כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
חבר המועצה יעקב וידר תקף את התקנה המופרכת, לדבריו, וציין שההחלטה בנוסף להיותה הזויה היא פוגעת בפרנסתם של תושבי בני ברק
bnei brak
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אם הכותרת נראית לכם הזויה, תתפלאו לשמוע שישנם אנשים שמשוכנעים ששלטי הפרסום הדיגיטליים המוצבים במקומות מסחר בבני ברק ומכריזים ב’הבהוב’ על קפה ומאפה ב-12 שקלים, הם סוג של ‘מסכים’ שלא מתאימים לאופי העיר.

בשנים האחרונות התרגלנו למסכים המהבהבים עם המלל המתחלף המוצבים לראווה ולסחרור מעל כל חנות פלאפל ובזאר שמכבדת את עצמה. עד לאחרונה, בני ברק לא הייתה שונה משאר המקומות בארץ וכל בעל עסק שחשש שחנותו נבלעת בין המוני החנויות ברבי עקיבא וז’בוטינסקי מיהר להתקין מסך דיגיטלי המכריז על מבצעים בלעדיים ומחירי חיסול חד פעמיים.

בתחילת השנה האזרחית הם נתקלו בהפתעה לא נעימה. במכתב שנשלח אליהם על ידי רבקי רובינשטיין, מנהלת מחלקת פרסום בעיריית בני ברק, נאמר להם שבהתאם להחלטת ועדת השילוט, עליהם להסיר את כל מסכי הפרסום תוך 60 יום. התקופה הנ”ל הסתיימה מיד אחרי חג הפסח, ובעלי עסקים שלא הורידו את השלטים קיבלו התראה שבמידה ולא יורידו את השלט יהיו צפויים לאכיפה ולקנס. ההחלטה וניסיון האכיפה עוררו זעם רב אצל בעלי החנויות שהתקשו להבין מה במסכים נוגד את אופי העיר.

בפרוטוקול ועדת השילוט העירונית נכתב כי מנהלת המחלקה רובינשטיין נשאלה מה הבעיה במסכי הפרסום שהתוכן שלהם מפוקח ומאושר, והיא השיבה ש”עצם מסכים וטלביזיות זה נוגד את בני ברק”. כן טענה שקשה מאד להבדיל בין שלט מסך ושלט אותיות רצות [נודה שגם אנחנו לא מבינים בדיוק את מהות ההבדל] וממילא היא פוחדת שבזה “ניתן ליפול”, כהגדרתה.

עם זאת, למרות החששות הכבדים שניתן להתבלבל בין הדקויות והפיקסלים של המסכים השונים, לפני כחודש פרסמה העירייה מסמך מפורט הכולל את תנאי הרישיון להחזקת שלט מסך. לפי המסמך, וידאו וסרטון אסורים לשידור לחלוטין, ומסך עם אותיות אלקטרוניות יאושר רק אם המסר קבוע ולא מתחלף או מהבהב. ניתן להחליף את הפרסום רק פעם בחודש. מהבהב או מתחלף זה כבר כנראה דומה לטלוויזיה והרחק מן הכיעור ומן הדומה לו.

בעלי העסקים התארגנו לחתימה על עצומה נגד החלטת העירייה ופנו לחבר המועצה האופוזיציונר יעקב וידר, שהגיש לבקשתם הצעה דחופה לסדר לדיון בעניין התקנה החדשה. חרף זאת, וידר לא הצליח לשנות את ההצעה גם בדיון שהתקיים בנושא במועצה.

וידר מצידו תוקף בחריפות את החלטת העירייה ומכנה אותה “הזויה”. לדבריו, אם ישנה בעיה במסכים, על העירייה לאסור שימוש בהם גם לצורך פרסומי המפלגה התומכת בה. בכך הוא רומז שההחלטה אינה רק הזויה אלא גם צבועה. בעלי העסקים שהשקיעו כסף רב בשילוט טוענים שההחלטה תפגע קשות בפרנסתם, ולטענתם מדובר בגחמות של עסקנים שלא ברור מה מניע אותם.

בשיחה שקיימנו איתו, תקף וידר את התקנה המופרכת לדבריו, וציין שההחלטה בנוסף להיותה הזויה היא פוגעת בפרנסתם של תושבי בני ברק. הוא מספר ש-300 בעלי עסקים ששמותיהם וכתובתם מצויים אצלו כבר פנו אליו בתחינה שיפעל לביטול הבקשה, חלקם כבר השקיעו בציוד יקר שעל פי התקנה החדשה – יוחרם. לשאלתנו מה יכול להיות האינטרס העומד מאחורי יוזמת התקנה, הוא אומר: “באמת ובתמים אין לי מושג, אולי יש עסקנים שרוצים להיראות מאד צדיקים או משהו כזה. לא יתכן שבמקום לעזור לעסקים, מקשים עליהם בהחלטות מטומטמות – וסליחה על המילה. בני ברק תהיה העיר היחידה בישראל שבה יהיה אסור להציב שלט דיגיטלי מחוץ לחנות. מה הטעם בכך?”.

כך או כך, אנחנו ממליצים לקוראי פאשקעוויל לנצל את “הטלביזיות” הפזורות ברחבי העיר טרם העירייה תחרים אותן. מעתה, תושבי בני ברק יצטרכו לגלות עירנות יתר כדי לא לפספס מבצע של 8 ב-10 בקיוסק השכונתי.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן