גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
במקום אווירה טובה ורגעים קסומים של שקט ושלווה, המסרים השיווקיים מתמקדים בכשרות מהודרת שלא בטוח בכלל שמישהו צריך אותה. סקירה
electra
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בחודש יוני 2009, לפני עשר שנים בדיוק, עלה קמפיין כתום של אלקטרה בו נראה אב ובנו חווים רגעים קסומים של בית. תחת הכותרת “רגעים קסומים”, נכתב במודעה: “המשפחה, הבית, הילדים – זה הלב שלנו. השמחה, הנינוחות והחיוך. בחיים לא צריך הרבה בכדי להיות מאושר. מזגני אלקטרה משלימים את התמונה ומעניקים שלווה ואווירה נעימה בכל אחד מחלקי הבית. מגוון פתרונות מיזוג האוויר של אלקטרה חסכוניים בחשמל ואמינים לאורך זמן, מתאימים לכל צורך ולכל מטרה ויכולים להגשים עבורכם עוד חלום קטן”.

קיץ למהדרין: מה השתנה בתחום המזגנים ומדוע משווקים כשרות במקום איכות? 1

הקמפיין הכתום, עמוס במלל ציורי שכמוהו כבר לא רואים בפרסומות מסחריות, נוצר על ידי משרד הפרסום ‘קרימלובסקי-כהן’, ששינה את שמו ברבות הימים ל’שפרה קרימלובסקי’. שנה קודם לכן, הקמפיין של אלקטרה במגזר החרדי הציג דמויות של ילדים חרדים אוחזים בשלט המזגן ונשא את הכותרת “לאווירה מושלמת בבית”. בטקסט הנלווה נכתב: “הבית שליו ורגוע וברקע נשמע קול צחוקם של הילדים. אלקטרה משלימה את רגעי הקסם… במזגן שקט וקומפקטי, חסכוני בחשמל, אמין ומותאם בדיוק בשבילכם. אלקטרה, המזגן הנמכר ביותר בישראל”.

קיץ למהדרין: מה השתנה בתחום המזגנים ומדוע משווקים כשרות במקום איכות? 2

בשנת 2010, תדיראן התעוררו והעלו קמפיין באמצעות השלוחה החרדית של משרד הפרסום מקאן אריקסון, תחת הכותרת “שבת שלום”. נדמה כי דווקא תדיראן הייתה הראשונה להעלות למודעות את נושא הכשרות. “באישור המכון המדעי טכנולוגי להלכה – בלעדי לתדיראן”, נכתב במודעה, “גם בשבת, מעצמה טכנולוגית אצלך בבית”. בטקסט הנלווה נכתב כי המזגנים מבית אלקטרה מצויידים בפונקציית שבת, “להפעלת המזגן בהידור רב בשבתות ובחגים באישור המכון המדעי טכנולוגי להלכה בראשות הרב לוי יצחק הלפרין”.

קיץ למהדרין: מה השתנה בתחום המזגנים ומדוע משווקים כשרות במקום איכות? 3

בשנה שעברה, אלקטרה חזרו עם קמפיין ענק למזגנים הכשרים באמצעות משרד הפרסום ‘תוצאות אפקטיביות’, שזכה בתקציב של אלקטרה לאחר ששעיה איצקוביץ, מבעלי המשרד, הצליח להסיר את החרם החרדי שהיה בזמנו נגד החברה. בשנים האחרונות תקציב אלקטרה מטופל על ידי תוצאות אפקטיביות. במקביל לקמפיין הכתום שבלט בכל מדיה אפשרית, פורסם בהרחבה על אודות קבלת תעודת הכשר מבד”ץ של הרב רובין והצרכנים החרדים הוזהרו לבל יחללו שבת בהפעלת מזגנים שאינם כשרים למהדרין.

קיץ למהדרין: מה השתנה בתחום המזגנים ומדוע משווקים כשרות במקום איכות? 4

כבר אז, ביקשנו לבדוק האם הקמפיין מלמד על כך שאנחנו צריכים להפסיק להשתמש במזגן “הטרף” שברשותנו. על שאלה זו השיב בזמנו הרב יצחק וינברג, מכשרות הרב רובין: “חלילה, אנחנו לא סבורים שמזגני חברות אחרות אסורים לשימוש בשבת. בפשטות אין כלל צורך בכשרות, גם לא במזגני אינוורטר, כי הכול זה גרמא, אבל פנו אלינו מאלקטרה שנבחן שלושה דגמי מזגנים, לטובת המחמירים שסבורים כי יש בעיה במזגני אינוורטר כי ההשפעה של שינוי הטמפרטורה היא מיידית. באמצעות מעבדות למיזוג אוויר בלתי תלויות, מצאנו שהדגמים הללו לא מהווים בעיה, גם למחמירים”.

הפרסומאי שעיה איצקוביץ אמר לנו אז כי “מבחינת אלקטרה הכשר המכון הטכנולוגי היה מספק, אבל הגיעה דרישה מהשטח, מרבנים וצרכנים, ואלקטרה נענו לדרישה והשקיעו משאבים רבים על מנת לעמוד בדרישות ההלכתיות של הרב רובין. לולי הייתה מגיעה דרישה מהשטח, אלקטרה לא היו משקיעים כל כך הרבה משאבים ואנרגיות”.

באשר לקמפיין עצמו שעסק במזג החם של הג’ינג’ים, הסביר איצקוביץ: “חם מזג מתקשר עם מזג אוויר וג’ינג’ים הם כתומים, בדיוק כמו צבע המותג, והם גם טיפוסים חמי מזג. הילד הג’ינג’י הולך להוביל את הקמפיין לאורך זמן רב”.

השנה, לעת עתה, אנחנו רואים בעיתונים אך ורק את הקמפיין של אלקטרה שזועק באותיות בולטות “בדץ מהדרין” – עם הבלטת יתרונות כשרותיים נוספים: “היחידים עם כשרות בד”ץ מהדרין בראשות הרה”ג אברהם רובין שליט”א ללא חשש חילול שבת ח”ו. היחידים עם סדרת מזגנים עם פיקוד שבת מובנה בתוך המזגן ללא צורך בהתקן חיצוני!”.

קיץ למהדרין: מה השתנה בתחום המזגנים ומדוע משווקים כשרות במקום איכות? 5

מזגני תדיראן, לעומת זאת, מפרסמים באותיות ענק “תדיראן ושאינו תדיראן – תדיראן קודם”, משחק מילים בהשראת משפט השגור בפי כל חרדי “תדיר ושאינו תדיר – תדיר קודם”. הקמפיין של תדיראן מתמקד ביתרונות נוספים שלקוח פוטנציאלי עשוי להתעניין כמו חיסכון, שקט ויעילות, ולא שוכחים לצרף בצורה בולטת את חותמות הכשרות של המכון המדעי-טכנולוגי ושל משמרת השבת.

קיץ למהדרין: מה השתנה בתחום המזגנים ומדוע משווקים כשרות במקום איכות? 6

מעניין יהיה לראות איך ישווקו לנו מזגנים בעוד עשר שנים.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן