מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
העדיפות שלי בתור מנהל שיווק היא תמיד להתחיל ממחשבון שיווק – שעל פי כמה שאלות פשוטות נותן השערה של סכום התקציב ההגיוני שהעסק שלך צריך להשקיע על מנת להגדיל את השיווק שלו
YEHUDA ADLER
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

החלטה לגבי תקציב שיווק היא לא דבר קל. רוב בעלי העסקים בונים קודם כל תוכנית ואז מנסים לבנות את התקציב בשבילה ואז מה שקורה זה שיש פערים בין הרצון למציאות. אז או שחותכים בתוכנית או לא עושים כלום, לכן העדיפות שלי בתור מנהל שיווק היא תמיד להתחיל ממחשבון שיווק – שעל פי כמה שאלות פשוטות נותן השערה של סכום התקציב ההגיוני שהעסק שלך צריך להשקיע על מנת להגדיל את השיווק שלו. 

אז אחרי שיש לך את המספר ביד, הגיע הזמן לפרק אותו. יש רשימה שלמה של שאלות על מנת שנוכל לדייק את החלוקה של התקציב. הנה הטופ 5:

1. מה המטרה של התקציב?

למרות שזה נשמע טריוויאלי – “יותר כסף, ברור”, בוא נלך שניה יותר עמוק מזה. האם נתקלת במהלך הרבעון הקודם בלידים שלא סגרו כי הם לא קיבלו מספיק מידע מקדים לגבי המוצר/שירות שלך? האם אתה הולך להשיק מוצר חדש ברבעון הקרוב? האם התשתיות השיווקיות שלך צריכות עדכון – אתר ישן? האם ישנם כנסים שהולכים להתקיים שחשוב שתהיה בהם?

2. האם התקציב מכסה את כל המשפך?

פעם הכל היה יותר פשוט, מודעה בעיתון ומשם שיחה למחלקת המכירות, או לחנות הפיזית. היום הפאנל מחולק ליותר חלקים ויש את אלו שמחלקים אותו ל-3 ועד אין סוף, אז האם התקציב שיווק שלך מכסה את כל המשפך? כי אין מחשבה יותר מבאסת מלידים שמתחילים לרדת במשפך אבל נתקעים בגלל חוסר תקציב.

3. מה ההחזר השקעה שאני מצפה לו?

תקציב שיווק הוא לא רק כסף, הוא גם זמן, שלך או של המנהל שיווק שלך. האם זה שווה את ההשקעה לעומת התמורה שאתה מצפים לה? אבל בעיקר, מתוך כל התוכניות, לאיזו מהן יהיה את החזר ההשקעה הגדול ביותר?

4. האם התחזוקה של הצינורות השיווקיים שכבר עובדים לי נכללים בתקציב?

השגרה שוחקת, לכן אסור לשכוח את הצינורות השיווקיים שכבר קיימים אצלך. יש צורך לעבור על כל אחד ואחד מהם שוב ולבדוק שהוא נמצא במקומו ולבדוק שהוא לא דולף.

5. מה הייתי עושה אם לא היה לי תקציב שיווק?

אני חייב להכניס כאן טיפה ניואייג’ וחשיבה קריאייטיבית. תרגיל שאני מאוד אוהב לעשות לעצמי ולפני שאני מתחיל לעבוד על לקוח, זה מה צריך לעשות אם לא היה תקציב שיווק בכלל. איזה דברים הייתי עושה. מה שקורה הוא שני דברים מעניינים, פתאום צצים לי רעיונות חדשים שגורמים לי לעבור על התוכנית מחדש, אבל יותר מזה, איך לחזק את התוכנית שכבר קיימת שתהיה יותר אפקטיבית.

תקציב שיווק הוא התקציב הכי כיפי בעסק, הוא משהו שאתה בונה לאורך זמן, על מנת לחקור טריטוריות חדשות, קהלים חדשים, אבל צריך לנהוג בו בזהירות כי מאוד קל לשכוח מהתמונה הגדולה ולהתמקד בפרט קטן מאוד, אז מאוד חשוב לשאול את השאלות הגדולות והקשות ולא לשכוח את המטרה של תקציב השיווק – איך הוא הופך את המטרות שלך למציאות. 

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן