הפרסום וה”סטודיואים”, איך הלקוחות יודעים לאן ללכת? נשמע כמו אתגר שיווקי לא קל עבור משרדי הפרסום עצמם, בתהליך גיוס הלקוחות.

אנחנו לא הראשונים שנתקלנו בדילמה השיווקית הזו. משרד הפרסום ג’מבו שקרא את המפה הבין כי בידול שיווקי יעשה את ההבדל. איך יוצרים בידול שיווקי? 

אמת, ממבט ראשון נראה כי אתם צריכים להשקיע זמן רב ולזמן לישיבה את טובי המוחות שלכם כדי למצוא רעיון מטריף ומשגע שיבליט אתכם מעל כולם. אם יש לכם רעיון לשדרוג מקורי שאיש לא חשב עליו קודם, נהדר. בדרך זו, למשל, קצרה אפליקציית Waze את פירותיה הרבים: היא השתמשה בשירותי המיקום המוכרים לכולנו (GPS) והפכה אותם לחכמת המונים, כך שכל נהג יכול לשתף את חבריו לגבי תנאי הדרך בנקודה מסוימת.

וכך, במקביל לטיפול בלקוחות השוטפים מכל הסוגים, פיתח המשרד התמחות מיוחדת, משמחת וכייפית בעליל – החתונות.

המגזר החרדי ידוע כציבור שמייצר שמחות וחתונות ב”ה בקצב מסחרר ויומיומי, ומישהו בג’מבו הבין כמה כסף שוק השמחות מייצר, ולמד את הנושא לעומקו. במשך תקופה פיתח צוות המשרד תובנות וגישות שונות בפנייה לקהל היעד הצעיר והמתחדש ללא הפסקה, ופיתח דרכי פעולה במיוחד עבור ציבור המאורסים הנרגש. את כל הקשור בפרסום הנישה הזו מכנה המשרד “קריסטל”.

איילת לניאדו, מנהלת המשרד, מספרת קצת יותר: “יש לנו מאגר חתנים וכלות שבנינו ומתעדכן באופן יומיומי. אנחנו יודעים להגיע לכל החתנים והכלות במגזר החרדי. את המאגר אנחנו גם משווקים לעסקים הרלוונטיים וגם מבססים עליו את הפעילות שכוללת את ‘יריד קריסטל’ – יריד מכירות ייעודי לכלות, ואת ‘מגזין קריסטל’ – מגזין מכירות שנתי עם למעלה מ-200 עמודים לחתנים וכלות המתפרסם לקראת פסח ובו פרסום לכל העסקים הרלוונטיים לתקופת ההכנות לחתונה.

“הרעיון המרכזי הוא שיחד עם המגזין שמגיע לכל חתן וכלה הביתה מיד אחרי האירוסין – מגיע כרטיס ההטבות קריסטל, שמעניק הנחות והטבות במאות (!) בתי עסק ומותגים מבוקשים וסופר פופולריים במגזר. הפידבקים שאנחנו מקבלים על המוצר הזה פשוט מרגשים. כלות וחתנים עורכים את הקניות שלהם לפי העסקים שמפורטים במגזין שלנו”.

בכל קיץ, תחת פיקוחה של מחלקת ההפקות של ג’מבו, נערך ‘יריד קריסטל’ – יריד קניות ענק בבנייני האומה המאגד הרבה חנויות ובעלי עסקים הרלוונטיים לכלות במקום אחד סגור ומספק חוויית קנייה כייפית שחוסכת גם במחיר וגם בהתרוצצויות הבלתי פוסקות של התקופה. האירוע לנשים בלבד, ומשתתפות בו כלות, אמהות ומחותנות. האירוע האחרון שנערך בבנייני האומה אירח מעל 15,000 נשים שיצאו למסע קניות בן יום אחד, ובקיץ הקרוב ייערך האירוע החמישי במספר.

בשעות אלו נערך באשדוד יריד קריסטל חורף, בקונספט חמים וקטן יותר מיריד הקיץ. הרעיון ליריד באשדוד נולד מבקשות של בעלי העסקים והכלות לקיים אירוע נוסף במהלך החורף. “ב”ה הצלחנו להביא גם לשם את כל המותגים המעולים שבאים כל שנה ליריד הקיץ”, מספרת איילת, “היריד אומנם במתכונת קטנה יותר, אבל מספק בדיוק את הסחורה הנדרשת”.

לדבריה, יש דבר נוסף שהם עושים עבור הכלות: “אנחנו דואגים לימי הנחות ספציפיים. מדובר ביום מסוים בו עסק מסוים מכריז על יום לכלות בו הוא מעניק הנחות משמעותיות. אנחנו מפיקים את זה ומפרסמים לכלות את הימים האלו. אין ספק: שיווק למאורסים זה לגמרי אנחנו. אנחנו עושים עוד הרבה דברים, אבל בתחום הזה הכי חזקים שיש”.

בדרך לחתונה עוצרים בקריסטל 1 בדרך לחתונה עוצרים בקריסטל 2

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן