WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
לאחר שמנהלי השיווק של מאוחדת ולאומית חגגו את העלייה שלהם בבני ברק, הגיע הזמן לדבר עם מנהל השיווק של מכבי
SHLEZINGER MACABI
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

לאחר שמנהלי השיווק החרדים של מאוחדת ולאומית חגגו את העלייה שלהם בבני ברק, הגיע הזמן לדבר עם מנהל השיווק של מכבי במגזר החרדי, משה שלזינגר. השיחה עם שלזינגר זורמת על מי מנוחות והוא מיטיב להסביר את המהלכים שמכבי נוקטת בשנים האחרונות.

משה שלזינגר מגיב: "אני מאוד מקווה שהם יקבלו שם שירות טוב" 1

פתחנו את שיחתנו בשיחת נימוסים ולאחר דרישת שלומות בחרנו להתחיל את הראיון ממקום טוב, יחסית. על ההצלחה בירושלים.

בדיוק כפי שתיארה מנהלת השיווק של מאוחדת, מאשי קידר, את ההתפתחות של מאוחדת בבני ברק, שלזינגר מספר על ההצלחה הגדולה, מבחינתו, בירושלים.

“בתוך פחות משנתיים הצלחנו להקים 15 סניפים בירושלים ולגרום למעבר בין הקופות אחרי שנים של קיבעון בתחום, גם במגזר החרדי”, אומר שלזינגר, “אנשים מתחילים לעבור למכבי וזה אומר משהו”. לדבריו, מכבי משקיעה הרבה מאוד בירושלים, לאחר שקיבלה החלטה אסטרטגית “להנגיש את הרפואה הטובה והמקצועית גם לירושלמים”. ההשקעה מתבטאת ברפואה, בהתאמת השירות למגזר החרדי, ברכישת ציוד מתקדם ועוד.

אם עד כה שמענו רמיזות לגבי חוסר ההתאמה של מכבי למגזר החרדי, שלזינגר מדגיש עובדה חשובה: “מכבי עובדת עם המגזר החרדי בסגנון ‘נעשה ונשמע’. קודם ממלאת דרישות, אחר כך בודקת”. והוא נותן דוגמה ספציפית: “לקחנו מרכז רפואי ישן בשכונת רוממה, בלב המגזר החרדי בירושלים, ושיפצנו אותו מהמסד עד הטפחות. רבני בד”ץ בעלזא הגיעו לסיור ואמרו ‘כל הכבוד’, אבל ‘אנחנו מבקשים מספר התאמות’. מה מכבי עשתה? מצאה את הפתרונות הנכונים עבור הציבור ולבקשת הרבנים. התוצאה היא שהמרכז לבריאות האישה בסניף, שנדרש לעבור התאמות לבקשת הרבנים, הוא מהיפים במדינת ישראל”.

לדברי שלזינגר, הכיוון מאוד ברור לאן הירושלמים הולכים. “מכבי מעלה את הרף הרפואי בירושלים וגורמת לתחרות הוגנת. כל מרכז רפואי שמכבי פותחת, ופתחה, יש תוכן רפואי בפנים, תבואו ותבדקו אותנו”.

שלזינגר מטפל במאות פניות ביום, וחשוב לו להדגיש את נושא השירות והיחס לכלל הציבור, גם לאנשים שלא מבוטחים בקופה. בשיחתנו הוא מפרט דוגמאות למכביר. “היום קיבלתי מייל מאדם שאני מכיר, לא חבר מכבי, שנמצא על ערש דווי. הוא הזדקק לכיסא גלגלים וקופת החולים שלו לא הסתכלה לכיוון שלו. עד שלא פנו אליי ולא קישרתי אותו לליצמן ולצוות שלו בבצ’יק ויוסטמן, אף אחד לא הסתכל עליו. היום, בעקבות הסיוע שלנו, הוא קיבל כיסא מותאם. זה מכבי, אתה מבין? זה מה שיש אצלנו היום”.

הכל ורוד, הכל נפלא. איך אתה מסביר את הירידה שלכם בבני ברק?

“חצי מתושבי בני ברק הם חברים במכבי”, אומר שלזינגר ומוודא שאני מבין את הנתון הזה. “מדובר בעשרות אלפי אנשים. חברי מכבי שבעי רצון מהשירות ויש לנו את שיעור הנאמנות הגבוה ביותר מקרב כל קופות החולים.

“לכל מטופל יש זכות לבחור היכן לקבל שירות, ואנחנו מברכים על כך. באופן טבעי יש גם מספר חברים שנמשכים לעבור לקופה אחרת. אני מאוד מקווה שהם יקבלו שם שירות טוב, כי הרי ידוע שלא כל הנוצץ זהב”. אנחנו מבקשים הסבר לרמז הנוצץ אך הוא מתעקש להמשיך במונולוג שלו, “אנחנו במכבי נמשיך להעניק את השירות הטוב ביותר לחברים שלנו, זו חובה גדולה וזכות גדולה”.

עדיין לא הסברת את הירידה הדרמטית בבני ברק?

“דרמטית? מדובר על מספר קטן מאוד של חברים, וכאמור זו זכותם. יש לנו במקביל גם הרבה מאוד מצטרפים ואנחנו גאים על כך”.
פרסמתם מודעה מרשימה, אבל אתם מציגים נתונים ארציים. הם לא מייצגים את הציבור החרדי.

“אתה כנראה שוכח את אלפי המצטרפים בירושלים, בבית שמש ובמקומות נוספים. ואתה יודע מה? כל ישראל אחים, ואם אתה רואה שבקרב הציבור הכללי אנחנו הקופה הכי טובה ומבוקשת, אז מה אתה מבין מכך? אם מכבי היא הקופה היחידה שגדלה במספר החברים וכל השאר ננטשות ומאבדות חברים, מה כל בר דעת מבין? שיש כאן קופת חולים מאוד טובה, עם רמת שירות מצוינת שמתאמצת להעניק לחבריה את השירות הטוב ביותר”.

ברמה הפרסומית, למה הלכתם על מהכלים כמו צביעת מתנ”ס משואות וחסויות לכנסים מסוימים?

“בקהילות החרדיות הדיגיטל לא מפותח והדרך היחידה להגיע לתוך הקהילות זה באמצעות פעילויות כאלה. אז מכבי בוחרת להגיע אל הציבור החרדי בדרכים שמתאימות לו”.

למה אתם מפרסמים פחות במדיה, ביחס לנתח השוק שלכם?

“אנחנו משקיעים ברפואה. נקודה. בכסף שלנו אנחנו מעדיפים לקנות עוד מכשירים. לפתוח עוד הסכמים עם מכונים כאלה ואחרים. להגיע להסדרים עם בתי חולים. לתת תרופות שאף אחד לא מסוגל לתת. אני לא אומר שלא. חייבים פרסום, ואנחנו נמצאים גם במדיה, אבל מבחינת סדר עדיפויות, אנחנו מעדיפים להשקיע בסניפים וברפואה”.

מה עם בניין ‘מכבי’ ברחוב רבי עקיבא, נראה שאנשים ציפו לקבל שם יותר שירות

“הבניין הזה פעיל כמעט 24/7 ויש בו מוקדי ערב ולילה כדי להקל על הציבור ולאפשר לו לקבל שם את הטיפול ולא לנסוע לבית חולים על כל דבר. אבל היופי הוא שמכבי ידעה לעשות מעטפת של שירות במרכזים הרפואיים בתוך השכונות. הבניין מנוהל בצורה נכונה. יש פריסה ענקית של 200 רופאים בבני ברק, אז למה שתושב קריית הרצוג ייאלץ להגיע לרבי עקיבא?”.

בסוף שיחתנו אנחנו מסכימים כי “המאבק” בין קופות החולים על מבוטחי המגזר החרדי רק מגביר את התחרות ואת הרצון להעניק שירות מצוין – ורק הלקוחות מרוויחים מכך. הלקוחות, ומשרדי הפרסום כמובן.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

3 תגובות

  1. למה להישאר אצל מכבי?
    כי משקפי הילדים עולה אצל הזכיינים מינימום 600 שח ונשאר כל פעם להוסיף עוד כמה מאות שקלים לשידרוג, ואצל החנות ממול קונים משקפיים ללא טובות ממכבי בחצי מחיר! ?
    כי לא נותנים זכיינות לחנויות משקפיים נוספות (שאותה רשת בבני ברק ובירושלים הם זכיינים של מכבי ובערים אחרות לא) והכל כדי לשמור על מונופול!
    כי ביטלו השתתפות בפעולות התעמלות המותאם לציבור החרדי?
    כי רק במכבי אין השתתפות בשחיה טיפולית?

    ועוד ועוד…

  2. לראשונה ב5 השנים האחרונות פתחתי כתבה על קפות חולים.

  3. קופת חולים הגרועה בישראל הם דואגים שהיה להם יחץ טוב חוץ מזה שום דבר בדיייי הוווו עובדא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן