דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מהם האתגרים לעסקים שומרי שבת המבקשים שלא להמשיך לספק את כלל השירותים שלהם באמצעות האתר במהלך השבת ואיך ניתן לפתור אותם? במאמר מקצועי זה, מומחה הקידום דניאל זריהן עושה לכם סדר
Daniel Zrihen
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש הוא תהליך מאתגר לכל עסק באשר הוא. בתהליך כזה, יש צורך לתת את הדעת על מגוון גדול של פרמטרים שמנועי החיפוש לוקחים בחשבון בעת הדירוג של עמודי אינטרנט עבור שאילתות שמבצעים הגולשים: כמות ואיכות התוכן שנמצאת באתר, הסמכות של האתר, אשר נובעת, בין היתר, מאיכות פרופיל הקישורים החיצוניים המפנים אליו, רמת האופטימיזציה של האתר, ובפרט מבנה כתובות ה – url של האתר, ההירכיה שבה בנוי האתר, טיוב כותרות המטא ותיאורי המטא של עמודי האתר, מהירות הטעינה של עמודי האתר, איכות אבטחת המידע וההגנה על פרטי הלקוחות המאוחסנים באתר – כל אלו ועוד, הם פרמטרים המשפיעים רבות על קידום אתרים חווית המשתמש באתר.

לעסקים שומרי שבת, אשר מבקשים שלא להמשיך לספק את כלל השירותים שלהם באמצעות האתר במהלך השבת, ישנם אתגרים נוספים, ולא פחות מורכבים: השבתה של האתר עלולה לגרום לבעיה במדד הזמינות שלו וכמובן בחווית המשתמש, חסימת המשתמש מביצוע פעולות מסויימות עלולה לגרור עונשים מצד מנועי החיפוש ולירידה בדירוגים השונים, והצגת תוכן מתחלף יכולה לגרום למנועי החיפוש לחשוד בפעולה הנחזית לקלוקינג (הצגת תוכן אחד למשתמשים ותוכן אחר למנועי החיפוש).

במאמר הזה ננסה להציג אוסף של פתרונות אפשריים לסוגית השבת, וגם את הסיכונים הכרוכים במימוש פתרונות אלו.

פתרון ראשון: ממשיכים כרגיל

הפיתרון הפשוט ביותר מבחינת מניעת הפגיעה בקידום האורגני של האתר הינו להמשיך כרגיל בפעילות האתר. ישנם לא מעט אתרי אינטרנט בעלי אופי דתי שעושים זאת. יש לקחת בחשבון שאם מדובר באתרים גלובאליים, שפונים לקהל הנמצא גם בתפוצות, ניהול הזמנים שבהם האתר יהיה זמין בכל אחת מן המדינות על פי זמני כניסת השבת יכולה להיות אתגר לא פשוט.

להמשך פעילות האתר כרגיל, אין מן הסתם השפעה שלילית על קידום האתר, ולא צפויה בעקבותיה פגיעה בדירוגים של האתר על מילות מפתח כאלו ואחרות.

פתרון שני: השבתה רק של שירותים מסחריים באתר

אם הבעיה העיקרית בהפעלת האתר נובעת מן האיסור לבצע מלאכה בשבת, חלק מן המאמינים יכולים להסתפק בסגירת השירותים השונים שמהם מתפרנס האתר. במקרים כאלה, אתר שמבוסס, לדוגמה, על הכנסה מפרסומת, יכול לבטל את המודעות המוצגות באתר.

פגיעה בדירוגים השונים של האתר על מילות מפתח לא צפויה במקרה הזה, אולם יהיה צורך בהטמעה של מנגנון הסרה כזה, שיכול להוסיף מורכבות לתפעול השוטף של העסק.

מעבר לכך, יש לקחת בחשבון שפגיעה בפונקציונליות של האתר עלולה לגרום לפגיעה בחווית המשתמש, וזה יכול לאותת לגוגל בצורה עקיפה, שהאתר אינו מספק מענה איכותי לגולש. איתותים כאלו יכולים לבוא לידי ביטוי באמצעות זמני שהיה קצרים, אחוז נטישה גבוה, כמות צפיות בדפים לביקור בשיעור נמוך, ועוד.

פתרון שלישי: ניהול שכבת הודעה מתפרצת מעל האתר

בשיטה זאת, ניתן יהיה לעשות שימוש בהודעה מתפרצת על גבי האתר, מרגע שנכנסים אליו במועדים שבהם הוא אינו פעיל. הודעת פופאפ כזאת, יכולה לחסום את המשתמש מגלישה באתר וביצוע פעולות שונות.

החיסרון העיקרי של שימוש בשיטה הזאת הוא שמנוע החיפוש עלול לזהות פופאפ כזה כתוכנה זדונית, ולהסיר בהתאם את עמודי האתר מדפי תוצאות החיפוש.

פתרון רביעי: החזרת סטטוס קוד 503

סטטוס קוד 503 משמעותו “אי זמינות זמנית”. במצב זה, מודיע האתר למנועי החיפוש כי הוא סגור באופן זמני. תופעה זאת נפוצה בעיקר בעת פעילות תחזוקה רחבה שמבוצעת באתר, ומטרתה לשמר את איכות הקידום של האתר תוך התממשקות עם מנוע החיפוש.

הבעיה מתחילה כאשר מנוע החיפוש מבקר באתר לא בתדירות יומית, ועלול להיתקל בסטטוס הקוד 503 שמחזיר האתר, בחלק נכבד מן הביקורים שלו ובאופן לא יחסי לזמני ההשבתה בפועל. במצב כזה, עלול מנוע החיפוש לפרש באופן לא נכון את אי זמינות האתר, ולחשוב שהוא עושה שימוש באחסון לא איכותי, או שלחלופין, בעלי העסק שעומדים מאחורי האתר, אינם קשובים דים לאיכות הזמינות של האתר באופן שוטף. בהקשר הזה יצויין, כי משך השבתה של קצת יותר מעשרים וארבע שעות הוא נצח במושגים של זמינות אתרי אינטרנט.

בתצורת עבודה זאת, יכולים להיפגע באופן ישיר גם הדירוגים השונים של האתר.

פתרון חמישי: הפניות זמניות

שימוש בהפניות זמניות יכול להתגבר על הבעיה הנ”ל, אולם גם מייצר סיכון שמנוע החיפוש יחשוב שמדובר בפעילות הטעיה של הגולש, מה שעלול לגרור ענישה ופגיעה בדירוגים השונים של האתר.

אז מה המסקנה? מה הפיתרון המועדף?

ובכן, בהקשר הזה של אתרים שומרי שבת, מסתבר שאין פתרון קסם. אם מפעיל האתר אינו משוייך לקבוצה שנוהגת להחמיר בכללי ההלכה, הרי שהשארת האתר כפי שהוא היא הפתרון הטוב ביותר מבחינת SEO. במקרים אחרים, יש לקחת בחשבון את היתרונות והחסרונות השונים הקיימים בכל אחת מדרכי הפיתרון, ולהיות מוכנים לשאת בתוצאות, שעלולות להגיע גם עד כדי ענישה מגוגל וממנועי החיפוש השונים.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן