גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
הדובר החרדי של אל-על, אריה פרנקל, נוקט בגישה דומה לזו של רני רהב ונמנע מתשובות ישירות לשאלות הקשות
arie_frenkel
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

סערת ‘אל-על’ ממשיכה להכות גלים: פרשיות ‘טיסות השבת’ של אל-על שוב היכו גלים בסוף השבוע האחרון, כאשר שתי טיסות המריאו מניו יורק באיחור והטסים נאלצו לשבות באתונה.

חברת התעופה הישראלית מצהירה כי אינה עובדת בשבת קודש והתכנון היה להנחית בתחילה את שתי הטיסות באירופה: אחת באתונה ואחת ברומא. אך דא עקא שעל המטוס שאמור היה לנחות ברומא הייתה חולת סרטן שהזדקקה לטיפול רפואי בארץ, החברה פרסמה כי הראשון לציון הרב יצחק יוסף התיר למטוס על כל האנשים שעליו לנחות בארץ בשבת. הטיסה השניה נחתה בצהרי יום שישי באתונה. בין הטסים בטיסה הזו נמנו העיתונאי יהודה שלזינגר, חבר הכנסת לשעבר יעקב כץ (כצ’לה) וראש מוסדות ‘עטרת שלמה’ הרב שלום בער סורוצקין.

לפי המתואר בכתבה ששודרה אתמול בחברת החדשות, חלק מהטסים הפעילו אלימות מילולית קשה כלפי הצוות ונוסעת אחת אף העידה על גילוי אלימות פיזית שהפעיל לכאורה אחד הטסים כלפי דיילת בטיסה. מאידך, לפי עדויות של טסים אחרים, השירות של הדיילים היה מחפיר והניסיון של אל-על להטיל את האשמה כלפי החרדים היא “פתטית, מלאת שנאה וחוטאת לאמת”.

העיתונאי יהודה שלזינגר הפך לכוכב התקשורת ולחביב הקהל, לאחר שהצהיר בכתב בכל פלטפורמה אפשרית ומול כל מצלמה כי אין שחר לדברים שפורסמו מטעם חברת אל-על במהלך השבת וכי הוא תיעד את הטיסה ואת כל ההתפתחויות שלה. עשרות גולשים ברשתות חברתיות מיהרו לשתף את החוויה האישית שלהם מהטיסה ופרט לאשה אחת – כל התגובות היו נגד הקו שהחברה נקטה לניהול המשבר התקשורתי.

גם רני רהב הגיב בטוויטר לפרסום של סיוון רהב מאיר וניסה למשוך את הדיון לכיוון האלימות שהופעלה כלפי צוות הטיסה. הגולשים לא התאפקו ותהו בקול כיצד חברה כל כך גדולה מרשה לעצמה לנהל משברים באמצעות אנשי מקצוע שלא יודעים איך להתמודד עם תיעוד של עיתונאי מפורסם.

שוחחנו עם דובר החברה למגזר החרדי, אריה פרנקל, על אודות האירוע והשלכותיו. “לא מדובר רק על התחשבות בנוסעי הטיסה החרדים אלא על עיקרון”, אומר לנו פרנקל, “אל-על התחייבה בפני ועדת הרבנים לענייני השבת לפני יותר מעשור שהיא לא תטיס אנשים בשבת, ומאז שהתחייבה היא עומדת על כך בתוקף: שום טיסה לא נוחתת ולא ממריאה מכניסת השבת ועד צאתה”.

אני מצטט מהודעת החברה שהצהירה כי החליטה להגיש תלונה במשטרת ישראל בשל מה שהגדירה כ”התפרעות של נוסעים”. בהודעה נאמר בשם החברה “אנו מקווים שמשטרת ישראל תפעל לחקר העניין ומיצוי הדין”. מה החברה מנסה להשיג בתלונתה?

תשובתו של פרנקל מפתיעה. “אל-על מעולם לא האשימה אדם חרדי. לא תמצא אף הודעה שיצאה מאל-על על כך שחרדים התפרעו. מה שאל-על אמרה זה שהיא לא יכולה להשלים עם גילויי אלימות מילולית שהיו בטיסה. גם בתלונה של אל-על, לא הוזכר פלוני או אלמוני או מגזר כזה או אחר, אלא עצם העובדה שהייתה אלימות בטיסה”.

אני שואל בשנית האם אין אף שם בתלונה המדוברת, ופרנקל משיב שאכן מדובר בתלונה כללית בלי להצביע על אדם ספציפי. עובדה זו מציבה את התלונה באור תמוה עוד יותר, לאור ההשתלחות של אל-על בנוסעים.

לגבי השאלה מה אל-על מצפה שהמשטרה תעשה בתלונה כזו, ללא פרטים של מעורבים וחשודים, עונה פרנקל: “המשטרה מספיק חכמה כדי לבדוק את זה, זה תפקידה. אם המשטרה הייתה ממתינה שיגידו לה מה לחקור ואיך לחקור המשטרה הייתה מיותרת. אנחנו מגישים את התלונה נגד האלימות ותפקידה של המשטרה לבדוק מה קרה ומה אפשר וצריך לעשות”.

מדוע לא מציינים שמות בתלונה? אם החברה אכן רוצה למנוע מקרי אלימות, הרי האירוע עצמו צולם ויש סרטונים בהם נראים אותם טסים שלטענת החברה נהגו באלימות מילולית כלפי צוות המטוס?

בתשובתו מספק פרנקל עקיצה קלה כלפי אחד השוהים בטיסה, עיתונאי ‘ישראל היום’, יהודה שלזינגר. “אל-על לא יכולה להצביע על מישהו שהיה אלים יותר מהשני, כנראה שרק העיתונאים מצלמים. עובדי אל-על לא מצוידים במצלמות. קברניט צריך להביא בשלום ובבטחה את כל הנוסעים, אין לו זמן גם לצלם אותם”. נו שוין.

אני שואל את פרנקל, בעקבות הדיווחים בתקשורת והטיפול הכושל במשבר, האם החברה לא מפחדת מחרם צרכנים חרדי לאור ההאשמות כנגדם, ובפרט לאור כך שהמטען של הטיסה שנחתה באתונה המשיך עם מטוס אל-על לעבר ישראל בעיצומה של השבת?

בתגובה, פרנקל בוחר לתקוף בחזרה: “תשאל מישהו בתקשורת החרדית, אף אחד מהיומונים לא דיבר איתי חוץ מסופר ‘יתד נאמן’ ישראל פרידמן ובצלאל קאהן מ’קול חי’. זו לא פעם ראשונה שהעיתונות החרדית מגלה חוסר אחריות. אני מרגיש אכזבה גדולה מהגישה הבלתי אחראית, המכוערת והלא נורמלית של העיתונות החרדית. היא הרי הייתה צריכה לחבק את אל-על במקרה הזה בשתי ידיה. אל-על קיבלה סטירת לחי גם מהציבור החרדי על זה שגינתה את האלימות, וגם מהציבור הכללי על זה שהלכה עם הציבור החרדי”.

עוד מוסיף פרנקל: “הייתי מצפה מהציבור החרדי להתייצב לימין אל-על. אין עוד חברה אחת בעולם שלא מטיסה נוסעים בשבת ועומדת על כך בכל תוקף”. הוא שב ומסביר כי הודעת אל-על הייתה נגד תופעת האלימות ולא נגד אנשים ספציפיים, אך לכולנו ברור כי הדרך בה הציגה אל-על את השתלשלות הדברים הייתה לקויה מאוד.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

4 תגובות

  1. פרנקל לא רלוונטי.
    כמעט כמו אלעל.
    שני גופים זקנים שלא מתעדכנים וחיים את העבר. אף אחד לא מבקש ממנו תגובה כי במהלך השנה, אף אחד לא מקבל ממנו התייחסות. טיסת כתבים למיאמי פעם בעשור, לא הופכת את המדיה למשועבדת לפרנקל.
    נקסט, אנשים התקדמו מאז

  2. דובר החברה למגזר החרדי – תפקיד מחריד, אותו ממלאים מי שמתיימרים להבין את הלך ברוח של הציבור החרדי, גם אם הם עצמם חיים בסגנון אורח חיים שונה, דוגמת הדובר הייעוד לממגזר במשטרת ישראל מר גרברצ׳יק – מר פרנקל, שלפי חזותו היה נראה שינסה לקדם מהלך עם החברה החרדית, בחר -מסיבותיו הוא- בדרך של השתלחות במגזר.

    היי, הלו… אתם שם באל על, חברה פרטית -שמתיימרת להיות חברה לאומית כדברי סמנכ״ל החברה בתכנית הבוקר בערוץ תקשורת, שהטיח בו חזרה שהם חברה פרטית- בחרתם באדם, שלא רק שלא מתאים לייצג אתכם במשבר מסוג זה, הוא במפורש בכתבה הזו גרם ויגרום לכם נזק מתגלגל משמעותי. מה קורה שם למעלה בחלונות הקוקפיט הניהולי?? לעזאזל הלקוחות? אנחנו נהיה הצודקים בכל מחיר?? אגלה לכם מידע פנים-לא מהסוג שפיני היקר נעצר עליו- בחברה שלנו, של הדוסים השחורים, מאוד אוהבים לקבל את החוזרים בתשובה. להביע חרטה על שגגה, אפילו על זדון, נתפס בעיני החרדי המצוי -זה שמר פרנקל אולי מכיר- כמעלה וייתרון המראה על איכות נפשית ואיכות האדם.

    בהצלחה לכם איתו בדרך להתרסקות, בהצלחה וחיבוק אוהב לכם בדרך של המרת כשל בהצלחה מוכחת. המגזר מלא מהם, כולל כאלה שיושבים לכם מתחת לחלון ומתפרנסים ממכם. בפרטי אתן לכם שם של סוכן נסיעות, איש תקשורת משכמו ומעלה, שיוכל להזניק אתכם אל על, יתן לכם כלים להתנהג בתבונה של הנמנע ליפול לבור שביש מזל לא יודע איך לצאת ממנו. וסליחה, אך הדובר שלכם, הגיב באשכרה מופע של ביש מזל, -אותו מרפי שהיטיב לתארו קברניט טיסת השבת-. תתרעננו, עוד לא מאוחר להגיד טעינו טועים ונגיב לכם ב ״ונסלח לכל עדת בני ישראל, כי לכל העם בשגגה״. את ההסבר, הדובר המבין הנבון והחדש שתבחרו, ידע עד כמה משמעותית היא.

  3. פרנקל הזה חצוף. מידיעה כולם בעיתונות דברו איתו ולכולם הוא העביר את התגובה הלקונית של אל על.
    החוצפה הנוספת היא של חברת אל על שבחרה במודע להשתלב בגל העכור של השיימינג נגד הציבור החרדי.
    לו הציבור החרדי היה יקר לאל על אזי היא הייתה מפרסמת הודעה מפייסת המסבירה את המורכבות ואת שרשרת העיכובים הבלתי צפויים ולא מסיטה את האש ממנה ומסיתה נגד הציבור החרדי.
    בושה לאל על ובושה לאריה פרנקל

  4. הסיפור היא לא , כן הציבור החרדי לא הציבור חרדי, מדובר כאן במחדל מהשורה הראשונה בה חברה שיקרה ללקוחות שלה בפנים

    כל השיח הזה סביב אל על וציבור בחרדי יכול לקרות רק בחברה בישראל בה בודקים אותך קודם כל מי אתה ורק אחרי זה למה אתה זכאי

    חברה שמשקרת בפנים ללקוחות שלה ולא משנה באיזה מגזר הוא אדרבה בזה שהוא משדרת כאילו יש מגזר שמשלם מחיר מלא באופן שוויוני כמו כל מגזר אחר לכרטיס טיסה ובכל זאת לא שווה התייחסות ראויה ואפילו בזויה זה רק מעצים את המחדל הזה של למי אפשר לשקר בתקווה שלא יעשה מדי הרבה רעש ולמי אסור לשקר או להתנהג לא יפה כי הוא יודע לעשות רעש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן