WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
תופעת ‘הדלת המסתובבת’ בשוק העבודה נחקרת רבות בשנים האחרונות. שלום בוקובזה, מנכ”ל חברה המפעילה את מרכזי מפת”ח, מתייחס לסוגיה ומסכם פעילות
shalom bukovza
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

תופעת ‘הדלת המסתובבת’ בשוק העבודה, מתארת בעיה ידועה, בה עובד יכול להתקבל לעבודה, הוא מצפה מעצמו להצליח – בזמן שהמעסיק מצפה שידע לעשות את המוטל עליו. ואז, באורח פלא המשוואה מתגלית כטעות ומשהו שם מתפספס בדרך. איכשהו שניהם לא מרוצים וכך, בתוך זמן קצר כל אחד בדרכו, חוזר למסע חיפושים מחודש. המעסיק – אחר העובד המושלם והעובד – אחר מקום עבודה שיעריך את מה שיש בו.

מאז ומתמיד חוקרים עוסקים בבעיית ההתאמה של “עובד-מעביד”. גם אם לעין בלתי מקצועית הדבר נראה פשוט, הרי שקיימים אין ספור נתונים שמצריכים מלאכת מחשבת, התייחסות מדוקדקת וניסיון רב שנים.

שלום בוקובזה, מנכ”ל חברת ‘מיזם למעשה’ המפעילה את מרכזי מפת”ח מטעם משרד העבודה, מתייחס לסוגיה בשיחה שקיימנו עמו לרגל השקת מבצע הרחבת הפעילות לקיץ הקרוב בתוכנית מפת”ח. “חשוב לי לומר שמעבר לאתגר הקיים בכל המגזרים בהתאמת עובד למשרה, בקרב המגזר החרדי השונות גדולה עוד יותר”, אומר בוקובזה. “בשל כך פיתחנו תכניות מותאמות ואדפטיביות למגוון גדול של פונים וצרכים. התאמת השירות ברמה האישית למועמדים שונים מבטיחים השתלבות איכותית והתמדה בקרב המעסיקים”.

‘מבצעים’ מזכיר קצת קניות לחג. איך זה עובד עם מרכזי תעסוקה?

“זה נכון, מבצעים הם בדרך כלל במטרה להתמודד מול מתחרים בשוק. אבל במפת”ח אנחנו פועלים קצת אחרת. משום שהשירות שאנו מספקים הוא בעצם שיתוף פעולה עם מפעילים נוספים מטעם המשרד וללא תחרות, המודל במבצעים הינו מיקוד בטווח פעילות מסוים. מבצע השלמת קורסי ליב”ה, מבצע יישומי מחשב ועוד. המודל ממקד גם אותנו כנותני שירות אך לא פחות חשוב, גם את מקבלי השירות שבאים וצורכים כלים נוספים עד להשתלבות מיטבית.

“אם הצוות מזהה אפשרות להשתלבות איכותית ומהירה כמו בתחום הסייבר, למשל, שכיום מדובר בתחום שיכול להתאים מאוד למועמדים חרדים באמצעות הכשרה מקצועית מאסיבית שלאחריה ניצור גם חיבור ישיר למשרות מתאימות עבור הבוגרים, אנו נדאג להנגיש זאת בכל דרך למשתתפי התכנית. בנוסף, נקצה תקציב ייעודי למימון ההכשרה ורכישת הכלים הנוספים בדרך להשמה כגון אנגלית, כישורים רכים ועוד”.

החירות לבחור: מנכ"ל 'מיזם למעשה' שלום בוקובזה מסכם פעילות 1

אז אלו עוד תחומים מתוקצבים על ידכם חוץ מסייבר ועולם ההיי-טק, שמן הסתם הולך ונעשה יותר ויותר מבוקש?

“יש לנו את ‘תוכנית השוברים’, שזה למעשה מימון מאוד משמעותי למספר רב של הכשרות מקצועיות בתחומים שונים ומגוונים. אם זה הדרכת טיולים, טכנאי מחשבים ורשתות, מדריך בחדר כושר ועוד. הכל בהתאמה אישית ללקוח. והאמת היא שזה לא רק תקציבים. אצלינו תוכלו לקבל גם מידע והרשמה למסלולים ייחודיים בשירות האזרחי, חיבורים עם תכניות הכשרה של רשות החדשנות, השתתפות בתוכניות טכנולוגיות חרדיות כמו פרד”ס, שירות מנטורינג למנהלים בכירים ועוד.

“מעבר לזה, במרכזי מפת”ח מקיימים קשר שוטף עם מכללות להנדסאים, שגם שם ניתן למצוא הכשרות בתחומים מגוונים כמו הנדסאי תוכנה או הנדסאי חשמל. אלו כמובן לימודים משמעותיים יותר ומתוקצבים במימון גבוה. הגמישות ויכולת ההתאמה האישית לפי היכולות של המועמד במגוון כה גדול של הכשרות ואפיקי תעסוקה, מאפשרת גם התאמה מדויקת לצרכי המעסיק”.

החירות לבחור: מנכ"ל 'מיזם למעשה' שלום בוקובזה מסכם פעילות 2

לפי מה אתם בוחרים לכל אחד את המקצוע שלו?

“בעזרת כוחות על”, צוחק בוקובזה. “תראה, אנחנו נעזרים בפסיכולוגים ויועצים תעסוקתיים שעובדים איתנו באופן שוטף, הם יורדים לרזולוציות הכי מדוקדקות עם כל מועמד. מה גם שאנשי המקצוע שאיתם אנחנו עובדים מגיעים מתוך הקהילה החרדית. הם מכירים את כל הניואנסים ויודעים לכוון אותם למקסימום התאמה למקצוע ולא פחות מזה, למקום העבודה או ההכשרה הנכונים לו.

“אנחנו לגמרי רואים באבחונים הללו מפתח להצלחה של כל אחד ואחד שמגיע אלינו ולכן עלות האבחון התעסוקתי עבור משתתף היא כעשרה אחוזים מהעלות של אבחון זהה בשוק. בבין הזמנים גם הצלחנו להוזיל את העלות בחצי, מתוך הבנה כי מדובר בזמן הנוח ביותר לעצור ולבחון מהו הדבר הבא והנכון ביותר עבור המועמד”.

החירות לבחור: מנכ"ל 'מיזם למעשה' שלום בוקובזה מסכם פעילות 3

במרכזי מפת”ח לא מסתפקים ‘רק’ בהשמה. רכזי התעסוקה ממשיכים בקשר רציף עם המשתתפים כמו גם עם המעסיקים. בכל מרכז תוכלו למצוא את רכז קשרי המעסיקים שתפקידו העיקרי הוא לחזק את הקשרים בין המעסיקים השונים לבין הקהילה ולפתח אפשרויות קידום עתידיות. ללוות את המועמדים גם לאחר תחילת העבודה ולהוות גשר איכותי בין המעסיק והמועמד ובכך להגדיל את סיכויי ההתמדה והשילוב.

באמצעות הקשרים הטובים עם בעלי העסקים מהגדולים ביותר במשק הישראלי, רכזי מפת”ח צוברים מידע רב משמעות על מגמות בשוק העבודה ועל הדרישות המשתנות של המעסיקים בעולם התעסוקה המתחדש. “אני ממליץ לכל מי שמתלבט, חושב או סתם סקרן לגבי עולם התעסוקה הכה מעניין בארץ, לבוא ולשמוע מהיועצים המקצועיים שלנו, ולקבל כלים פרקטיים לקראת ההשמה המיוחלת”.

אז מה תאחל לעם ישראל לקראת חג החירות?

“קודם כל, אני מאחל לכל בית בישראל, שהחג הקרוב יבוא מתוך רחבות הדעת וברוגע, רוחנית וגשמית. וכן, מכיוון שאני מאמין באמונה שלימה שהכל אפשרי אם רק נרצה, אני מזמין אתכם לבוא ולבחור את הדרך שלכם בתעסוקה, בלימודים או ביזמות גם בבין הזמנים הקרוב ובטח עם פתיחת הקיץ, אצלנו במרכזי מפת”ח”.

חג פסח כשר, אפשרי ושמח!

הצטרפו לפייסבוק שלנו – מפתח – מרכזי הכוון וקידום תעסוקתי במגזר החרדי

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן