דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
אז השנה באירוע של אפל לא ראינו שינויים גדולים למערכת ההפעלה אלא מגוון שיפורים שהתמקדו בעיבוי הקירות של הגן הסגור. הנה חמש מההכרזות האקו-סיסטמיות הכי מעניינות
apple (3)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מידי שנה נערך בקופרטינו כנס WWDC למפתחים של אפל. הכנס מכונה על ידי המפתחים “דאב דאב”, והוא מתפרס על פני שבוע שלם שמוקדש להצגה והדרכה של החידושים האחרונים והעדכניים ביותר של אפל לכלל המכשירים שיש לחברה להציע: טלפונים, שעונים, טאבלטים ומחשבים.

הריבים המתוקשרים

הפעם האירוע מתרחש לאחר שנה עמוסה בריבים מתוקשרים שהיו לאפל עם ענקיות אינטרנט אחרות. בחודש אפריל אפל שחררה את ios 14.5 שמונעת ממפרסמים לעקוב אחרי משתמשים ללא רשותם, מה שהוביל להשמצות הדדיות בין אפל לפייסבוק, כפי שפורסם בפאשקעוויל לאחרונה. במקביל, אפיק, היוצרת של פורטנייט, ניהלה תביעה מול אפל בטענה כי זו האחרונה מנצלת את כוחה כמונופול בשביל לחייב אפליקציות לשלב את האפשרות לרכוש בתוך האפליקציה, כך שאפל תקבל 30% עמלה מהרכישות שהתבצעו באפליקציה.

המשפט נתן הצצה אל תוך נבכיה של החברה הגדולה בעולם והתכתבויות מיילים בין בכיריה בנוגע לעתידה של אפל חשפו את מה שכבר נחשב שנים ככוח הגדול של אפל – האקו-סיסטם.

בשנים האחרונות על אף שהמכשירים של אפל איבדו קצת מזוהרם כמובילים טכנולוגית וחדשנית למכשירים של חברות אחרות כמו סמסונג ושיאומי, המכירות של החברה ממשיכות לגדול והיא מוכרת יותר מכשירים מאי פעם. אז מה מניע את הצמיחה הגדולה שלהם? ובכן, הסיבה היא שהשלם גדול מסך חלקיו.

ולשלם הזה יש כינוי: “אקו-סיסטם”.

מהו האקו-סיסטם?

האקו-סיסטם הוא בעצם כינוי לאיך משפחת המוצרים של אפל עובדת ביחד תוך סנכרון בצורה חלקה. כל מוצר בנפרד הוא לא הכי חדשני או מתקדם אבל ברגע שמספר מכשירים של אפל מתחברים ביחד הם יוצרים מערכת מרשימה ונוחה שאין כמוה.

כל מכשיר מחובר לשני בצורה מושלמת. פתחתם אתר בספארי באייפון שלכם? אתם תמצאו אותו במחשב. קיבלתם שיחת טלפון? תענו מהאייפד שלכם. התחברתם לוייפיי עם המחשב? המחשב כבר ידע לקחת את הסיסמה מהטלפון. יש לכם אפל מיוזיק? רק תבקשו מסירי לנגן שיר והיא תפעיל לכם איזה שיר שאתם רוצים.

אבל אלה לא רק הפיצ’רים הגדולים. אלה הדקויות איך מערכות ההפעלה שלה משתלבות ביחד. תזכורות? פתקים? שעונים מעוררים? הכל נמצא בכל מכשיר של אפל מבלי שצריך להוריד או להתחבר לשום דבר נוסף.

וזה הכוח הגדול של אפל. ללכוד את המשתמש בגן הסגור שלה כך שהוא לא ירצה לעזוב את האקו סיסטם וביום שהוא ירצה לעזוב זה כמעט ולא יהיה אפשרי. תנסו לייצא את הפתקים או התזכורות לשירות אחר.

טכנית אפשר להתחבר אליהם דרך הדפדפן בווינדוס אבל החוויה כל כך גרועה שאנשים יעדיפו להמשיך להשתמש במק.

השימוש של אפל באקו סיסטם הוא חכם, כי מצד אחד הם בנו מערכת כל כך טובה שאין מי שיסרב להשתמש בה, ומצד שני אי אפשר לטעון שזה מונופוליסטי כי מי שרוצה יכול להוריד ולהשתמש בגוגל דרייב, ווצאפ או ספוטיפיי. זה פשוט לא יעבוד מושלם כמו שהמוצרים האחרים של אפל עובדים.

דאב דאב 21

אז השנה באירוע של אפל לא ראינו שינויים גדולים למערכת ההפעלה אלא מגוון שיפורים שהתמקדו בעיבוי הקירות של הגן הסגור. קישוריות בין מכשירים, שיפורים לאפליקציות ותיקות וטשטוש הגבולות בין אייפון-אייפד-מק.

להלן חמש מההכרזות האקו-סיסטמיות הכי מעניינות של אפל ב-WWDC21:

1. צפייה משותפת

אפל הציגה הרבה שיפורים לאפליקציית שיחות הוידיאו שלה FaceTime, אפליקציה ששמה היא מילה נרדפת לשיחות וידיאו. עדכון משמעותי לאפליקציה היא היכולת לצפות או להאזין ביחד למוסיקה וסרטים.

אם אתם בשיחת וידיאו, אתם יכולים להפעיל שיר וכל אחד בשיחה יכול להקשיב לשיר, להוסיף שירים לפלייליסט וכן לעצור או להעביר שירים הלאה. הפיצ’ר זמין גם לוידיאו. אפשר לצפות בסרטים מדיסני+ בשידורים בטוויצ’ או אפילו שידור חי של ה-NBA ביחד עם חברים. ההזרמה מתרחשת בנפרד על כל מכשיר כך שהאיכות לא תלויה באיכות של השיחה. כולם רואים את אותו דבר במקביל והשליטה על הכפתורים מסונכרנת לכולם.

5 חידושים של אפל שמחזקים את "הגן הסגור" 1

2. פוקוס

פוקוס הוא חידוש לפרופילים הזכורים מימי נוקיה. אפשר להגדיר פרופילי התראות שונים למצבים שונים במהלך היום. בזמן שאתם עובדים תוכלו להגדיר לקבל התראות אך ורק מאפליקציות עבודה, מייל, סלאק ווצאפ. כשתחזרו הביתה תוכלו להגדיר לקבל רק התראות מאפליקציות אחרות. בנוסף לשינוי בהתראות שנכנסות בפוקוס אפשר להגדיר גם מסך בית שונה לכל מצב, כשאתם על מצב עבודה מסך הבית שלכם יציג וידג’ט של יומן, את המייל ואת ווצאפ. כשתהיו בחדר כושר מסך הבית יציג את נטפליקס, פודקאסטים ונתונים משעון הכושר שלכם.

וכמובן, האקו-סיסטם נכנס לפעולה. הגדרתם את הפוקוס במכשיר אחד? הוא יגדיר גם את שאר המכשירים שלכם.

5 חידושים של אפל שמחזקים את "הגן הסגור" 2

3. שותף איתך

זה הפיצ’ר שהתפקיד שלו לנעול את המשתמשים ב iMessage עוד יותר. ביומיום אנחנו מתכתבים עם הרבה אנשים ואלה בתורם שולחים לנו תמונות ולינקים למוסיקה או לכתבות. כל התוכן הזה יכנס לתיקיות מיוחדות באפליקציות תחת הקטגוריה “שותף איתך”. שלחו לכם פלייליסט? כשתכנסו לאפל מיוזיק תוכלו לראות את הפלייליסט תחת קטגוריה שותף איתך. אם מישהו שיתף תמונות מהטיול, הם יופיעו באפליקציית התמונות. כל מה ששותף גם מקשר ישירות להודעה ששיתפה אותה. ראיתם תמונה שאהבתם באפליקציית תמונות? תוכלו להגיב ישירות למי ששלח לכם אותה.

5 חידושים של אפל שמחזקים את "הגן הסגור" 3

4. תוספים לספארי

השילוב בין מערכות ההפעלה של אפל עולה שלב. ספארי הוא דפדפן ברירת המחדל של אפל על האייפון, האייפד והמק. עד היום תוספים לדפדפן היה משהו ששמור אך ורק למחשב. כאן אפל הכריזה כי התוספים שפותחו עבור ספארי במחשב יתאימו גם למובייל. תוסף שחוסם פרסומות או כזה שחוסם רשתות חברתיות זמין גם לאייפד וגם לאייפון.

5 חידושים של אפל שמחזקים את "הגן הסגור" 4

5. שליטה אוניברסלית

זה הפיצ’ר שמדגים בצורה מושלמת את האקו-סיסטם של אפל. שליטה אוניברסלית מאפשרת לשלוט על מספר מכשירים של אפל במקביל מבלי לחבר אותם ישירות. כשמניחים אייפד ליד מק תוכלו לשלוט באייפד ישירות מהמקלדת והעכבר של המחשב ויותר מכך, העברת קבצים בין שני המכשירים דורשת רק גרירה למכשיר היעד. ערכתם תמונה באייפד ואתם רוצים להעביר אל המק? כל מה שצריך זה לקרב את האייפד אל המחשב ואז באמצעות העכבר של המחשב לגרור את הקובץ ליעד שלו.

העדכונים האלה כל אחד כשלעצמו הוא לא משמעותי, אבל השילוב ביניהם יוצר אקו-סיסטם כל כך חזק שעזיבה שלו הופכת לכמעט בלתי אפשרית. איך מוסיקה ששלחו חברים תופיע בספריה? איך תצפו ביורו עם חבר שגר בקצה השני של העולם?

אלה הם החלקים שמרכיבים את השלם הגדול מסך חלקיו.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן