דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
WebDuck
בניית אתרים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
במסגרת פשרה בתביעה הייצוגית שהוגשה נגדה, רשת החינוך של ש”ס תיאלץ להחזיר לאלפי עובדי הרשת את דמי המנוי שחויבו לשלם לעיתון יום ליום
YOM LEYOM (3)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

רשת מעיין החינוך התורני של ש”ס תיאלץ להחזיר לאלפי עובדי הרשת את דמי המנוי ששילמו בעבר בעל כורחם עבור עיתון יום ליום. זאת, במסגרת פשרה אליה הגיעה הרשת בתביעה הייצוגית שהוגשה נגדה על ידי אבישי גרינצייג, כיום עיתונאי בתקשורת הדתית, בשם אלפי עובדי הרשת.

במשך כשבע שנים, חייבה רשת החינוך את כל עובדיה לחתום על מנוי ליום ליום, כאשר דמי המנוי, בסך כ-40 שקלים בחודש מנוכים אוטומטית מתלוש השכר, בעל כורחם של העובדים. כאמור, לאחר דין ודברים, הגיעו הצדדים לפשרה שהבוקר התקבלה בבית הדין לעבודה בתל אביב. על פי הפשרה, הרשת תחזיר את הכסף ששולם לעובדים שידרשו זאת במהלך ה-90 יום הקרובים בלבד. על כל חודש עבודה ברשת, יקבל העובד שיבקש, 40 שקלים בחזרה. בנוסף, התובע, אבישי גרינצייג יקבל 70,000 שקל, ובאי כוחו עו”ד קובי רפאלי ושירלי ריף, יקבלו 150,000 שקל שכר טרחה.

החלק המעניין בפשרה, הוא שההודעה על כך תתפרסם בעיתון “הדרך”, זאת לאחר שלפני כמחצית השנה, נמכר יום ליום לבעלות פרטית של נעמה עידן, והדרך משמש כעיתון המפלגתי.

גרינצייג מסר: “אני שמח שבסוף הדרך זכיתי לסייע להיות הפה של אלפי עובדים שכספם נגזל מהם שלא כדין. ההישג הוא כפול, הניכוי הלא חוקי יבוטל ומעתה המנויים לעיתון החדש ‘הדרך’ יהיה וולונטרי מול העיתון ללא תיווך הרשת. נוסף על כך, כל עובד שידרוש חזרה את כספו, יוכל לעשות זאת”.

לדבריו, “מעבר לעוול האישי לעובדים, היה פה קשר חמור וחד משמעי של הון-עיתון-שלטון. משרד החינוך העביר את כספי המסים לטובת משכורות של רשת חינוכית, ובמשך שנים מיליונים רבים הגיעו לידי עיתון פרטי של מפלגה במקום ליעדם המקורי”.

יש לציין, כי בהקמת העיתון החדש, הדרך, נזהרו בש”ס וברשת החינוך מלחזור על שגיאת העבר, והחתימה על המנוי נעשתה רק לבקשת העובדים. יחד עם זאת, ברשת שיגרו מכתבים לכלל העובדים והתבקשו לחתום מנוי לעיתון המפלגתי, והדבר אף נאמר בכנסים שונים של עובדי הרשת, אך ללא הכרח כבעבר.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן