WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
ארבעה ימים בלבד חלפו מאז עלתה מהדורת ליל שישי האחרונה, והנה אנו כאן בכוחות מחודשים פותחים מהדורה נוספת ומורחבת של ליל שישי, מהדורה מגוונת, מערבבת ומענינת • סרטונים מעניינים, תמונות מביכות, חדשות חמות, עדכונים מהשטח, ובעיקר הרבה מצב שיעשה לכם את סופ”ש הרבה יותר חם • קריאה מהנה
FireShot_Screen_Capture_#085_-_'AWACS'_-_www_nirity_com_Clients_awacs_young_minisite_html_ref=ARU7-DATI
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

ארבעה ימים בלבד חלפו מאז עלתה מהדורת ליל שישי האחרונה, והנה אנו כאן בכוחות מחודשים פותחים מהדורה נוספת ומורחבת של ליל שישי, מהדורה מגוונת, מערבבת ומענינת.

טרום פתיחה:

די להתעטשות: אחד הניקים בפרוג יצר סרטון אנימציה יפהפה. לא נספר לכם מה תוכנו, רק נקדיש אותו לר’ שלמה פוקס שהשבוע אסר עליו בית המשפט הנאור של מדינתנו לנסוע בתחבורה ציבורית עד להודעה חדשה. ומפני חטאינו גלינו לארצנו. קריאייטיב ואנימציה: דוד davidm5@bezeqint.net

מאתיים מילה

השבוע פורסמו סקר טי.ג’י. איי לחציון השני של שנת 2011. היה מעניין לראות את התגובה של ערוצי הרדיו החרדיים, איך כל אחד הופך את הנתונים לטובתו. (הנתונים המלאים, והתגובות להלן)

מילא הערוצים עצמם, מדובר בלחמם ומימם ולכן תעלולי הנתונים, אבל להציץ באתרי האינטרנט החרדיים מפוצצים כותרות לטובת אשר הם חפצים ביקרו – לקרוא ולהקיא. מוטי לביא מ’קול ברמה’ הוא הבעלים של ‘כיכר השבת’ ולכן הכותרת היא ”קול חי אבדו 25% מהמאזינים, קול ברמה 4%”, בחדרי חרדים כמובן צריכים לכתוב הפוך ולכן הכותרת היא ”קול ברמה איבד 12%, קול חי חוזר להוביל”.

מלבד בעיית האמינות (כמה איבד קול ברמה, ארבעה אחוזים או תריסר) יש כאן בעיה אתית של תקשורת. אתרי האינטרנט שלא מפסיקים לגחך על העיתונים (ובפרט על היומונים) שאי-אפשר-להאמין-שם-לכל-מילה-אולי-לתאריך- עושים מעצמם פארסה לעין כל.

הם המתיימרים להוביל תקשורת שפויה, אמיתית ולא מגמתית, מדשדשים בביצה עכורה שממאיסה את עצמה על קוראיה וגולשיה. במקום להיות אור ולהוות אי של אמינות ואובייקטיביות, הפלגנות והסכסכנות מכה שם כל חלקה טובה. אמת, יש לאתרים ההם כמות אדירה של צפיות, אבל מאידך, 0% של מהימנות. מי באמת מאמין למילה שכתובה שם?!

את חוסר האובייקטיביות של האתרים ניתן גם לראות בסיקור פוליטי פשוט. איך מתייחסים האתרים לנושא של מפלגות חדשות לדוגמא מפלגות האב (שליט), הבן (לפיד) ורוח הקודש (אריה מכלוף). כל אחד לפי האינטרס הצר שלו להבוקר.

היומונים טוענים בתוקף שהם עושי דבריהם של מאורי הדור. האתרים טוענים שהיומונים הם השופר של העסקונה. גם אם האחרונים צודקים אני באופן אישי מעדיף לחיות עם הקווים שלוחש מ. גפני, מהקווים שלוחשים עורכי האתרים. מתחילים.

עדכונים מהרשת

המכה התשיעית: האנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה בגרסתה באנגלית הוחשכה אתמול יום  ד’ למשך 24 שעות, כאות מחאה על חוקים שנידונים בשני בתי הקונגרס האמריקאי ושפגעו באינטרנט החופשי. נס שמנהלי ויקיפדיה בארץ לא הזדהו עימם אחרת איך היו נראים כתבות המגזין השבוע בעיתונים?!

זאת קופתי: מסעות השיווק האגרסיביים של וועדות הצדקה למיניהם לא מסתיימות. קופת העיר שמחזיקה זה שנים באתר אינטרנט בשפה האנגלית העלתה לאחרונה אתר יעודי בשפה העברית. יהיה מעניין לעקוב אחר כמות הכניסות. תזכו לגלישות.

קופת העיר
קופת העיר בקמפיין אגרסיבי ב... גוגל

חיים על המדף: מתי הצצתם פעם למקרר שלכם?! הנה סרטון משעשע לתרגיל “טייבל טופ” לשיעור וידאו, כפי שעשו תלמידים בבצלאל.

אתרים ‘חרדיים’: גם השבוע מוקדשת פינה חמה לעלילות ומריבות האתרים ה”חרדיים”. השבוע התלונן יעקב נחומי, צלם בבח”ח כי ב’כיכר’ גנבו תמונה שלו ללא רשות ועשו על כך אייטם. נכון לעכשיו זה מה שתראו אם תנסו להיכנס ללינק ב’כיכר’, מה שמזכיר לנו כי אין עשן בלי אש. המלצה שלנו: אם חסר ל’כיכר’ אייטמים, תמיד אפשר להעלות עוד כמה קטעים נבחרים מתוכניתו של לביא, או להעלות כותרת ראשית על ‘חילוני הסתכל על חרדי בעיניים מפחידות, ואפילו הוציא לו לשון’.

Document1
הכתבה שהורדה
2012114_2235319812_JPG
התמונה הגנובה

דברו ביזנס: אתר ביזפורטל, מקבוצת ‘קו מנחה’ (אלו שגם אייס בשליטתם) עלו לרשת עם עיצוב חדש. כבר ראינו דברים יפים יותר.

הדשא של השני

כבוד לאומי: מטבע הזיכרון “יונה במעי הדג” בערך 2 ₪ העשוי מכסף “קשוט” זכה במקום הראשון בתחרות השנתית של Krause Publications האמריקאי, המו”ל המוביל בעולם של ירחונים ורבעונים לתרבות הפנאי ולספרים בנושאים שונים. המטבע נבחר כמטבע הטוב ביותר מבין 95 מטבעות שנשפטו ב- 10 קטגוריות שונות: – מטבע הכסף הטוב ביותר, העיצוב הפופולרי ביותר, האירוע המודרני ביותר אותו משקף המטבע, האירוע ההיסטורי המשמעותי ביותר אותו משקף המטבע, מטבע הזהב הטוב ביותר, המטבע האמנותי ביותר, המטבע הסחיר ביותר, המטבע בעל ההשראה והמטבע החדשני ביותר.

יונה במעי הדג הודעה לעיתונות _2_

מטבע “יונה במעי הדג” הינו המטבע ה- 16 בסידרת מטבעות הזיכרון “תמונות מן התנ”ך” שמנפיק בנק ישראל. עד כה נמנו בסדרה מטבעות כגון: “ויעל אליהו בסערה השמים”, “שמשון והאריה”, “קריעת ים סוף”  ועוד. הנה המטבע להתרשמותכם וממש כמו עם ‘בגדי המלך החדשים’ גם אנחנו בטוחים שהמטבע הזה מדהים, ומיוחד, לפניו לא היה כזה עיצוב, ולאחריו לא תהיה כזו אמירה. הוא שמש העמים.

יאללה תחרות: אליפות יריקת חרצני הזיתים מגיעה לישראל. במסגרת פסטיבל כובשי הזיתים, שיערך במשתלות גבעת ברנר, יערך ניסיון לשבור את השיא העולמי ביריקת חרצני זיתים. באליפות העולם מחזיקה כעת קבוצה מספרד שחבריה הצליחו לירוק גרעין זית למרחק של 21.32 מטר!

למי שמתעניין – יריקת חרצני זיתים היא ספורט מקובל בספרד ששורשיו בציורי קיר עתיקים שהתגלו במערות ליד העיר צזרה. כל שנה מתחרים ברחובות העיר ביריקה למרחק. מכיוון ובהדרת נשים עסקינן, תשמחנה קוראותינו בוודאי לגלות שזהו הספורט היחידי שאין בו הבדל בין גברים ונשים ולכן הוא מסייע ביצירת שוויון בין גברים ונשים גם בתחום הספורט.

מי שחשב שנושא השנים ירד מהפרק מוזמן לקרוא את הגיגי חוכמתו של אבנר שילוח יוזם הפסטיבל שאומר כי דווקא בימים אלו שהיריקה הפכה לנושא מתוקשר ומובלט חשוב להראות את הפן הספורטיבי של יריקת חרצני הזיתים באמצעות יצירת פעילות חברתית מאחדת של גברים ונשים אלו לצד אלו.

אנו יודעים שאתם אולימפיים ולכן חשוב שתכירו את הכללים: כל משתתף זכאי לשלוש יריקות של חרצני זיתים כשהטובה ביניהם תחשב לתוצאה שלו, המדידה נעשית מקו ההתחלה ועד מקום עצירתו הסופי של החרצן.  חל איסור חמור לירוק לכיוון של אנשים ולעשות שימוש בגרעינים של פירות אחרים ובעלי שיניים תותבות נדרשים להיזהר שלא לירוק אותם עם החרצן ולפגוע חלילה בקהל מסביב.

בתחרות יחולקו פרסים ותעודות למצטיינים. הזוכה יקבל גביע מלא בזיתים, עם חרצנים כמובן.

יריקות - Jeff Smithיריקות מאצ'ו

עדכונים מהשטיבל

עצלנות לאומית: הנה ידיעה שהתקבלה במייל האדום שלנו: אנשי קופת חולים לאומית התעצלו לערוך מכרז מסודר למגזר החרדי, ולכן לקחו את המכרז הקודם וביקשו פרזנטציה על אותם דברים (סרטן נשים, ופתיחת סניף חדש).

שולח המייל רוצה לרמוז על התנהלות לא כשרה, ועדיפות למשרדים שכבר השתתפו בסיבוב הקודם, אבל אין דרכנו בהשמצות.

מגזין דה אינגליש אפדייט מוציא לאור בשבוע הבא מוסף נושא מיוחד בנושא בריאות, עם ראיונות מיוחדים ושלל כתבות מרתקות. המגזין יופץ בהפצה רחבה של 20,000 עותקים בכל ריכוזי דוברי האנגלית בישראל. בנוסף המגזין מפתיע בלוגו (שעיצב צביקה סלומון), גריד ופורמט חדש של A4.

TEU
הלוגו החדש של אינגליש אפדייט

מייד אין אמריקה: משרד הפרסום החרדי Media on the go בניהולו של אייזיק איידליס העלה קמפיין ראשוני מסוגו בעיתונות החרדית בארה”ב. אחת מחברות הקפה הגדולות בעולם קיבלה כשרות מהודרת על קפה קלוי והם יצאו בפרסום ענק לציבור החרדי בארה”ב.  לראשונה כוסו שערי העיתונים החרדים בארה”ב בקמפיין פרסומי. הקמפיין עלה בעיתונים המודיע, יתד נאמן, די צייטונג ודער בלאט.

IMG00529-20120118-1620IMG00530-20120118-1621IMG00532-20120118-1721

המינויים:

מייל שקיבלנו לא נגענו: כדאי מאוד שתדווחו על מנהל המדיה החדש במשרד הפרסום גל אורן הוא ניהל את מחלקת הלקוחות האסטרטגיים בפרטנר ואתם עוד תישמעו עליו קוראים לו: שי בר-חן. הנה דיווחנו.

ועוד מינוי טרי מהשבוע: שי דורון מונה לכתב הפרלמנטרי של תחנת הרדיו ‘קול חי’, שי ישמש ככתב פרלמנטרי, יכסה את עבודת הכנסת, הועדות השונות, שדולות הכנסת וכלל פעילות חברי הכנסת בתחומים שונים.

טי ג’י איי 1: השבוע פורסמו נתוני סקר TGI: על פי הסקר, שיעור ההאזנה לרדיו קול חי עומד על 4.2% מול 4% לרדיו קול ברמה. דבר שהחזיר את ‘קול חי’ לרדיו החרדי המואזן ביותר. למעשה, שתי התחנות ירדו בשיעור החשיפה, אבל ניוז נחות ודלוח כזה ודאי לא מעניין אף אחד. הנה תגובות מנהלי התחנות לסקר.

ליל שישי בשטיבל #75 1

רר
ככה זה בבחדרי
Document3
וככה זה בכיכר

ועוד בסקר: העיתון ‘מקור ראשון’ רושם עליה מרשימה בסקר TGI האחרון, בסקר הקודם עמד שיעור החשיפה של העיתון על – 2.5% וכעת על פי הסקר עומד שיעור החשיפה על – 3.5% מה שמהווה עליה של 40% בשיעור החשיפה של העיתון. במהלך השנה האחרונה השקיעו במערכת העיתון ‘מקור ראשון’ בתוכן, הגדילו את כמות העמודים והשיקו שני מוספים חדשים בהם מגזין התרבות ‘מוצש’ והמוסף המשפטי ‘צדק’. ב’בשבע’ שמרו על כוחם (כ-6%).

טי גי איי 2: סקר טי.ג’י.איי על העיתונות החרדית וכוחה לא מתפרסם הפעם. הסיבה חוסר הסכמה בין המשרדים המגזריים סביב תכני הסקר וסכומי התשלום מי (איזה משרדים ישלמו) מה (ישאלו בסקר) כמה (ישלם כל משרד. הגדולים רצו שכל משרד ישלם 35 אלף ש”ח). חצי הכוס המלאה: עיתונים מסוימים יוכלו להוציא סקרים משלהם סביב ההצלחה הגורפת. חכו ותראו.

עדכון (יום ו’): טוב, מסתבר שמידע שהיה בידינו אינו נכון דיו. אחד מבכירי עולם הפרסום החרדי סיפר לנו כי סקר TGI לעיתונות החרדית יתפרסם בעוד שלושה שבועות, כאשר שלושת משרדי הפרסום הגדולים משתתפים בו (בולטון פוטנציאל, אפיקים ומימד). גל אורן BSD לא ישתתף בסקר השנה, כנראה הם בענייני יח”צ בתקופה האחרונה.

אל תוותרו עלי: מסגרת סדנת פרזנטציה שהתקיימה בקורס הנשים בשלוחה החרדית של הבצפר, אותה מעביר יגאל בראון, מנכל איגוד חברות הפרסום, התבקשו התלמידות להכין מצגת קצרה על נושא שיבחרו. אחת הבנות הכינה מצגת על אגודת אפרת בנושא עידוד הילודה. בסיום המצגת חילקה המציגה הדמיה של סטיקר, עליו כתוב “אמא, היית מוותרת עלי?!” ועל כל אחד מהסטיקרים היתה תמונה של הבן או הבת של מקבלת הסטיקר. מסתבר שהמציגה אספה במהלך השבוע תמונות של כל הילדים ללא ידיעת האמא והפתיעה אותן במהלך המצגת בגימיק שלא ישכחו.

שת”פ בוגרים: עדיין בבצפר. שני בוגרי הבצפר, דוד מרגליות (פרסום יעדים) ושוקי פריי ארגנו יחד ”שבת יששכר וזבולון” לטובת “מוסדות רבי יששכר מאיר” בזרועה ושדרות. במסגרת ההיערכות ערכו השניים כינוס הכנה וסעודת מלוה מלכה  לכל רבני הדרום, ולקראת השבת הופקה ערכה מהודרת שחולקה לאלפי תושבי הדרום. הערכה כללה בקבוק יין ברכה, גליון לדמותו רבי ישככר מאיר, נרות זיכרון, ועוד. בפרוייקט נטלו חלק המועצה האיזורית מרחבים, בנק פאג”י ושירותי בריאות כללית.

כנס הרבנים השבוע בדרוםשער חוברת

עוד שבוע: בעוד שבוע בזמן הזה, במקום להיכנס לאתר וללחוץ על ה-F5 ללא הפסקה כדי לבדוק אם הליל שישי כבר התעדכן, קחו בחשבון שהמהדורה תעלה באיחור. הסיבה: ביום חמישי הבא תערך לראשונה בחמי יואב רחצת “ליל שישי” לציבור הגברים. במקום תהיה גם מכירת צ’ולנט כמיטב מסורת ליל שישי, ואנחנו האחרונים שנוותר על צ’ולנט (בשרי, אנו מקווים) לאחר טבילה במי גופרית. לכבוד שבת קודש, כמובן.
ביכלר לא נחים: משרד יחסי הציבור של האחים ביכלר זכה בתקופה האחרונה במכרז לייצג את פרוייקט שחר בצה”ל. משרדים רבים התמודדו במכרז שנמשך למעלה מחצי שנה. ביכלר ייצג ויוביל את מערך ההסברה והדוברות בצהל בכל מה שקשור למגזר החרדי, הוי אומר הסברה פנימית למה לא כדאי לריב עם הצבא ויש להיכנע לכל גחמה אנטי דתית. וגם: שר התיירות סטס מיסזניקוב הגיע בשבוע שעבר לסיור בעיר בני ברק. בין היתר סייר השר יחד עם ראש העיר בישיבת פוניבז’ וברחובות העיר. את הביקור ארגנו משרד יחסי הציבור ביכלר המייצגים את עיריית בני ברק.

בקטנה

איחולים ובשורות: האזינו מה יש למו”ל המבשר מאיר פרוש להגיד לכם. יום טוב – מבשר טוב!

WAV

כמה נקודות: השת”פ בין ‘פשקוויל’ לחברת נקודות ממשיך בעוז. מספר משרדי פרסום כבר עובדים על מודעות, ולמייל השיפוט נשלחו מספר עבודות. אז אם יש לכם לקוחות ובא לכם לפנק אותם במודעות (ולגבות על כך מחיר מלא), זה הזמן שלכם.

לפיד ההשקפה: העיתונאי בני רבינוביץ מיתד נאמן התראיין השבוע בערוץ הכנסת  והסביר את תמיכתו בהארכת חוק טל. הוא הסביר את עמדתו של מרן הרב שך והשיב למרואיינים שכנגד מנה אחת אפיים. “אנחנו מדברים שפות שונות”, קבע רבינוביץ. “אסביר לכם שבשר וחלב מטמא את הנפש ולא תבינו על מה אני מדבר, אז יש עוד הרבה דברים שלא תבינו”. החרדים החדשים יגידו שהוא קצת התנשא, אבל חוצניק שלנו, מעתיק השמועה, אהב.

IMG-20120119-00111IMG-20120119-00113

יש חיים לאחר…: איש התקשורת דוד זילברשלג, עזב את ירושלים ועבר עם משפחתו לצפון הרחוק. בראיון לארי גלהר הוא מספר על התחושות והמאבקים.

ycot024 (1)ycot025

פיקצ’רס ופאפרצי

תפרגנו קצת: החופשה בסאנרייז הסתיימה. מכיוון ולא הייתם שמה, קבלו קצת תמונות לשטוף את העיניים.

DSC_2983
פינת הסושי
DSC_4300
הרה"ג
DSC_3294
תנסו בבית
DSC_3591
כנראה שכל יום פורים
DSC_4197
ג'יפים, מצוקים, אתגרים. יש חיים מחוץ לגוש דן
DSC_4429
לא, זה לא חינה
DSC_4489
פעם הייתי בתימן
DSC_2960
שם ראיתי---
DSC_3873
שמחה פורצת גבולות
DSC_3967
למה אתה מפריע לו, אדון צלם?

DSC_3924DSC_3784DSC_3977DSC_4101

IMG_6336

 

IMG-20120106-00064
על מי מאיים 'המבשר'?
IMG-20120111-00090
חוצניק מספר שיש אקווריום ענק שמפריד בין האגפים השונים במסעדה. מסעדת אהבת הים, ירושלים
11
נ
22
נח
33
נחמ
44
נחמן
b bj
מאומן. וככתוב ''לולא רבנו, רחת עלינו''
ישיבת_משיב_הרוח
ישיבה חדשה הוקמה בערוץ 7

396260_10150614168612176_260689792175_11132636_1856459668_nIMG_3179

נחומי בפעילות מבצעית בבית שמש – צילום: יעקב לדרמן

IMG_4677

כמה נאה? פרינט שבוצע על ידי גרפיקאי מוכשר בתגובה להעלאת הפוסטים המאסיבית של תחרות כמה נאה. אכן, נאה.

 

שישו ושמחו: ידידינו נפתלי גליק הפיק אירוע מרשים של הכנסת ספר תורה.

1245

IMG_7243IMG_7293

 

איחולים לבביים

נתי סננס לשעבר מנהל מכירות במרכז העניינים סניף ירושלים, הכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו ביום שלישי שעבר באולמי בית ישראל. הבוקר, עוזר דרוק מבקהילה עשה את אותו הדבר, רק במקום אחר. לרכים הנולדים שלום.

שבת שלום לכולכם.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

5 תגובות

  1. אוח אוח, ככה צריכים לעשות מהדורה. כל שבוע תעלו אותה בשעות נורמליות, ככה נוכל להתעדכן בדברים החמים באמת עם צלחת צולנט מהבילה וכוס קולה קר (בלי המלצות קריאה הזויות)

  2. שי בן חן.

    לא אמרתי לך שבירכו אותך?

    המון מיט אצלוחעס.

  3. מזלט לנתי סננס. אוהבים אותך.
    לא נמאס לכם לסקר את מלחמות כיכר – בחדרי?
    כאילו אין עוד גופי תקשורת במגזר?

  4. ישיבת משיב הרוח…
    יש כזו ישיבה…
    כן כן כן
    אולי זה לא שמה על השלט אבל זה שמה ברחוב הבני ברקי
    ואמנם גם שם לא נפטר האיש…

  5. לא יאומן, רק בקטע על ההיא מבצפר שהכינה פרויקט מדהים עם גימיק מעולה לא הזכירו את השם שלה, אחכ תגידו שאתם לא מדירים נשים, אפילו שמות של נשים אתם מדירים מפוסטים, מה יש לא תעמדו בזה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן