WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
לרגל שבוע היזמות העולמי, שוחחנו עם ארבע יזמיות חרדיות: תהילה עוזרי, חני הירש, אורית פור ורחלי גרין. הן סיפרו על העסקים שהקימו ועל הכלים שרכשו בלימודים
siur mochot
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

במשך שבוע אחד בכל נובמבר, אלפי אירועים במסגרת שבוע היזמות העולמי מעודדים מיליוני בני אדם בכ-170 מדינות לקחת חלק בפעילות יזמית.

הפעילויות המגוונות בשבוע היזמות בישראל מאורגנות על ידי גופים עצמאיים שרוצים לחגוג את העשייה, להעלות רעיונות, לחלום ולהשפיע. 

בסיעור מוחות בחרו לציין את השבוע בשיחה עם ארבע מהבוגרות המצליחות של בית הספר, עם ארבעה סיפורים אישיים של לימודים ויזמות עסקית מצליחה. 

תפנית באמצע החיים

תהילה עוזרי, מנהלת ‘מילה זו מילה’ לפיתוח עסקי

עד לניתוח שעברתי בגיל 36 עסקתי בתחום החינוך. עבדתי עם נפגעי נפש ונוער בסיכון. ואז, כשגיליתי שיש לי גידול בצוואר, אמרתי לעצמי “יאללה מעכשיו אני עושה מה שבא לי. אם אמות לפחות אמות אחרי שסימנתי וי על מה שבא לי לעשות”, והחלטתי שאני הולכת ללמוד פרסום.

למדתי בסיעור מוחות פרסום וקופי והחלטתי שאני פותחת עסק. לקחתי ייעוץ עסקי והתחברתי מאד, עד שהחלטתי להיות יועצת עסקית בעצמי. לפני שנה יצאתי משם אחרי חמש שנים כמנהלת צוות וחונכת. לפני שנה חזרתי לעסק שפתחתי ‘מילה זו מילה’ שמתמקד בפיתוח עסקי ממש מא’ ועד ת’. מתוך הניסיון שלי במסגרת החינוך והייעוץ אני מלמדת לפתח את העסק מתוך מקום של התפתחות אישית. מה שאני עושה מתמקד באדם עצמו לא פחות מאשר בעסק. קודם כל בונים את המיומנויות שלו ולפי זה מתאימים את ערוץ ההתפתחות העסקי בשביל להימנע מתסכולים, לפתח מגמה ולא לייצר פיקים.

שבוע היזמות: ארבע נשים מספרות על הדרך שעשו מסיעור מוחות להצלחה 1

סיעור מוחות היו הפתח שלי לעולם העצמאות. כל מה שלמדתי על פרסום, מכירות ושיווק היווה את הגרעין המרכזי שממנו פיתחתי את כל השיטה. אני מלווה את העסק דרך כל השלבים, כולל הפרסום והשיווק שלו, כשהמפתחות הם האסטרטגיה והקופי. 

אני זוכרת אנקדוטה אחת שלא יוצאת ממני. באתי למרים שרביט ואמרתי לה “תשמעי, אני פריק קונטרול, צריכה ללמוד הכל ורוצה גם גרפיקה”, והיא אמרה לי “אין סיכוי שאת יושבת ליד המחשב ומזיזה משולשים ועיגולים ונותנת להם צבעים. זה לא בשבילך”. אני התעקשתי כמובן, ובסוף היא צדקה. אני לגמרי מורידה את הכובע בפניה.

מעבר לזה שסיעור מוחות הם נקודת מוצא מבחינת לימודים, ספציפית הם גם ערוץ ההתפתחות הפרטי שלי, כי מתלמידה הפכתי למורה שם. רוב האנשים שאני עובדת איתם בשת”פים ובהפניות להשלמת שירותים אלו בוגרות של סיעור מוחות. זה מדהים להבין את התהודה של הבוגרות בעולם העסקים, הן מהוות נתח משמעותי כל כך.

כלים והכוונה ליזמות

חני הירש, מעצבת פנים

בעלי קבלן. תמיד היו לי בבית שרטוטים ודפים, ויום אחד החלטתי להיכנס לזה ונחתתי בסיעור מוחות בקורס עיצוב פנים. היום אנחנו עובדים בשיתוף פעולה, הוא מנהל את הפרויקט ואני מעצבת. זה מדהים, אני עובדת עם קבלן שהוא ואני בדיוק באותו ראש ותמיד זמינים אחד לשני, מדברים בבית על תכניות חשמל ואינסטלציה, וכך גם ללקוח נחסך המון זמן וכאב ראש.

כשנשים מתקשרות לבקש הכוונה אני אומרת בידיעה ברורה: יש עיצוב פנים, ויש עיצוב פנים בסיעור מוחות. יש לי כמה מכרות שגם עוסקות בתחום ואף אחת לא למדה כמו שאני למדתי. אצלנו תמיד ירדו לשורש הדברים ולא למדו מלמעלה.

שבוע היזמות: ארבע נשים מספרות על הדרך שעשו מסיעור מוחות להצלחה 2

למשל, בכיתה של אחת החברות שלי עשו פרויקט של חדר ילדים, נתנו לבנות שטח של 5*5 וביקשו לעצב חדר ילדים. אצלנו לקחו שטח של 5*5 וביקשו מאיתנו לעצב בית שלם. חדר ילדים בגודל כזה הוא חלום, אבל במציאות הפרקטית רוב הפרויקטים שנצטרך לעבוד מולם יהיו להוציא את המקסימום משטחים קטנים ביותר. בבית הספר צריכים ללמד איך להסתדר עם מה שהמציאות מאפשרת, לא עם פנטזיות. עוד נקודה: יש בתי ספר ששמים לב לשרטוטים שיהיו מוגשים בצורה יפה וצבעונית, זה נחמד, אבל אצלנו לימדו איך לשרטט הכי מדויק שיש.

בעיצוב פנים קשה להיות שכירה. מי שמקצועית ויודעת את העבודה לא רוצה לבצע הוראות של מישהו אחר. היא רוצה לשרטט, היא רוצה שהרעיונות ירדו מהראש שלה לדף. אין ספק שזה לא קל, אבל לשם סיעור מוחות דוחפים. הם לגמרי נותנים את הכלים לזה, גם בהכוונה יזמית ולא רק מקצועית.

בית ספר שלמדתי בו הכל

אורית פור, מעצבת ובעלת חנות אינטרנטית

סיעור מוחות זה בית הספר שלמדתי בו הכל. לא מזמן סיימתי גם את קורס ‘אקסטרה’ שזה השלב המתקדם יותר של כל התוכנות. עוד כשסיימתי את הלימודים בסיבוב הראשון, מאירה דאגה לי לעבודה כמעצבת. אחרי שנה של עבודה כשכירה פתחתי את העסק שלי – חנות אינטרנטית להזמנת מוצרים בעיצוב אישי. יש לי חנות בשם ‘קרמבו’ באתר ‘מרמלדה’ שם אני מעצבת מוצרים לפי בחירה אישית של הלקוחות ושולחת להם בדואר. בנוסף עובדת גם במיתוג אישי לאירועים שונים, ומעצבת מתנות לגנים, מוסדות וחברות, בחגים ואירועים.

מדי פעם יוצא לי לעשות דברים גדולים וזו נחת אמיתית. עיצבתי עבור ‘לקסוס’ כוסות חרסינה עם שמות לכל העובדים, ופדים לעכבר המחשב לפי גריד העיצוב של החברה. זה היה כיף גדול.

שבוע היזמות: ארבע נשים מספרות על הדרך שעשו מסיעור מוחות להצלחה 3

אני זוכרת שפעם אחת בלימודים מרים שרביט שאלה אותנו איפה אנחנו מדמיינות את עצמנו בתחום. כל אחת אמרה את החלום שלה ואני אמרתי שאני רוצה להיות המעצבת של קוקה קולה. כולן צחקקו ורק מרים חייכה ואמרה לי – אם את שואפת לדברים כאלו, את תגיעי למשהו גדול. היא תמיד חינכה את כולן לחשוב הכי רחוק שאפשר, לא להסתפק במשהו קטן.

התחושה בסיעור מוחות היא כאילו את לומדת בבית ספר גבוה לאומנות. זה פשוט שם. שיעורי הבית שנתנו לנו שם היו ממש אותם הפרויקטים שאיתם אני מתמודדת היום. התפיסה נורא פרקטית ויחד עם זאת הכי מקצועית שאפשר. יש גם את עניין הדאגה לעבודה. תמיד היה לי ברור שאם אצטרך עבודה הם יסדרו לי. אגב, הם גם לימדו אותנו איך לעצב ולכתוב קורות חיים מקצועיים ומרשימים, וכשיצאתי לחפש עבודה רצו לקבל אותי כבר מקורות החיים. מראיין אמר לי פעם שראה את תיק העבודות שלי והיה בטוח שלמדתי בבצלאל או בשנקר.

כלים להמשיך הלאה

רחלי גרין, מנהלת תיקי לקוחות בפרסום ‘בורדו’

מיד כשסיימתי את הלימודים בסיעור מוחות התחלתי לעבוד כגרפיקאית. מרים שרביט דאגה להכניס אותי לכמה מקומות שרציתי, ואז פתחתי עסק עצמאי. הייתי בתחום ארבע שנים. בשנה האחרונה הוספנו אנשי מקצוע נוספים והקמנו את משרד הפרסום ‘בורדו’, שהיום אני מנהלת בו את תיקי הלקוחות. אני מעסיקה בגאווה בוגרות תותחיות סיעורניקיות כמובן. אני לא מעצבת בפועל, אבל כל מוצר שיוצא עובר את הביקורת שלי.

מרים באמת השקיעה בי את מלוא האנרגיה ותשומת הלב, היא לחלוטין הובילה אותי. צריך להבין שהיא לא רק עוזרת, היא ממש יוזמת רעיונות ודוחפת. סיעור מוחות לא מספקים מענה של לימודים לנרשמות, אלא ממש נותנים כלים להמשיך הלאה. מה שמיוחד שם זה שהכל עדכני מאד. ב’סיעור’ נותנים את הדברים הכי מתקדמים. ממש 2020. אין מושג של ‘אולד פאשן’ שם.

צריך להבין שהמקום הזה הוא בייס מדהים להצעות ושת”פים. יש כל כך הרבה בנות מוכשרות מרוכזות במקום אחד, וההנהלה שם מפקדת על כל הדבר הזה. יש להם את הניסיון לקלוע לכל אחת מה מתאים לה. עולם הגרפיקה כל כך רחב, והם יודעים לכוון כל אחת אל הנישה המדויקת שמתאימה לה בתוך העולם הזה. אחת תישלח לעמד, השנייה לבנות אתרים, השלישית לאפיין. כל אחת עוברת שם תהליך אישי וספציפי מאד. זה ממש כמו בית.

שבוע היזמות: ארבע נשים מספרות על הדרך שעשו מסיעור מוחות להצלחה 4

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן