דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מה הביא את מרכזי ההכוון האמונים על הציבור החרדי לערוך עם שוק התעשייה המסורתי חישוב מסלול מחדש ולהעמיק את הקשרים עימם? מנהלי מפת”ח מסבירים
MAFTEACH (1)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

למרות המקובל לחשוב שהעבודה היא הכלא המתגמל בעולם, הרי שבמחשבה שניה ועם נשימה עמוקה נוכל להודות בכך שלפעמים, העבודה היא לא רק כובלת ומגבילה אלא מאפשרת העצמה אישית ותחושת חירות. 

חירות בעבודה? ובכן, עבודה בה אתה זה שבוחר את תנאי העסקה שלך, או כזו שבה המעסיק מתחשב בתרבות ובערכים שחשובים לך – זו עבודה עם חירות אמיתית.

עסקים רבים קמו ונפלו על חוסר התאמה ערכית. עובדים רבים עוזבים את מקור פרנסתם בשל חוסר התחשבות מצד המעסיק ובהסתכלות פרטנית יותר ניתן לראות כי החברות שהתעקשו להעסיק עובדים בשיטה המסורתית התעשייתית, נותרו חסרי עובדים ברגע האמת. 

לבחור נכון

אם עד כה התאפיינו המעסיקים הגדולים בבולטות שכר יחסית לשוק או במיצוי מירבי של כישרונות, הרי ששיטת קבלת העובדים התעשייתית איתה עבדו, במקרים רבים הכשילה תהליכי סינון קריטיים ויצרה חוסר אמון במערכת תוך יציבות כלכלית נתונה בספק. 

בעבר, מעסיקים בחרו מועמדים שקורות חייהם היו מלאים בהכשרות או תארים מקצועיים שונים העונים למילת החיפוש עבור המקצוע המבוקש, או שענו על תקופת ניסיון שהוגדרה מראש, כאשר מאפייני הגיל שלהם נעים בין שנות העשרים המוקדמות ועד לשיא של 35 שנה, דבר שהוביל לעיתים לנשירה מהעבודה ולתחלופת עובדים באחוזים גבוהים.

מכיוון שתהליכי המיון כללו בעיקר בוגרי אוניברסיטאות נחשבות ו/או בעלי ניסיון בתחום אחד ונמנעו באופן כמעט גורף מקבלת עובדים מחוסרי ניסיון, נותרו גם מחפשי ומחפשות העבודה החרדים בתחומים השונים ללא מענה, זאת על אף ההכשרה הניתנת כחלק מתהליך הקבלה ועל אף היותם בעלי מוטיבציה גבוהה פי כמה בשל הנכונות להעשיר את ידיעותיהם ולפרנס את משפחותיהם בכבוד ולאורך זמן.

מה יתרון

עניין זה הביא את מרכזי ההכוון האמונים על הציבור החרדי לערוך עם שוק התעשייה המסורתי חישוב מסלול מחדש ולהעמיק את הקשרים עימם. “עשינו את זה במטרה למצוא נוסחה שתהיה מדוייקת גם עבור המעסיקים שצריכים עובדים רציניים ומקצועיים וגם עבור מחפשי העבודה החרדיים שלהרבה מהם אין הכשרה מקצועית וניסיון”, מסביר שלום בוקובזה מנכ”ל מיזם ‘למעשה’ המפעיל את מרכזי מפת”ח.

“לטפס בסולם הקריירה זה אתגר די מורכב, לרוב זה מחייב גם כושר למידה מפותח אבל לא פחות התמדה במקום עבודה. מעסיקים מחפשים את השילוב של שתי היכולות האלו ובמצב שבו יש היצע רחב כמו היום, קשה להשיג עובדים מסורים”, אומר לנו ינון מצליח, מנהל שיווק וקשרי מעסיקים ארצי ב’למעשה’. “כשמודבר בציבור החרדי אנחנו רואים מגמה של אנשים עם ראש מצוין ללמידה שרק רוצים להביא אותו לידי ביטוי ולפרוץ קדימה. זה בדיוק מה שהשוק צריך ואנחנו גאים לייצג אותם”. 

דוד בן שושן, מנהל ההדרכה במיזם, מוסיף: “צריך להבין שעלויות גיוס עובד והכשרתו לתפקיד גבוהות מאד, וכשהעובד עוזב אחרי פחות מחצי שנה זה לפעמים נזק של עשרות אלפי שקלים. אנחנו מתחייבים לזן אחר של עובדים. לא לחינם ההיענות גדולה כל כך”.

שת”פ עם החברות הגדולות ביותר

ביריד תעסוקה ענק שנערך בעיר אלעד בחודש פברואר, ובימי חשיפה נוספים בהם השתתפו כ-850 נשים וכ-750 גברים, דאגו רכזי התעסוקה של מרכזי מפת”ח להביא לקידמת הבמה חברות גדולות כמו הראל, פילת, כאל, תקשוב ועוד, עבור הכשרות ותפקידים שונים כמו הנדסאי תוכנה, שירות לקוחות, עובדי ייצור, מיישמי מערכות ותפקידים רבים נוספים, כאשר לכל אורך האירוע מפעילי המיזם דואגים לייצר בין הצדדים שיח מכוון. 

החירות לבחור: כך משתלבים החרדים בשוק התעסוקה 1

“בפרויקט של אלקטרה למשל”, מספר מצליח, “הגענו להבנות עם החברה, על גיוס גברים לקורס פיקוד מעליות. זה קורס מקצועי ברמה גבוהה ופרקטית גם עבור כלל המעסיקים בתחום רק שכאן, מעבר להכשרה יש גם התחייבות שבתום הלימודים תהיה השתלבות בחברה כעובד מן המניין”.

ביריד הוצעו כ-60 משרות בתחומי ההייטק, הטכנולוגיה, הביטוח והתעשייה לצד עבודות כפיים המותאמות במיוחד עבור העובד החרדי. אם זה סביבת עבודה נפרדת, מטבח כשר, התחשבות בזמני התפילה או אזורי תעשייה קרובים ככל האפשר לאזורי מגורים חרדים כמו אשדוד, אלעד, צפת, נתיבות ועוד. כל זאת במטרה לאפשר מצד אחד לכח האדם החרדי להשתלב בעולם הגדול ומאידך לעודד את שוק התעסוקה הכללי להגדלת שיעור ההצלחה בעקביות העובדים לאורך שנים.

“המועמדים עוברים תהליך של הכשרה מקצועית ובתוך חודש עד 3 חודשים מקבלים את הידע הדרוש לעבודה”, אומר מצליח. “החברות הגדולות מכירות ביכולות ובכישורים ששוק העובדים החרדים מייצר ומוכנים להתגמש בשביל זה. זו גאווה בשבילנו”.

החירות לבחור: כך משתלבים החרדים בשוק התעסוקה 2

לא עוצרים לרגע

החיפוש אחר חברות וארגונים שמאפשרים התפתחות אישית לצד ניהול חיי משפחה, פותחים דלתות גם לגיוסים משמעותיים לחברות תקשורת ובנקאות בתפקידי שירות ותמיכה.

במפת”ח כבר מתכוננים לחיים שלאחר הפסח ומציינים בגאווה את הצלחתם בשיתופי פעולה עתידיים גם מול חברות כמו בנק לאומי, אינטרנט רימון, פרטנר ואוטוריטה עם תוכניות עתידיות מרשימות במיוחד: הקמת מרכז שיווק שיעסוק במתן מענה ויעוץ משפטי בכל הנוגע לזכויות עובדים בעיר נתיבות, קורס סופרי סת”ם, יום פתוח בחברת הראל לתפקידים כמו אנליסטים, חתמים, מיישבי תביעות ועוד.

חג חירות שמח!

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן