מאת: הרשל’ה
עם הפרטת מערכת הבריאות בישראל והכניסה לעידן בו לא רק בעלי פנקס אדום זוכים לתוחלת חיים ארוכה יותר, החל שוק השרותים בתחום לפרוח. המהפך הרעיוני, הצליח לבסוף להדביק את קצב צלצול המזומנים בקופות, ולהתאחד לכדי יציר כלכלי חדש: מיזוג חברת ביטוח עם סופרמרקט של מחלות.
נחילי סמנכ”לים בוגרי משרדים ממשלתיים זרמו לעבר כל משרה פנויה (- מי אם לא הם ידע לפענח הררי קרטריונים שהם גופם הגו עת ישבו במשרדם הקודם). פתאום התברר ש”העם” אינו נתון סטאטיסטי, אלא שומו שמיים, יצורים חיים ונושמים עם דרישות. והמצער בכל הסיפור שהם גם יכולים להחליף קופ”ח. פעמיים בשנה! אל הדגל נקראו האנשים עם העניבות הוורודות וכפכפי האצבע. ומבצע ההלבשה הגדול יצא לדרך.
מיתוג מחודש אמרתם? קופ”ח מטבעה היא אתגר כפויי טובה. ישנו איזה קונפליקט מובנה בין צבעים רעננים וחיוכים צחורים על עלון מידע מבחוץ – המכיל הנחיות לטיפול בקריצנומה פפלירית בפנים. גם הויזואליות העדכנית ביותר, דינה לילך ולדעוך כמו איפור על פניה של חותנת בסיומה של חתונת בן הזקונים. מוניטין וותק, היפים לחברות מזון ולשרותים מקצועיים אחרים, הינם בעוכריה של קופה שהציפיה ממנה לספק את הטיפולים החדשניים ביותר (..ועוד באמצעות הרופאים המנוסים ביותר). גם אם נשים לרגע בצד את שיקולי הרווחיות המובילים כל גוף כלכלי, נטל ההוכחה תמיד ישאר על גבה עוטה החלוק של הקופה. חז”ל כבר היטיבו לתמצת זאת: “טוב שברופאים לגהינם”.
ההלם השיווקי אותו חווה כל מנכ”ל ששיגו ושיחו בענייני משכורות ומלאים, בפגישה עם אנשי הצלופן, מתעצם שבעתיים כשההבנה מחלחלת: הקופסא חשובה לא פחות מהתרופה. לאחר שנים של שבי מרצון בקונספט המבוסס על תוצאות סקרי שביעות רצון וטפיחה עצמית על השכם, התברר שמיתוג אינו רק עניין של תמורה אלא גם של אופנה. כנראה שגם ב”מאוחדת” הבינו שמדליה אולימפית אולי ממצבת אותך במקום הראשון, אך לא בהכרח במקצה בו מתמודדים האחרים. על שולחננו הפעם הלוגו והקונספט הויזואלי החדש בו מתהדרת מהשבוע קופת חולים מאוחדת.
לצערי לא הצלחתי למצוא את שם המעצב, נשמח לעדכן.
הרושם הראשוני הוא כי מתקיימת סמביוזה בין ויז’ואל מינימליסטי מודרני, לבאנליות מוסדית מתבקשת.
צבע התכלת הצפוי, מתכתב עם השפה הויזואלית הרווחת בסביבה בה הוא פועל – ומאפיין ברורות קופת חולים.
הכתום נושא את החצי הרגשי באמצעות חימום האווירה והפשרת הרישמיות, דבר שכל מבוטח מייחל לו בעת פגישה עם פקידת תורים אנטיפטית.
כף היד המושטת יכולה לסמל הושטת עזרה – אך מאידך גיסא גם דרישת תשלום עבור תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות. המישמש המכופף אכן מזכיר לב, ואף אהבתי את התלת מימדיות הנוצרת מאליה, אך מיקום הצד המצטנע מפחית מערכה של ההבטחה הנרמזת. מיקום מרכזי יותר (מבלי לדון כרגע במגבלות טכניות של מקום ויישימות) היה מצהיר כוונות ביתר עוז.
השימוש בפונט טיפוגרף (נדב עזרא – פונטביט) מבטיח קריאות גבוהה – אך מאבד מרצון את האפשרות לבידול ברור. הדבר לא בהכרח רע, בהתחשב בצורך להישמר מחדשנות יתר ו”איפוס” המוניטין שרכש המותג במהלך השנים.
לסיכום: עבודה נאה. לא מקורית במיוחד, לא מפתיעה במיוחד, ובזה כוחה: כשמגיעים עם 39.5 חום למרפאה, מצפים לפגוש את אותו דוקטור סלוצקין המוכר והטוב, ולא דייל זחוח שיציע לך בחיוך טיפול נסיוני בספא.
והנה פרינט שמתפרסם בימים אלו עם הלוגו החדש.
15 תגובות
הלוגו מקסים המודעה עם המדחום פחות.
לגבי המודעה אם כוס התה, די אנמית בטח כשהוי’זואל של התה בולט מידי וזה מתחיל להראות כפרסום לתה ויסוצקי.
הרשלה נחמד מאוד לקרוא שפה צבעונית, מה גם שמאוחדת השילה הרבה צבעים מהפרינטים הצעקניים של שנות ה80 העליזות, כך שהפעם זה ממש צבעוני.
המהלך נשמע נכון, הלוגו דווקא נראה לי מיקס של:
לב שבור וחולה + יד מעניקה רפואה + תוך כדי לקיחת תשלום + אף של פרה חולבת המסמלת בריאות טבעית
והצבעים עצמם גורמים לרוץ לקופת חולים רק בגלל הבלבול בינם לבין הכללית
הלוגו חביב מינוס. לי זה הזכיר עריסת תינוק או במקרה הפחות טוב קליפת אגוז.
המודעה. נו, כוס תה, כבר ראינו בלאומית ומכבי, פעמים רבות.
ואגב, שכחתם להביא את הקרייאיטיב המקסים של JWT לאותו הקמפיין.
http://mizbala.com/?p=7427
במגזר, אפשר לשים כוס תה…
אבל צריך לומר בהגינות שקופ”ח זה לא תחום מעניין תוסיפו את ההגבלות של המגזר וקבלו מודעה בסדר +
מה שבטוח שהכתיבה יפה, הניתוח מעניין והפוסט נעים לקריאה.
בקשר ללוגו, אני לא מתיימר להיות איזה מיבין בשפות לוגו וטיפוגרפיה, אבל ככל אדם אני מביט על לוגו או על ויזואל ושואל את עצמי האם זה עושה לי משהו? האם זה יפה עד כדי שאני יתעכב עליו עוד שניה? האם במקרה ו”ינפצו” את הלוגו יורידו את המילה מאוחדת אני יזהה את הסמל כקשור למאוחדת או אפילו לעולם הבריאות או קופ”ח? לצערי במקרה שלי לפחות התשובה היא לא!
הלוגו לא משדר לי כלום, לא מעניין ולא עומד בזכות עצמו.
אולי אני לא מבין? יכול להיות אבל צריך לזכור שבשורה התחתונה הלוגו אמור לדבר לעם הפשוט ולא רק לאנשי המקצוע חברי בלוג פאשקוויל
בקיצע’ר
מה הפואנטה?
על הפנים!
לוגו נוראי עם צבעים מתים.
נכון היום הענין הוא לעבור לגרפיקה וקטורית פשוטה מאוד.
אבל צריך גם שיהיה נעים לעין יותר ושיהיה יפה! ונעים לעין! והלוגו הזה לא!
וחבל שהחסרתם בלוגו את החלק היותר טוב שבו שהוא ה- איתך מכל הלב : )
בפירסום כן הלכו על גרפיקה יותר עדכנית והולכת.
אבל הלוגו: נראה כמו לוגו של א ר ג ו ן ח ס ד ! ולא!
נו באמת… מיתוג בשקל!
ה’גריד’ של בנק הפועלים + הפונט (החדש) של סלקום + הצבעים של ארקיע…
מזל שזה במקור מהמגזר הכללי, אחרת היו מאשימים את הרמה הנמוכה של החרדים.
תראה, קופי המודעה מעולה לדעתי, אך הלוגו אפע’ס לא כ”כ נראה לי, זה פשוט נראה לוגו שלקוח מאיזה אתר shutterstock או משהו בדומה לו.
הלוגו של מאוחדת עד היום נתנה את התחושה שמאוחדת הוא המלך, זה הוא ואין בלתו, יחד עם זה זה נתן הרגשה שהם מלווים אותך כבר שנים תחושה ביתית חמימה ונעימה.
הלוגו החדש, קר, ישב, משעמם, אין מסר מחודד, אין הבנה בסיסית מעבר לזה שזה נראה יד הפוכה של סבתא שהולכת להחטיף לנכדה על זה שהוא שופך לה את התה, הצבעים קודרים מאוד.
ראיתי דברים יפים יותר ומושקעים יותר מבית גל מאשר הלוגו הזה.
חבל
אני בהלם. למה נראה לך ש”גל אורן” עיצבו את הלוגו הזה?
חיים, שב. קח כוס מים