מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
חברות ההייטק הגדולות בישראל (ובעולם!) הגיעו למתחם אמפרסנד כדי למצוא עובדים חרדים איכותיים. כל הפרטים
KAMATEK (2)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

גוגל, פייסבוק, מייקרוסופט והתעשייה האווירית יחד עם כאלף חרדים וחרדיות עלו לקומה ה-18 במגדלי קונקורד בבני ברק, למתחם ההייטק והחדשנות – אמפרסנד, לרגל יריד משרות מיוחד שנערך ביום חמישי שעבר.

יריד המשרות נערך בשיתוף פעולה בין עמותת קמאטק, הפועלת לשילוב וקידום חרדים בהייטק, יחד עם עמותת ‘מפתח’ – מרכזי הכוון וקידום תעסוקה למגזר החרדי. ההיענות ליריד הייתה בשיאה. יותר מ-1,000 צעירים וצעירות חרדים הגיעו לפגוש את נציגי ענקיות ההייטק המובילות בארץ ובעולם, כדי לשמוע על מגוון אפשרויות ההתקדמות בתחום.

המשרות אליהן נחשפו המועמדים היו מגוונות: ממשרות לוותיקים ובעלי ניסיון, לצד משרות מותאמות לסטודנטים וסטודנטיות שטרם סיימו את לימודי התואר. במהלך היריד יכלו המועמדים להשתתף בהרצאות בסגנון TED, בהן הסבירו בכירים בפייסבוק, ויוורק והומטוק על אופי המשרות ומסלולי ההתקדמות בתחום.

בין החברות שהגיעו ליריד לאתר עובדים פוטנציאליים מהציבור החרדי ניתן היה למצוא את גוגל, פייסבוק, מייקרוסופט, יבמ, צ’קפוינט, טאבולה, אמדוקס, איירונסורס, התעשיה האווירית ועוד.

אלי סלומון, סמנכ”ל קמאטק וממארגני היריד, סיפר בשיחה עם פאשקעוויל על הארגון המקדים ועל ההצלחה הגדולה. “יריד כזה לא קורה ביום אחד. במסגרת הפעילות של קמאטק, אנו מטפחים בשנים האחרונות קשרים עם חברות ההייטק ועוסקים הרבה בהסברה על אודות האפשרויות של שילוב חרדים במגוון משרות בענף ההייטק. כיום, החברות מכירות בפוטנציאל הקיים בעובדי ההייטק החרדים, וביכולת שלנו לסייע להן לממש אותו. זו הסיבה בגינה הן נענות בשמחה להזמנות שלנו לאירועים כאלו”.

שאלנו האם יש יתרון לעובד חרדי על פני עובד אחר. “אינני חושב שישנו יתרון לעובד חרדי על פני חילוני”, אומר סלומון ומוסיף: “אבל כן יש חשיבות לגיוון, ואנחנו מסייעים לחברות לגוון את מצבת העובדים שלהן”. לדבריו, ישנו קושי משמעותי בגיוס עובדים טובים ואיכותיים להייטק, ובעוד שעל עובד חילוני בעל קשרים ורקע מתאימים קיימת תחרות משמעותית, במקרה של עובד חרדי המגיע מרקע שונה, במקרים רבים המגייסים לא יודעים להגיע אליו. לכן, ביריד התעסוקה יש גישה לחברות ההייטק לטאלנטים נוספים שהם יכולים לגייס.

“היה אירוע מדהים”, מסכם סלומון, “הן מבחינת מספר המשתתפים שהיו בסביבות האלף, והן מבחינת המגייסים שבהתרשמות ראשונית סיפרו לי שהם מתכננים להמשיך בתהליכים עם חלק מהמועמדים. מדובר בצעד נוסף וחשוב מאוד, לקידום העסקה איכותית של חרדים בהייטק”.

מתי האירוע הבא?

“אירוע גיוס כזה כנראה לא יהיה שוב בקרוב. זה היה פיילוט כדי למשש את הדופק, ולאור ההצלחה אנו שוקלים להפיק אותו במתכונת שנתית או חצי שנתית. מוקדם עדיין לדעת. בין כך או כך, ישנן פעילויות מגוונות רבות שאנו מקיימים, כמו האקתונים, ימי חשיפה והכנה, תחרויות וכד’. בעוד שבועיים, למשל, נערוך את תחרות אנשי השנה בהייטק החרדי בשיתוף מכון הייצוא הישראלי”.

אם כן, יש הייטק חרדי, והוא חי, נושם ובועט. מעל אלף המשתתפים והמשתתפות שבאו ליריד המשרות המיוחד במתחם אמפרסנד, מוכיחים זאת מעבר לכל ספק.

בתמונה הראשונה: משה פרידמן, מנכ”ל קמאטק עם מארגני היריד אלי סלומון ואהרן גפני מ’מפתח’

ההייטק החרדי צועד קדימה: יותר מאלף משתתפים ביריד משרות לבכירים 1

ההייטק החרדי צועד קדימה: יותר מאלף משתתפים ביריד משרות לבכירים 2

ההייטק החרדי צועד קדימה: יותר מאלף משתתפים ביריד משרות לבכירים 3

ההייטק החרדי צועד קדימה: יותר מאלף משתתפים ביריד משרות לבכירים 4

ההייטק החרדי צועד קדימה: יותר מאלף משתתפים ביריד משרות לבכירים 5

ההייטק החרדי צועד קדימה: יותר מאלף משתתפים ביריד משרות לבכירים 6

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן