מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
הקרב בין תחנות הרדיו החרדיות “קול ברמה” ו”קול חי” נמשך. במוקד המאבק: חידון ההלכה העולמי. כל הפרטים
kol_barama (14)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

עו”ד ישי רובינשטיין, המייצג את תחנת הרדיו ‘קול ברמה’, שיגר היום מכתב למנכ”ל רדיו ‘קול חי’, בו הוא מתריע מפני נקיטה בהליכים משפטיים במידה שתוכנית “חידון ההלכה העולמי” תשודר בקול חי כמתוכנן.

הסיפור מתחיל לפני שבע שנים, כאשר אבי מימרן, ששימש כמנהל התוכניות של ‘קול ברמה’, יצר את הפורמט של “חידון ההלכה העולמי”, תכנית ריאליטי במסגרתה המתמודדים נבחנים על נושא הלכתי מסוים. מי שהוביל בזמנו את התכנית הוא הרב אופיר מלכה.

אלא שמאז הספיק מימרן לחצות את הכביש לעבר רדיו ‘קול חי’ ולאחרונה גם הרב מלכה הצטרף אליו, וגם באכסניה החדשה הוחלט להשיק תכנית חדשה-ישנה, “חידון ההלכה העולמי”. הפורמט אותו פורמט והרב מלכה אותו הרב מלכה.

אנשי קול ברמה זעמו על כך והיום, כאמור, עורך הדין רובינשטיין שיגר מכתב בו הוא מאיים להגיש תביעת נזיקין כנגד רדיו קול חי במידה והתכנית אכן תשודר, תוך טענות להפרות זכויות יוצרים.

“החידון הופק ושודר במשך 7 עונות על ידי מרשתי”, כתב הפרקליט בהתראה, “נוצר על ידי מנהל התוכניות ועובד מרשתי באותה העת, מר אבי מימרן, כאשר הן לפי הוראות חוק זכויות יוצרים, התשס”ח – 2007 והן לפי הסכם העבודה עליו חתם, מלוא זכויות היוצרים בפרי עבודתו נתונות למרשתי, ולה בלבד”.

גם כלפי הרב מלכה, נטען במכתב כי מדובר בהפרת התחייבויותיו לקול ברמה. בנוסף טוען רובינשטיין כי בקול חי מתכוונים לשדר את החידון באותו היום ובאותה השעה ששודר בעבר בקול ברמה ואף להשתמש באותן אותות מוזיקליים.

“שידור החידון יהווה הפרה בוטה ופרועה של זכויות היוצרים של מרשתי, הכלכליות והמוסריות, הפרה בוטה של זכויותיה האחרות והפרה בוטה של התחייבויות מר מלכא למרשתי.

“לפיכך הריני להודיעך, כי אלא אם תודיע על חזרת מרשתך מכוונתה לשדר את חידון ההלכה העולמי, וכל זאת עד היום בשעה 21:00, כי אז תנקוט מרשתי ללא דיחוי באמצעים חוקיים לצורך פירעון נזקיה ומימוש זכויותיה, לרבות נקיטה בהליך של הגשת בקשה לקבלת צו מניעה מפני שידור החידון בבית המשפט המתאים”, מסיים רובינשטיין.

מנכ”ל ‘קול ברמה’ אריאל דרעי מסר: “צר לנו שבמקום לנהל תחרות הוגנת ופוריה בין התחנות לטובת המאזינים נכנעת התחנה המתחרה פעם אחר פעם לתכתיבים פוליטיים בזויים תוך חוסר קולגיאליות וכבוד מקצועי הדדי. העתקת פורמט חידון ההלכה המהווה את אחת מתוכניות הדגל של קול ברמה מצביע על התדרדרות נוספת בהתנהלות התחנה המתחרה ועליה לא נוכל להבליג”.

בקול חי כנראה פחות התרגשו מהמכתב המאיים, והערב שודרה התכנית כמתוכנן, בהנחיית מוטי לביא.

מרדיו ‘קול חי’ טרם נמסרה תגובה.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן