כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
מדינה לא מתכחש לעובדה כי העיתון הוא עסק כלכלי ועליו להחזיק את עצמו, אך טוען שאין זו הסיבה לציוץ השנוי במחלוקת. אז מה גרם לו לצייץ כך?
אשר
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

“בוחר ש”ס שדורש ומקבל מהתנועה כל כך הרבה ולא טורח לעשות מנוי לעיתון ‘הדרך’ – פוגע במעמד הציבור הספרדי ומתנהג בכפיות טובה. ככה פשוט”. כך צייץ ביום חמישי שעבר אשר מדינה בטוויטר והקפיץ כמה גולשים שראו את הציוץ הזה בחומרה והגיבו בהתאם.

“כפיות טובה?! לא פחות. נראה שהתבלבלת קצת מי אמור לשרת את מי”, הגיב מאיר גל. נראה כי הוא לא היחיד אשר רואה בציוץ של מדינה מסר כפול ולא מוצדק. גם ישי כהן הגיב על כך בתרעומת: “כזה משפט דבילי. וכי כל השמונה מנדטים חייבים לשלם כסף לבטאון? הנה, אני, מצביע ש”ס ולא עושה מנוי להדרך. מאיפה הדרישה הזו? תנחת בקרקע…”.

מדינה לא מתכחש לעובדה כי העיתון הוא עסק כלכלי ועליו להחזיק את עצמו, בין השאר על ידי המנויים, אך טוען שאין זו הסיבה לחשיבות המינוי, והסיבה לציוץ היתה לצורך “זעזוע” מקורבים בלבד. לטענותיהם של מאיר גל וישי כהן, וכן למגיבים נוספים אחרים אשר ראו בהודעה זו ניסיון לשווק את קמפיין המינויים, הוא משיב כי כוונותיו בציוץ לא היו כלכליות וכי הציפייה ממקורבי ש”ס הינה לגיטימית ואף הכרחית בכדי לחשוף אותם לתכנים החשובים וכן להתוות את הדרך הנכונה, הלא היא הדרך החרדית הספרדית אותה התווה מרן ואליה שואפים מנהלי ועורכי העיתון.

הציוץ של מדינה מגיע ככל הנראה בעקבות הקמפיין להגדלת מינויים לעיתון, אשר בין השאר, על פי מדינה, תורם לקופה הכללית של המפלגה. בשיחה שקיימנו איתו, מדינה מתעקש שלא לדבר בשם העיתון וטוען שלא התכוון לפנות לכל בוחרי ש”ס כי אם למקורבים אשר נתמכים בצורה ישירה מהמפלגה, אם בהקצאות מבנים או בתקציבים למוסדות וכדומה. כל אלה, הוא אומר, ניתנים כדי לשרת את הציבור ולא כתנאי, אך כאשר נציגי העיתון פונים אל אותם מקורבים ומציעים להם לעשות מנוי, הם נמנעים בטענות כאלה ואחרות.

עוד טוען מדינה כי הסיבה לכך שבחר “לזעזע את הציבור”, כדבריו, היא משום שאם לציבור האשכנזי ברור שברגע שמצביע למפלגה מסוימת הוא יעשה מנוי לעיתון התנועה, כי הוא זה שיתווה את הדרך הגשמית והרוחנית, הרי שבציבור הספרדי זה כמעט ולא קיים ובמקום להתייחס לעיתון ‘הדרך’ כאל עיתון פנאי, כדאי להבין שבעיתון ישנו תוכן מתווה ומחייב לציבור הבוחרים.

במענה לציוץ של אחד הגולשים כתב מדינה: “יבוא יום ותשתחרר מהסטיגמה שש”ס זה רק מינויים וג’ובים. זה יקרה כשתכנס ללשכות הנציגים בכנסת וברשויות ותראה את כמות הפניות והטיפול המסור בכל התחומים. מותר לנעזרים להשיב טובה ולתמוך בעצמם”.

אז אולי אין כאן כוונות כלכליות וקמפיין המינויים של עיתון ‘הדרך’ לא קשור לציוץ של מדינה, אבל נראה שש”ס זקוקה למינויים מספיק כדי להטיל זאת על מצפונם של בוחריה.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן