כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מלי הופמן, מנהלת מרכז מפתח באלעד, מספרת על המחלקה החדשה שתסייע לאנשי הייטק מתחילים להשתלב בחברות המובילות בתעשייה
mafteach (2)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

הייטק הוא התחום החם ביותר בשוק התעסוקה בישראל. נראה שהכסף הגדול מונח שם על קרן זווית וכל הרוצה בא ונוטל. צעירים המבקשים לתכנן את דרכם המקצועית שואלים איך אפשר להשתלב בהייטק ורבים וטובים עוברים הכשרות מקצועיות ולימודי תעודה בתחומי טכנולוגיה מגוונים, החל מבודקי תוכנה ועד מהנדסים ומפתחים ומנסים להשתלב במשחק של הגדולים.

במסגרת תוכנית שילוב החרדים במעגל העבודה של משרד העבודה, מיזם ‘למעשה’ מפעיל את ‘מפתח – מרכזי פיתוח תעסוקת חרדים’, בערים אשדוד, אלעד, פתח תקוה נתיבות ובאר שבע. מרכזי מפתח מעניקים, ללא כל תשלום, מגוון רחב של שירותים מקצועיים בתחומי התעסוקה וההשמה, כולל אבחונים וייעוץ תעסוקתי אישי, מבחר קורסים וסדנאות מקצועיות בתחומים מבוקשים, הדרכה והכוונה להתנהלות נכונה בעולם התעסוקה, עזרה וליווי בתהליכי ההשמה, כולל כתיבת קורות חיים, הצלחה במרכז הערכה ועוד.

בשנים האחרונות הפעילות במרכזים אלו הולכת ומתעצמת וזאת הודות לפעילותם הנמרצת של מנהלי הסניפים האזוריים. אלפי חרדים מצאו מקום עבודה ההולם את מידותיהם לאחר שקיבלו ייעוץ, הדרכה והכוונה וברוב המקרים גם הכשרות מקצועיות במגוון תחומים ממרכזי מפתח.

לאחרונה, דוד בן שושן, רכז קשרי מעסיקים בסניף אלעד, החל לשמש גם כרכז פרויקט הייטק. לנוכח הבשורה הזאת ולרגל הפרסום שעלה במדיה בימים האחרונים, יצאנו לבדוק מדוע החליטו לפתוח מחלקה מיוחדת לתחום ההייטק, מה ההיתכנות להצלחה, איזה שירות יספקו למועמדים שיירשמו במרכזי התעסוקה של מפתח ובאופן כללי – לאן הרוח נושבת.

מחפש עבודה בהייטק? מרכזי מפת"ח מציעים פתרונות תעסוקה 1

צעד ראשון: פתיחת מחלקה ייעודית להייטק

“שמנו לב שיש לבל מסוים של מבקשי עבודה שפחות מגיעים למפתח”, אומר בן שושן בשיחה עם פאשקעוויל. “אנשים מתחום ההייטק שעברו הכשרה כבודקי תוכנה, מהנדסים, מפתחים וכו’ לא מגיעים אלינו משום שהתפיסה היא שאצלנו לא ימצאו מענה לדרישותיהם. בהובלת סמנכ”ל מיזם למעשה שלום בוקובזה ומנהלת הסניף האנרגטית מלי הופמן, החלטנו להרים את הכפפה ולתת להם מענה”.

בימים אלו עלה קמפיין של מרכזי מפתח הקורא למחפשי עבודה בתחום ההייטק להגיע למרכזי התעסוקה במטרה לקבל ליווי הולם. “פתחנו מחלקה ייעודית לתחום ההייטק”, מסבירה מלי הופמן, מנהלת מפתח סניף אלעד. “אנחנו מזמינים אנשים שעברו הכשרות בתחום ההייטק להגיע אלינו ולהעביר לנו קורות חיים מפורטים. אנחנו מקטלגים אותם לפי תחומים ובמקביל יוצרים קשר עם כל חברות ההייטק המובילות בישראל, מציעים להם עובדים במגוון תחומים ומעודדים אותם להעסיק גם אנשי מקצוע ללא ניסיון”.

בן שושן מוסיף כי אחד מיועצי התעסוקה בסניף אלעד, ישראל שוק, הוא איש הייטק בעצמו והוא אחראי על מיון המועמדים לפי תחומים וענפים כדי להיות הכי ממוקדים שיש. “אנחנו לא שולחים 200 אנשים לראיון עבודה”, הוא מסביר. “כל מעסיק יקבל מענה מדויק למשרה המבוקשת אחרי שהמועמדים עברו אצלנו סינון קפדני”.

מחפש עבודה בהייטק? מרכזי מפת"ח מציעים פתרונות תעסוקה 2

צעד שני: אירועי תוכן והדרכה ומענקים מיוחדים

יתרונות נוספים שניתן למצוא במרכזי מפתח הם ימי החשיפה וההדרכות המקצועיות לאנשים שעברו הכשרה מקצועית אבל עדיין לא מכירים את התחום מבפנים. “אנחנו מארגנים ערבי תוכן, סדנאות והמחשות כדי להעניק מושגים וגישה לעולם הזה, להכיר את הדרישות של המעסיקים ואת כל מה שנדרש כדי לעבוד בתחום”, אומר בן שושן.

מלי הופמן מזכירה שכל מי שנרשם למרכזי מפתח ומתחיל עבודה חדשה, זכאי למענק מיוחד על סך 1,700 שקל. “אומנם לעובדי הייטק זה אולי לא סכום בשמים אבל מי לא אוהב למצוא סכום כזה בחשבון בלי שעבד עליו קשה?”. לדבריה, אלפי אנשים שעברו דרך מרכזי מפתח קיבלו את מענק ההתמדה, “כמעט מיליון שקל כבר חולק על ידי מפתח”.

צעד שלישי: תמריצים למעסיקים

שלום בוקובזה, סמנכ”ל מיזם למעשה שמפעיל את מרכזי מפתח במרכז ובדרום, מסכם את המהלך באנלוגיה הבאה: “כל השנים עזרנו למגזר החרדי לעלות כיתה בתחום התעסוקה. היינו במכינה, עלינו לכיתה א’ לעבודות הראשונות והבסיסית ולאט לאט התקדמנו. עכשיו אנחנו קופצים למדרגה הבאה ושמים דגש על מענה לאנשים שעברו הכשרות מקצועיות בתחום ההייטק”.

לדברי בוקובזה, הציבור עלה רמה ומרכזי מפתח מתאימים את עצמם למציאות החדשה. “לאחרונה הדגש היה להכשיר את כוח האדם שלנו שיוכל לתת מענה כשיבואו אנשים מהתחומים האלה. אתה יכול להזרים אנשים למרכזים ולא לדעת לטפל בהם – אז מה עשינו? אז העברנו את כולם הכשרות מדהימות, כך שבכל מרכז יש לפחות יועץ מקצועי אחד מתחום ההייטק שיודע לערוך קו”ח מקצועיים, לשלוח למעסיקים רלוונטיים, להפנות להכשרות מקצועיות כאלה ואחרות בתחום הזה.

“עכשיו המטרה היא שאנשים שחושבים בכיוון הזה, יאמינו וידעו שיש להם בית במפתח ויבואו במטרה לקבל שירותים נרחבים, שיעורי עזר במהלך ההכשרה ולפני מבחנים, בכל תחום, אבחון מקצועי לפני הלימודים, איזו מגמה בדיוק לבחור או איזה מקצוע לבחור ואם זה חיבור למעסיקים הכי גדולים במשק שכבר עובדים איתנו כמו נס טכנולוגיות, יבמ, התעשייה האווירית, אלביט, רייצ’יפ ועוד. היום אנחנו מוכשרים לטפל בהייטק ברמה אחרת. נשים, גברים, ג’וניורים, מתקדמים, הכל”.

אם יש בשורה עוד יותר משמעותית בכל הסיפור הזה היא החשיפה של בוקובזה, כי בקרוב יכריזו על זרזים ותמריצים למעסיקים שיעסיקו עובדים ללא ניסיון. “יהיה לנו הרבה יותר מה לתת לכאלה שרק סיימו הכשרה ואין להם ניסיון”, אומר לנו בוקובזה, “זה מה שיעשה את ההבדל ממש. חבר’ה ותיקים שכבר התנסו במשהו, בדיקות וכאלה, ורוצים את השלב הבא, מוזמנים לבוא אלינו. באופן כללי, אנחנו ממליצים לכל אחד לעבור אצלנו אבחון תעסוקתי ממוחשב. חשוב שכל אדם יעבוד במקום שלבו חפץ”.

מחפשים עבודה בהייטק? לחצו כאן ומילאו את הטופס הראשוני

תמונת שער: מנהלי מרכזי מפתח באירוע

מחפש עבודה בהייטק? מרכזי מפת"ח מציעים פתרונות תעסוקה 3

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן