מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
לאחר תקופה של כמה חודשים בה הכרתי את ישיר4יו כמותג אינטרנטי למהדרין, הרחיבו את המותג גם לטלפון, כדי שגם תושבים לא מקוונים, יוכלו להזמין מוצרים בלי לצאת מהבית. לא כל הצרכנים אוהבים את זה. חלקם אוהבים להרגיש את הריח ולמשש את המוצרים, חלקם גם מתחברים למריבות על התור לקופה. מה עושים כדי לשכנע את הגברת לערוך את קניותיה דרך מכשירים אלקטרוניים אטומים?
yashir_4_u_1
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

רק בשבוע שעבר פרסמנו פה פוסט אודות קמפיין קלישופ, ובדיוק באותו יום נחתה בתיבת הדואר, מעטפה חומה ובתוכה חוברת פרסומית אודות ישיר4יו. מסתבר, שלאחר תקופה של כמה חודשים בה הכרתי את ישיר4יו כמותג אינטרנטי למהדרין, הרחיבו את המותג גם לטלפון, כדי שגם תושבים לא מקוונים, יוכלו להזמין מוצרים בלי לצאת מהבית. מהלך מתבקש.

לא כל הצרכנים אוהבים את זה. חלקם אוהבים להרגיש את הריח ולמשש את המוצרים, חלקם גם מתחברים למריבות על התור לקופה. מה עושים כדי לשכנע את הגברת לערוך את קניותיה דרך מכשירים אלקטרוניים אטומים? נותנים 50 ש”ח מתנה ברכישה מעל 500 ש”ח. בלי טריקים ובלי שטיקים. אמיתי.

yashir_4_u_1

yashir_4_u_2

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

19 תגובות

  1. אני לא כל כך מבין מה האסטרטגיה במחירים והמבצעים, הלא אלו שנהנים להזמין את המוצרים לביתם עושים זאת לא מחמת המחירים זולים, אלא מחמת הנוחות שבדבר.

  2. אין ספק שבין שלושת החברות העוסקות בשיווק ישיר (זול ישיר, ישיר4יו, קלישופ) העיצוב והנראות שלהם הוא היפה ביותר. הצבעים, הדמות, הקונספט העיצובי כולו יפיפה!

    השאלה היא רק לגבי האסטרטגיה של כל אחד מהם מהי האסטרטגיה הנכונה ביותר. בואו נבחן מה כל אחד בעצם אומר מאחורי האותיות היפות והמודעות המושקעות:
    זול ישיר – מדברים על החיסכון בזמן ועל כך שבעצם הקנייה דרכם אתה מרוויח לעצמך זמן פנוי לדברים שבאמת חשובים לך בחיים
    = תחסכו לעצמכם את הזמן והכסף לטובת ההנאות והמשפחה.

    קלישופ – מדברים על השתלמות הקנייה אצלם בכל האספקטים לעומת הקנייה ברשתות השיווק
    = חינוך מחדש לצורת הקנייה העדיפה.

    ישיר 4 יו – מדברים על הנוחות שברכישה ללא הצורך לצאת מהבית.
    = בשביל להוציא כסף, לא צריך לבזבז זמן/כוחות/כסף

    כשבוחנים את האסטרטגיה של כל אחד מהחברות (ובעצם של משרדי הפרסום), בולטים קלישופ וישיר 4 יו מעל זול ישיר.
    זול ישיר מדברים כמו רשת שיווק על חסכון בזמן וכסף ואלה מושגים אותם אנחנו כולנו שומעים רבות ביומיום, אך קלישופ וישיר 4 יו פותחים בפנינו אפיק חדש לצורת הקנייה הרצויה.

    לעניות דעתי, קלישופ שהינו השחקן הצעיר ביותר במשחק וישיר 4 יו שהינו השחקן הותיק, בעוד זמן לא מוגדר יהפכו למתחרים העיקריים וזול ישיר ידשדש אחריהם.

    האסטרטגיה של שניהם נכונה יותר, מדויקת עוד יותר ובוודאי חכמה וקריאטיבית.

    חשוב לציין, כי הקמפיין של קלישופ למרות היותו אולי אנמי בצבעים לעומת המתחרים, הינו קריאטיבי, מבריק ומשכנע ללמוד איך לא להתייחס למסרים של רשתות השיווק המוכרות, וזה משחק לטובתו וגם לטובת המתחרים.

    את הקמפיין של ישיר 4 יו, ניתן לשבח בזכות הביצוע המושלם והנראות המאד יפה, אך אני לא בטוח עד כמה דמות מצוירת של שליח מבוגר תשכנע אותנו לעבור לקנות דרך שיווק ישיר טלפוני.

  3. חייבים להודות, העיצוב של כל החומרים – מושקע ובולט לעין.

    אסטרטגית, אהבתי את קלישופ יותר (למרות שהצבעים שלהם מזכירים לי קופ”ח)

    אדוור..

  4. אם יותר לי לחלוק על המגיבים מטעם מנטה, כנראה, הרי שהקמפיין הנוכחי של גל אורן עולה על הקמפיין של קלישופ מכל הבחינות. גם המסרים, גם האסטרטגיה, גם הצבעים, גם העיצוב וכן – גם “השליח המבוגר”.
    בניגוד לקמפיין של קלישופ – זו מודעה מובנת. המסרים מובנים. אני מבין מה הם רוצים ממני. מה הם מוכרים. מה הם מציעים לי. לקנות את כל מה שאני צריך בסופר בלי לצאת מהבית? הבנתי.
    כלומר, עכשיו הבנתי.
    אז אם אני צריך לדרג את הקמפיינים כפי שעשו המגיבים מעליי, הקמפיין של זול ישיר מתקרב לזה של ישיר 4 יו והקמפיין של מנטה אחרון בסולם הניקוד שלי.
    זו דעתי הענייה וסליחה על ההתפרצות. פשוט ראיתי את הדברים המגמתיים למעלה ולא התאפקתי.
    איפה שלא תקנו – תחסכו. זה כלל גדול בתורה.

  5. צרכן חביב,
    לא יודע אם המגיבים אכן מנטה או סתם אוהדי קבוצת מנטה,
    אבל לגביך אין ספק שאתה גל.

    בכל אוייפן, יהיה מעניין לבדוק בעוד מס’ חודשים מי מהחברות המדוברות הצליח יותר.

    אך לדעתי יש משהו מעניין יותר והוא, מה תהא התייחסותם של חברות שיווק המזון ‘שפע’ ‘אושר’ ודומיהם.. האם ישארו להתבונן מהצד, או שיחזירו מלחמה שערה.

    במקרה והם יצאו למלחמה (ואני מקווה שכך – רווח נקי בשבילנו) זו תהיה הוכחה די ברורה להצלחת חברות השיווק ישיר.

    נ.ב. בעניין זול ישיר, יכול להיות שאסטרטגית הוא היה נכון מקלישופ / ישיר פור יו,
    אבל בת’כלס הוא שעמם אותי.

    שימי ב.
    על מה אתה מדבר למען ה’,
    הזקן החביב והסימפטי הזה עושה לי חשק להזמין,
    הוא מזכיר לי את אחד ממתפללי בית הכנסת שלי, זקִן חסר סנטר ומגולח זקַן,
    איש שיחה חביב במיוחד.

  6. ידוע לי מקרוב על אחת מה-3 שכמעט פשטה רגל ועדיין מדשדשת.

  7. תכלס. האם באמת קונים דרך כל החברות הללו?
    מעניין לדעת ממשהו שקונה. לי זה נשמע די נחמד לשבת בבית ולהזמין
    אך מצד שני זה סיוט לא קטן לרשום כל דבר. מי עושה את זה?
    רב הסיכויים ששוכחים חצי מהדברים או שחצי יום הולך על רשימת קניות והזמנה.
    כך שמצד הזמן כבר עדיף ללכת לסופר.
    תקנו אותי אם אני טועה.
    ודרך אגב, אני ממש לא מהצרכנים החסכנים.

  8. צר לי לאכזב כאן את (כמעט) כל היחצנים ‘מטעם’ למיניהם (כולל מנהלי הבלוג)
    או שאינכם יודעים להבדיל בין אסטרטגיה-קריאייטיב-אפקטיביות, או שאתם מנסים לערבב כאן את כולם…
    קלי שופ, באמצעות ‘מנטה’, הביאו קמפיין עם אמירות ‘קריאייטיביות’ ועיצוב גרפי נעים מאוד. אבל זהו! אין להם לא אסטרטגיה, וככל הנראה גם לא אפקטיביות.
    הם דיברו בעיקר על מחיר, אך משום מה, שכחו כנראה לבדוק את עצמם לפני הפרסום. הלקוחות (כמוני למשל) דוקא כן אוהבים לבדוק מה ש’מוכרים’ להם, ומתברר, שקלי שופ יקרים יותר מהמתחרים וגם ובעיקר מרשתות השיווק, מולם הם ערכו את ה’השוואה’.
    יתירה מזאת, בשביל הקריאייטיב, הם בחרו במוצרים שמסתדרים להם עם הכותרת, אך לא ממש מדברים אל הלקוחות הפוטנצייאלים. מי מתייחס למנורה, כאל מוצר להשוואה ברשתות שיווק. וממתי מנורה היא מוצר שמרכיב רשימת קניות?! אפילו גלילי ניילון הם לא מוצר בסיסי שבונים עליו קמפיין צרכני!
    מה שקרה, שבמקום לדבר על היתרון האמיתי שבקנייה טלפונית/אינטרנטית – בלי לצאת מהבית, הם ניסו לדבר בשפה של הרשתות – מחיר.
    בכך, הם הובילו את כיוון המחשבה של הלקוח שמחפש נוחות, זמן וכדו’, להתמקד במחיר ואולי גם לגלות שבעצם אין בכלל בשורה בעניין הזה וכאמור…
    לגבי העיצוב – הוא אמנם מאוד יפה, אך אינו מתחבר ואינו מזוהה עם הקטגוריה וזה פספוס גדול.

    לסיכום:
    קלי שופ: קריאיטיב נחמד, עיצוב יפה, אך שניהם רחוקים ובורחים מהמטרה. ועושים בדיוק את ההיפך.
    האסטרטגיה חלשה מינוס. פלנינג, ככל הנראה לא היה כאן.

    דבר נוסף. קלי שופ נותן מענה מאוד חלקי – ןבעצם לא נותן מענה כלל. כי אם סל המוצרים מסתכם בכ-300-400 פריטים, אז אין בשביל מה להתחיל… למעט אם בדיוק נשרפה לך המנורה (10? 20? שקל משלוח)

    ישיר פור יו, נוגע כבר בדבר האמיתי.
    בלי לצאת מהבית (מזכיר את “ישר עד הבית” ו”בלי לצאת מהבית” של ‘זול ישיר’)
    בקנייה אינטרנטית/טלפון היתרון הבולט הוא הנוחות-הזמן-הפתרון.
    גם ישיר פור יו נוגע במחיר במודעת המוצרים שלו ומבליט כמה מוצרים במחירי הפסד.
    אך בפועל, המחירים שלו די יקרים, וברוב המקרים הם יקרים יותר מ’זול ישיר’ ומרשתות השיווק.
    לכן, שוב, להכניס את השרות הזה לתחרות של מחירים – זו טעות אסטרטגית.
    תישארו עם ה’בלי לצאת מהבית’, יש נתח שוק גדול מאוד בזה וחבל להיגרר למלחמת המחירים.
    העיצוב שלהם לא מבריק מיוחד.
    הקריאייטיב שלהם מתחיל ונגמר בכותרת. קניתי.
    האסטרטגיה – התדמיתית מעולה, המכירתית לא תוכיח את עצמה.

    ועוד דבר נוסף, יש להם יתרון (זמני) ברור מעל כולם – אתר אינטרנט שפעיל כבר חודשים ארוכים והופך את הקניה לנוחה וזמינה.

    כמו-כן, יש להם גם סל מוצרים רחב יותר הכולל לחם, מוצרי חלב וירקות.
    זה אמנם יתרון שיכול לפעול כבומרנג, הוא מושך בעיקר את בני גיל הזהב, המרותקים לבית ולא יכולים לרדת למטה למכולת או לירקן.
    רוב הלקוחות יעדיפו במוצרים ‘טריים’ לבדוק ולהרגיש, הם הרבה יותר זמינים ליד הבית.
    אך הבעייתיות העיקרית היא, שהתלונות בגין מוצרים אלו יכולים לפגוע בכל השירות, כאשר לקוח שיקבל מוצר חלבי שעבר עליו התאריך/שהתקלקל בדרך באוטו או עגבניות מעוכות וכדו’, יעזוב את השירות בכעס…

    זול ישיר. האסטרטגיה הנכונה והמדוייקת.
    זול ישיר משחק מהרגע הראשון שהפרסום עבר לידיים מקצועיות, במגרש האסטרטגי המדוייק ביותר.
    לצד זה שהמחירים שלו שווים בדיקה (בדקתי. ברוב מוחלט של המוצרים, הוא הזול ביותר מבין המתיחרים הישירים, ולמעט מוצרים שבמבצע – 30-50 מוצרים בכל רשת – הוא גם זול יותר מהרשתות).
    זול ישיר נוגע באופן ישיר ומדוייק בנקודה הכי מעניינית את קהל היעד העיקרי.
    במקום ‘לשכנע’ את מי שמחפש לבדוק מבצעים בכל הרשתות, במקום להתווכח עם מי שאוהב ‘לצאת לקניות’, להסתובב בסופר עם אשתו ולהרגיש את המוצרים ביד.
    זול ישיר פונה לאנשים עסוקים/מטופלים/עובדים/מכובדים/ממהרים וכו’.
    וכאלו יש הרבה מאוד.
    הם גם בדרך כלל מבצעים את הקניות הגדולות לבית.
    האסטרטגיה אומרת, שהבעיה העיקרית לקנות בסופר – היא הזמן.
    הזמן של הדרך, של הסיבוב שאינו נגמר בין המדפים, של העמידה בתור וכו’.
    זול ישיר מדגיש מהרגע הראשון של הפרסום את העניין של חסכון בזמן + חסכון בכסף.
    החסכון בכסף לבד לא יכול להחזיק, כאמור. כל מבצע שיעשה זול ישיר/ישיר פור יו – הרשתות יביאו לו מבצע הרבה יותר טוב. הם חזקים ממנו מול הספקים, יכולים לספוג יותר ממנו.
    לכן, החסכון בכסף מוזכר כל העת (כי באמת חוסכים כסף גם בקניה עצמה, ברוב המוצרים זול ישיר זולים מהמחרים ומהרשתות). אבל הדגש הוא על החסכון בזמן ועל הנוחות. זה קהל היעד, זה מה שהוא בעיקר מחפש.
    אין לזול ישיר ואין ישיר פור יו את היכולת להתמודד במלחמת המחירים של הרשתות. וגם אין להם צורך בכך.
    חבל לגרור את הקטגוירה הזו של הקניה מהבית למגרש הבלתי מתפשר הזה.
    זול ישיר, רץ כבר תקופה ממושכת בקמפיין עקבי ומתגלגל, נוגע בנקודות שרגישות לאנשים/נשים עסוקים ואומר להם, בואו תקנו בזול ישיר ותצליחו לממש חלומות/דברים שלא הגעתם אליהם. בכל הקמפיין, מדובר על דברים פשוטים, שאנשים רוצים לעשות ולא מגיעים אליהם כי ‘אין להם זמן’. והפרסום מחדד להם את הרווח העיקרי שבקניה בזול ישיר – הזמן.
    בפרסום עצמו, באופן עקבי ביותר מוזכר גם עניין הנוחות שבקניה הישירה בזול ישיר, אך שימו לב שבדרך כלל הכותרת ממוקדת בעניין הזמן – היתרון העיקרי, וכך הוא ממוקד מטרה ולא מבולבל.

    העיצוב – גם כאן זול ישיר מנצח בבירור.
    זול ישיר בחר בסגנון עיצוב ובצבעים שמשדרים מהרגע הראשון את מה שהוא מוכר – מוצרי צריכה, מזון וניקיון. זה חד ברור, כמו שאומרים – בלי מילים. אתה רואה את המודעה, עוד לא קראת מילה אחת ואתה מבין שמדברים אתך על מוצרי סופר. עגלת המשא שמודגשת בתוך הלוגו (שגם הוא מתממשק ומשדר את קטגוריית הקניות) מבהירה לך מיד שמדובר בקניה שמגיעה אליך הביתה.

    לזול ישיר חיסרון ‘זמני’ ברור.
    עד לאחרונה – לא היה להם אתר!
    האתר, אחרי תלאות רבות שעברו על הבעלים מול מתכתנתיו – יוצא בימים האחרונים לדרך.
    אתר נוח, ממשק משתמש מעולה. עיצוב חוויתי ומסודר.
    אך כאמור, הוא מגיע קצת באיחור, ועדיין הוא לא במתכונת המלאה המתוכננת לעתיד.

    ועוד נקודה – זול ישיר הוא בעל פריסת אזורי חלוקה הרחבה ביותר מכולם. גם לגבי מחירי המשלוחים יש לו יתרון.

    לסיכום
    זול ישיר – אסטרטגיה מדוייקת וברורה.
    עיצוב קולע.
    פריסת הפרסום שלו קטנה לעומת המתחרים.
    לזול ישיר, אגב, יתרון של אפשרויות הזמנה מגוונות.
    אחרי שהאתר פעיל, אין לו מתחרים מבחינה זו.
    דרך האתר, דרך הטלפון – בצורה אוטומטית, דרל המייל ודרך הפקס.
    בכל הדרכים, אפשר לבצע הזמנות 24 שעות ביממה לא צורך בסיוע אנושי (מענה אנושי בשעות היום).

    גילוי נאות: אני קשור בידידות אמיצה עם בעלי זול ישיר וגם עם האסטרטג שלהם, ולפיכך אני מכיר את נבכי העניינים בעסק ובפרסום.
    מה שחסר לי עדיין, זו ידידות עם מנהלי האתר דכאן, כדי שיעלו פוסט מפרגן גם ל’זול ישיר’…

    לתשומת לב: זול ישיר מחזיק היום ב-2 אתרים:
    הראשון – קיים כבר מזמן, אך ללא ממשק משתמש ראוי והוא יותר ‘ניהולי’, אליו מגיעים כאשר מחפשים בגוגל זול ישיר – http://z1700.com/
    והשני – עולה בימים אלו ועדיין בתהליך הרצה – מיועד להיות האתר השיווקי היחיד שלהם בכתובת: http://www.zol-yashir.co.il/

  9. הדוברת,
    יש קטלוג וממנו מזמינים, לא שוכחים כלום ובקושי רושמים וזה לוקח הרבה פחות זמן ממה שאת משערת, אני הזמנתי דרך קלישופ, לקח לי כל התהליך בערך 15 דק’ כולל הזמנה והמוצרים היו אצלי פחות מ24 שעות אח”כ. דווקא התהליך היה קל ויעיל ואפילו זול.

    אני דווקא אהבתי את מה שכתב צרכן חסכן.. בעצם רק את המשפט הראשון.. מאיפה לכל הרוחות הגעת למסקנה שהתגובות הגיעו מבית מנטה? אם כן, יש להם הרבה מה לשפר ביח”צ, כנראה, כמו שכתבו כבר, אתה מונע מאינטרסים זרים ומוכן להטיל רפש בכל מי שמפריע לך, אז אזהו, שאת זה עושים בפורום של בחדרי, כאן משתדלים להיות מקצועיים יותר…

  10. צרכן חסכן,
    תחסוך במילים, אתה לא יוצא איתם טוב.

    לקוח ותיק,
    תסתכל במראה ואז תגיד למוטי קוטיינר, שאם אתה כבר כל כך שקוף, לפחות אל תעקוץ את המתחרים בצורה מתנגחת. חבל.

    ולעניין עצמו. נסחפת קשות עם חוסר האפקטיביות. אני מכיר את שלושת החברות כי עם שלושתם ישבתי אני בעצמי יחד עם אנשי משרדי ואין לי ספק ששלושתם עושים פרנסה מכובדת מהעניין.

    מה יקרה בעתיד מול הרשתות, זה שם המשחק ושם אכן נראה מי הצליח לבסס את עצמו אצל הלקוחות.

  11. הכי אני אוהב את המתעצבנים ללא הסבר שכותבים נגד ‘מגיבים מטעם’.
    ניקי מנטה תפסיקו
    ניקי וינוינ תפסיקו
    ניקי גל-אורן תפסיקו
    ניקי בראשית תפסיקו
    ניקי ליצמן תפסיקו
    ניקי פורוש תפסיקו
    ניקי גוטרמן תפסיקו

  12. חברה הפרסום עבד.
    את הזמן שחסכתם מהסופר, העברתם לכתיבת תגובות.

  13. דווקא יפה המודעות
    אני לא קונה באף אחת מהחברות האלה, אבל העבודות שלהם העירו את כולם. מגניב..

  14. אם להתייחס רק לפירסום…. עיצוב גרפי יפה מאוד… אמירה נעימה…. אם הייתי מתעצלת לללכת לעשות קניה אין ספק שזה שיכנע אותי… זה נותן תחושה של אמינות ושיש מישהו נחמד שירים לי כשאתקשר…. למי הקרדיט מישהו יודע… מעניין

  15. אייל גור כתב:

    .
    אחלה.
    עושים משלוחים גם לירושלים?!
    .

    כן. גם בירושלים

    מואיז הקטן כתב:

    אם הייתי מתעצלת

    חבל שאין פה סימון זכר / נקבה כמו בבחדרי D:

  16. חני כתב:

    עושים משלוחים גם לירושלים?!
    .

    כן. גם בירושלים

    תודה על ההסברים
    אני מבין שגל אורן גם דואגים לטיפול ולאריזה 🙂
    מנטה ווינוינ תלמדו מגלוארן איך עובדים עבור הלקוחות.

  17. @ לקוח ותיק:
    אתה צריך לא לכתוב תגובה בשם:
    “לקוח ותיק”
    אלא- מנכ”ל זול ישיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן