מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
אומרים שזאת מהדורה די טובה. כדאי לקרוא
GRINTZI
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אחרי חודש של איחורים ובלת”מים אנחנו מפרסמים את המהדורה בזמנה: ליל שישי. תפרגנו לנו בתגובה אוהדת.

השבוע, שלהבת חסדיאל הוכתרה לרבנית הטוויטר. הכל התחיל כשאבי גרינצייג אימץ את המלצתו של מנדי גרוזמן וצייץ כי בהיעדר מלפפונים אחרים, אומת הטוויטר מוזמנת לבחור (שוב) מי לדעתם צריך להיות רב הטוויטר. למועמדים מהבחירות דאשתקד – איציק סודרי וירח טוקר – הצטרפה הפעם הרבנית שלהבת חסדיאל.

תוך זמן קצר, למעלה מאלף גולשים הצביעו והשפיעו ובחרו את המועמד שלהם. גם פוליטיקאים הצטרפו לחגיגה וריטווטו (זה השיתפו של הטוויטר) את ציוץ הבחירות לרבנות הטוויטר. הפעם, אולי לאור תבוסתו בבחירות אשתקד, ירח טוקר החליט שלא להשקיע בקמפיין בחירות ותעמולה פוליטית והותיר את הזירה לדו-קרב הגון בין הרב המכהן סודרי למועמדת החדשה הרבנית חסדיאל.

טרם סגירת הקלפיות ולפני שהקרב הוכרע, סודרי החליט לפרוש מהמירוץ כדי לבשל ולעשות לביתו. חסדיאל הוכתרה לרבנית הטוויטר.

לאור ניצחונה הבלתי צפוי, ביקשנו לראיין אותה למהדורת ליל שישי בשטיבל. כרבנית מודרנית המחוברת לעולם הדיגיטל ומתמצאת בנבכי הרשתות החברתיות, היא נענתה בחיוב והעניקה לפאשקעוויל ראיון ראשון ובלעדי. רבנית הטוויטר הטריה לא חרגה מ-140 תווים לתשובה.

ברכות, כבוד הרבנית חסדיאל. מה את מתכוונת לעשות במאה ימי החסד הראשונים שלך?

מתלבטת קצת, אבל בגדול מתכננת לצייץ. אהה, בעזרת ה’ כמובן…

איך את רואה את הטוויטר תחת כס רבנותך, בעוד שנה?

הטוויטר השתלט על השיח שלנו. הפכנו קצרים, מתומצתים, מוגבלים בזמן ובמסרים. בעוד שנה נהיה אותו דבר אך קצת יותר מכל זה.

מה את חושבת על התמיכה המפתיעה שקיבלת מפוליטיקאים בכירים?

חושבת שיש מקום להגביר את מעורבות נציגי הציבור שלנו בפיד. מי אמר קשר עם הבוחר. למה לא.

משפט אחד לסודרי:

עזוב את הקמפיין, במטבח אתה מתכון מנצח…

משפט אחד לטוקר:

היית הדובר הכי טוב לקמפיין הזה. אין מילים.

משפט לסיום?

הכל תלוי במזל. אפילו ציוץ בטוויטר.

מודה ועוזב ירוחם

איש יחסי הציבור יעקב ביכלר הודה בשבוע שעבר בעבירה על חוק המפלגות, במסגרת הבחירות המקדימות למפלגת קדימה שנערכו בתחילת העשור. ביכלר יצא בלא כל עונש ממשי. כך מדווח אתר “העין השביעית“, אתם מוזמנים להציץ שם אם מעניינת אתכם הרחבה בנושא.

מזל טוב לביכלר ג’וניור

למרות שאנחנו נוהגים לאחל מזל טוב בסוף המהדורה, בדרך כלל, אנו חורגים ממנהגנו בשל ההקשר לאייטם הקודם. מזל טוב ענק לאיש והודעות הסמס מוישי ביכלר לרגל אירוסיו עם מרגלית שפריי, מזכירת המערכת במרכז העניינים. ענבי הגפן וכו’.

קובין: “מלימוד תורה לא מפסידים”

במהלך פאנל שנערך בוועידת ראשי הכוללים של “אחוות תורה“, הצלם החרדי אלי קובין שיתף סיפור של השגחה פרטית מיוחדת תחת המסר: “מקביעת עתים לתורה לא מפסידים”. צפו בסיפור (50 שניות):

שומרים על הילדים שלנו

עיתון משפחה יוצא בשיתוף פעולה חשוב עם איחוד הצלה, נובל אנרג’י ואצבעות של עלית, במסגרתו תתפרסם בעיתון אמנה בנושא בטיחות וזהירות בדרכים, ללימוד ושינון על ידי הילדים. במסגרת המבצע יחולקו אלפי קסדות בטיחות אישיות לכל הילדים שיקדימו להגיע עם האמנה חתומה על ידו ועל ידי אחד ההורים, חתימות שיעידו כי הילד שינן את הכללים היטיב. “השנה יותר מתמיד ה’משפחה’ לוקחת אחריות לרכיבה בטוחה. מחזיקים אצבעות ורוכבים בטוח!”

ליל שישי בשטיבל #118: ראיון ראשון ובלעדי עם רבנית הטוויטר 1

כח העיתונים במגזר החרדי // אורי איגרא

“הפרינט מת!” – זאת אחת המוסכמות הנפוצות בשוק התקשורת שמתקדם בצעדי ענק אל המסכים בלבד. אלא שאל המגזר החרדי השמועה הזאת לא הגיעה. האזינו לפינתו של אורי איגרא.

למה אמיר מויאל התעצבן?

היי, אל תברחו, זה קשור לפרסום. כך הוא כותב השבוע בפייסבוק בעקבות התמונה הזאת:

ליל שישי בשטיבל #118: ראיון ראשון ובלעדי עם רבנית הטוויטר 2

זה מעצבן?
אני אגיד לכם מה מעצבן!

חברות שעובדות במשך שנים עם הציבור הדתי, אבל לא מוכנות להשקיע את הסכום הזעום יחסית – ולצלם למודעות שלהן, גבר או אישה שהם אשכרה דתיים.
אתם יודעים, לא באמת קשה למצוא כאלה.

אז מה הם עושים במקום?
לוקחים תמונת מאגר גנרית ומדביקים כיפה בפוטושופ.
או מוסיפים כיסוי ראש ושרוולים במידה ומדובר בדמות נשית.

מדובר במוסדות לימוד, חברות בניה שמציעות פרויקט מגורים, אתרי היכרויות, קופות חולים ועוד.

ואז אתה נתקל בעלון שבת בסטודנט שוודי עם כיפה שמפרסם מסלול חדש באוניברסיטה, או משפחה נורווגית שמפרסמת שכונה חדשה במעלה גמליאל ב’.

מה הבעיה, רבותיי, להרים את הכיפה (קלטתם מה עשיתי פה??) ולהקים מאגר של אנשים שהכיפה יושבת להם בול על הראש ולא על ערימת שיער משוך לאחור?
או של נשים שיש להן באמת שרוולים וכיסוי ראש- ולא עבודת פוטושופ טרחנית?

די.
זה מביך.
זה בולט.
וזה מרחיק אותי מהמותג הרבה יותר מאשר גורם לי להזדהות איתו.

בתגובה לדברים, בנימין אלטשול מ”ארבעס” הגיב:

אנחנו החלטנו לחסוך להם ופשוט הכנו דף מדבקות עם כיפות ומטפחות. פשוט מקלפים, ומדביקים על הדף בלי צורך בפוטושופ! כי אם כבר להתעצל, אז עד הסוף…

ובדף הפייסבוק של ארבעס מצאנו כי המדבקות הודפסו לצורכי פרסום עצמי בכנס Jgive. יפה!

כן זה מדבקות! כרטיס ביקור שלנו בכנס Jgive. פשוט מקלפים ומדביקים על הפרזנטור בלי צורך בפוטושופ! עדיין חושבים שפרסום לציבור הדתי הוא כיפות ומטפחות מודבקות? תתקדמו. ודברו איתנו…

ליל שישי בשטיבל #118: ראיון ראשון ובלעדי עם רבנית הטוויטר 3

ליל שישי בשטיבל #118: ראיון ראשון ובלעדי עם רבנית הטוויטר 4

הזינוק של קול ברמה

בגזרת התחנות הדתיות והחרדיות, רדיו קול ברמה רשמה זינוק נהדר מבחינתה – מ-3.3% ל-4.4%, התחזקות של כ-30%, אחרי שאיבדה כנקודת חשיפה בחצי הקודם. את התחנות החרדיות ממשיכה להוביל תחנת קול חי עם עליה קלה מ-5.1% בחודשים יולי-דצמבר 2016 ל-5.2% בסקר הנוכחי. מקול ברמה נמסר: “אנו גאים בעובדים המסורים של התחנה שבעבודה מקצועית איכותית ממשיכים להוביל אותה ככלי תקשורת אובייקטיבי ומקצועני המחויב אך ורק למאות אלפי המאזינים שלו”. (מקור: אייס)

המדריך החרדי החדש: 1.226 ק”ג

בשעה טובה, אחרי כמעט שנה של עבודה, המדריך החרדי יצא לאור במשקל של 1,226. לספר הנולד כ-1,800 עמודים. השבוע התחילה החלוקה בשכונות ואנחנו קיבלנו תמונה של אחד המחלקים בפעולה.

ליל שישי בשטיבל #118: ראיון ראשון ובלעדי עם רבנית הטוויטר 5

ליל שישי בשטיבל #118: ראיון ראשון ובלעדי עם רבנית הטוויטר 6

איזה אימוג’י פופולרי שלחתם הרגע?

חני מלול שיתפה את הגרף הפייסבוקאי הבא וכתבה שפעם פעם, לפני שהכירה את בעלה, היא תהתה המון בנושא התקשורת בין בני זוג ובין בני אדם בכלל. היא ידעה שכדי שיהיה בסיס טוב למשהו, חייב שתהיה תקשורת, והרבה. אבל, איך בדיוק תהיה תקשורת אם כל מה שהיא יודעת זה לשלוח אימוג’י, סימני שאלה וסימני קריאה? “אימוג’י זה החיים”, כתבה מלול והוסיפה: “אין לי מושג איך סבתא שלי גרמה לסבא שלי להבין שהיא עצובה היום או שהיא כועסת עליו מאוד מאד! תודה צוקרברג על הנתונים האמוציונליים?”.

ליל שישי בשטיבל #118: ראיון ראשון ובלעדי עם רבנית הטוויטר 7

אוהד מנצל את ימי הפגרה להקלטות

בחברת FDD Productions של דוד פדידה מספרים שבתקופת שלושת השבועות יש פחות אירועים, וזה הזמן שבו לאמנים יש קצת יותר זמן והם נכנסים לאולפן לעבוד על פרויקטים מיוחדים שייצאו בחודשים הקרובים. אם זה הופעות, אירועים, קליפים, ואפילו אלבום חדש ומסקרן שמתבשל לו לאיטו – “אוהד 6”.

ליל שישי בשטיבל #118: ראיון ראשון ובלעדי עם רבנית הטוויטר 8

הדובר והרל”ש בלשכת ראש העיר

בלשכתו של ראש העיר אלעד, נצפו דובר ראש העיר יהודה רובינשטיין ומנהל לשכתו של המ”מ, מוישי רבר, מוציאים הודעות משותפות לעיתונות.

ליל שישי בשטיבל #118: ראיון ראשון ובלעדי עם רבנית הטוויטר 9

עשינו עסק?

בימים האחרונים נסגרה חסות ראשית מאחד הבנקים הגדולים על סדרת הווידאו החדשה ‘עשינו עסק’. הסדרה תופק על ידי מיכה שולם והיא תעסוק בתהליך ליווי עסקים אמיתיים בעזרת פאנל מנטורים ומומחים מהשורה הראשונה בארץ. הסדרה כוללת 8 פרקים באורך מלא ותעסוק בהתמודדויות ובפתרונות לעסקים קטנים מהמגזר החרדי. שולם מספר כי הסדרה תשודר במגוון פלטפורמות דיגיטליות והמהלך כולו בהשקעת ענק של מאות אלפי שקלים אשר יושקעו בהפקה איכותית וקמפיין דיגיטל מקיף שלא ניראה כמוהו עד היום במגזר החרדי.

ארנפלד משווק דיגיטל

איציק ארנפלד, לשעבר מצוות “גשר – מפעלים חינוכיים” נכנס לתפקיד חדש ונחשק – מנהל השיווק של סוכנות הדיגיטל החרדית Webetter. מזה שבועיים אנחנו מפרסמים כאן באנר קטן (פה בצד, ואם אתם גולשי מובייל אז איפשהו אחרי הכתבה) המתחנן לקו”ח של מעצבי דיגיטל ממש טובים. לא הורדנו את המודעה כי המשרה עדיין לא נתפסה, אז אם אתם מכירים מישהו שמכיר מישהו שיכול להתאים לתפקיד, כדאי שתעדכנו אותו כי יש מצב שזאת משרת חלומותיו.

מעצבות חינוך 

תלמידות ‘סיעור מוחות’ הציגו פרויקט קריאייטיבי מקצועי למחלקת החינוך בעיריית בני ברק.

ליל שישי בשטיבל #118: ראיון ראשון ובלעדי עם רבנית הטוויטר 10

משפחת פרוש מתעוררת ביריד הספרים 

סגן שר החינוך מאיר פרוש ובנו מוישי, מנכ”ל ‘המבשר’, מתעוררים עם קפה שחור ביריד הספרים שהתקיים השבוע.

ליל שישי בשטיבל #118: ראיון ראשון ובלעדי עם רבנית הטוויטר 11

מפגש בין מגזרי מעניין בהולנד

‏אב”ד אמסטרדם הגאון רבי אליעזר וולף, חבר הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה, שוחח עם בני מיעוטים שהגיעו להשתתף במחנה קיץ של זכרון מנחם בהולנד.

ליל שישי בשטיבל #118: ראיון ראשון ובלעדי עם רבנית הטוויטר 12

מזל טוב וכו’

ברביעי בלילה חגגו החברים הקרובים את הולדת בתו של איש העסקים מאיר מרגלית (אח של ההוא מאושר עד) בחצר ביתו שבגבעת זאב. במשתתפים: אבי גרינצייג ויענקלה פרידמן מ’קו עיתונות’, החזן יוסי שוורץ, המנצח מאיר בריסקמן, המפיק שרוליק הירשמן, הקבלן שוקי שיינפלד ובעלי ‘אוטו בני ברק’ שלמה מרציאנו.

ליל שישי בשטיבל #118: ראיון ראשון ובלעדי עם רבנית הטוויטר 13

מזל טוב לרחלי ובנימין איבנבוים להולדת הבת בשעטומ”צ. הקידושא רבא ייערך השבת בירושלים.

הזוג המלכותי שעיה וריקי איצקוביץ מבעלי ‘תוצאות אפקטיביות’, חגגו הערב את אירוסי הבת באולמי… אוניברסיטת בר אילן! המון מזל טוב!

ליל שישי בשטיבל #118: ראיון ראשון ובלעדי עם רבנית הטוויטר 14

לפני כשבועיים שמעון ליברטי חבק בת ושיתף תמונה שלו עם הפעוטה. מרוב התרגשות, שכחנו לספר לכם על כך. השבוע נזכרנו והנה התמונה המדוברת.

ליל שישי בשטיבל #118: ראיון ראשון ובלעדי עם רבנית הטוויטר 15

נסיים את המהדורה בהודיה לגולשים הטובים ששולחים לנו פידבקים, הן בפרטי והן באישי. נהיה כאן שוב בשבוע הבא, אם ירצה ה’.

שבת שלום ומתוקה.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

3 תגובות

  1. יפה ומענין אבל לא יפה לכתוב כךך בהקשר של זכרון מנחם…

    עם “בני מיעוטים” שהגיעו להשתתף במחנה קיץ של זכרון מנחם בהולנד.

  2. מעניין בהזמנה של איצקוביץ הכלה המהוללה שני קודמת לבחיר ליבה יהונתן, ובשמות ההורים שעיה קודם לריקי אישתו. ואולי הסיבה היא שאם כותבים בחי”ל אז צריך להיות מודרנים עד הסוף אבל שעיה איצקוביץ שהיה הקמפיינר של התנועה התורתית בבחירות ובמלחמה נגד ‘הפלס’ לא זכאי להקדים שם אישתו לשמו ‘אגרויסע נעבך’ …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן