מאת: עמי גרינוולד
ויהי ביום ההוא, ובוגרי הפקולטה לרעיונאות-פרסום-קונספט-גריד-אימייג’-ויזואל, היו שמחים, טובי לב ומאושרים. זה עתה סיימו פרויקט גמר מדהים וקוצר מחמאות, ומכאן הדרך ל_ושר בעי”ן ובאל”ף מובטחת.
האחד רעיונאי גדול, וגם פרזנטור שחבל על הזמן, שלא לומר אחד הפרזנטורים אם לא ה- , כי זה פשוט לא נכון. חברו לספסל הלימודים הינו מעצב על, אנליסט ומחושב. כל אחד משלים את רעהו בול פגיעה בדברים שחסרים לו, וחסרים לו.
מכאן, השמים הם לא הגבול. וגם אם כן, הרי למדנו איך לפרוץ גבולות. איך פורצים גבולות? פשוט. במקום טיזר אחד עושים ארבעה טיזרים וטיזר לטיזרים, לוח המודעות סופג הכל.
כבוגרי בית הספר “בי-טי-אל-פי-די-אף-קרי-איי-טיב-יו-אס-פי” למדו השניים איך לחשוב מחוץ לתיבה, לפרוץ את הקצוות ולהביא למגזר פרסום חדש שעדיין לא ראינו, לא שמענו, לא הרחנו, לא חשנו, ועל אחת כמה וכמה שלא העלינו על דעתנו.
שישה חודשים לאחר מכן
יוסי ואיציק (שמות אמיתיים, אבל בדויים) יושבים ב”קופיפייסט”, המשרד שהקימו, משחקים “אנגרי בירדס” ומייחלים ללקוחות שיבואו. “איזה שלב קשה, אה?”…
ברקע מתנגן לו שיר ילדות: סבתא חילקה לקוחות נתנה לגל (אורן), נתנה לאפיקים (טריו), נתנה לבולטון (פוטנציאל), נתנה לעוד כל מיני משרדים שאין הם מעוניינים לזכור כרגע את שמם (מימד). ורק ל”קופיפייסט” לא נשאר… מה עושים?
יוסי היה מריר, כל חיי רציתי להיות פירסומטור, נגעתי, נשמתי, סיימתי בהצטיינות, רק מצב השוק אינו נותן לי.
היום כל אחד שיש לו יד, רגל ומחשב, במקום לפתוח עסק הוא פותח משרד פרסום, כל כך הרבה משרדים צצים לאחרונה כמטריות בתוך הגשם, כבר מזמן היה צריך משרד שיפרסם את המשרדים האלו. כמה משרדים נפתחו ונטרקו כלעומת שבאו, כמה מהם שלהם ריטיינר חודשי אחד, שאם הוא יזוז, גם הם עוברים לעולם שכולו עבודות מזדמנות.
הוא נסע לשאוף אוויר בים, מביט בגלים ורואה אותם מתנפצים, כולם. החלומות שלו, כמו הגלים, מתנפצים.
הוא חזר הביתה. השכיר את המשרד ושכר את החנות שתחתיו. פיצריה, נו, שיהיה. ידיו לשות בצק, אבל יש לו קונספט אדיר ל-BMW. הוא מניח את הרוטב אבל יש לו רעיון שיווקי מדהים למשחת שיניים ולא, זה לא להגדיל את החור בשפופרת. רמז: להגדיל את החור בשן.
שם לפיצריה עדיין אין לו, את “אורי” כבר תפסו לפניו, איזה שם מפוצץ זה “אורי” אה?… איך לא חשבתי עליו קודם? זה בול לפיצה, למה לא קוראים לי אורי. גם ההורים שלו נכנסו למשוואת הזעם. ‘הפיצה של יוסי’? סתם שם מעפן.
בפיצרייה, כמו בפיצרייה, כל לקוח הוא לקוח. אין פרזנטציות, אין מצגות, אין מילים גבוהות, אין מיקומי מדיה, אין טרטורי שכל. הלקוח בא, משלם, אוכל, מעקם את האף, לוקח פחית שאת טעמה הוא מכיר משכבר הימים, או “מים בטעמים” כי זה טרנדי, מברך והולך.
למחרת הוא חוזר. כי הוא רעב. לא זוכר שאתמול לא היה טעים לו. שוב לוקח, אוכל, מעקם את האף, מברך, וקונה גם פחית, כי חם.
כעבור 5 שנים
איציק חזר לקרוע את עצמו באוהלה של תורה והוא עושה חיל, וגם פרנסה לא חסר לו. איזה דוד או בן דוד – הוא לא זוכר כרגע – שמת ערירי, השאיר לו ירושה שתספיק לו לחתן את כל שבע עשרה הבנות שלו.
ויוס לעומתו, משלב פרסום עם פיצה, הוא מציע ללקוחותיו דיוור ישיר – פרסום ייחודי על הטישרטים של שליחי פיצה שגם מחלקים פלייארים; מדיה על האופנוענים, שלדה פלוס שלד ואפילו ‘אוזן’ ימנית; וכן, כמה מקורי, גם עמודים שלמים על הקרטונים של הפיצה.
יוס ממשיך במיתוג על הפיצה עצמה, ורוטב הפיצה הסודי שלו מלוהק לסרטי פרסום פרובוקטיביים שיש בהם צורך לשימוש בדם.
יח”צ הוא עושה בכבודו ובעצמו – כי כל הברנז’ה סועדת על שולחנו. וגם פרסום מתחת לרב-קו הוא עושה, ברולר של חותך הפיצה. יוסי קורה לתמצית שילוב העסק שלו “חשיבה אנכית”.
אני אומר: הוא פשוט נולד לא-נורמלי. ככה, ישר עם התוספות.
מה תרצו, זיתים או פטריות?
25 תגובות
היי היי היי לא התכוונתי לייאש אותך….
סוף סוף מישהו פה יודע לכתוב.
לא זיתים ולא פטריות.
בצל.
בלי לבכות.
כתיבה משובחת. חבל”ז.
מותר לאדם לכתוב פוסט נאה, גם אם הוא רחוק מליטרת הייאוש כמשולש שווה צלעות ברמודה.
לא מכיר את עמי גרינוולד, שמעתי עליו הרבה אבל זו פעם ראשונה שאני קורא פרי עטו
בכל מקרה, נראה מה-100 הנכונים והיפים (שלא יופיעו במוצש ברווקים המהודרים)
רק עכשיו שמתי לב שאורי המייסד נפטר היום.
יהיה הפוסט לזכרו?
הוי זה טוב. מישהו פה מביא תובנה חזקה לפנים.
תמיד היית דפוק או שזה מום נרכש?!
אכן,
כתיבה מעולה, אנשים באמת לא כ”כ חושבים איזה עליות מטורפות זה לצאת לכזה מהלך ולכן היית צריך לסיים את הפוסט קצת אחרת..
באמת מעניין לציין האם מישהו זוכר את כל עשרת המשרדים שנפתחו ברעש גדול בחצי שנה האחרונה, ומה קורה עם לקוחותיהם..
אגנד’ה
נוחעם
קלמן
קופירייטינג
פוקוס
פלחים
פידבק
מוזאיקה
אייל גור
אם אתם עדיין יכולים לזכור אתם מוזמנים להוסיף..
עמי , אתה ענק!
אחד הטורים אם לא “ה”
הכתיבה מעולה.
הלקוחות בדרך (לפיצה)
וגם המשרד הבא בדרך לכבוש את המשרד הקודם, שהיה בדרך לכבוש את המשרד הקודם, וחוזר חלילה.
בהצלחה לכולם.
אני לא אומרת את זה הרבה: כתוב טוב.
לא אוהב פיצה. אוהב את הפוסט הזה.
עמי קבל +1 וגם לייק כתוספת (ללא תשלום).
אם הייתי יודע שיש באיזור מישהו שבאמת יודע לכתוב, לא הייתי מבזבז לכם את הזמן עם השטויות שלי…
ענק! גדול מהחיים!
עמי היקר.
יש הרבה כשרונות שמסתובבים ב״עולם״ הפרסום החרדי… ישנם חמישה אנשים ששולטים בשוק הזה.
הם אלו שחופרים בכל הרצאה אפשרית שחרדים צריך מישהו שיבין אותם שידבר בשפה שלהם…
לאחרונה הייתי בהרבה משרדי פרסום חרדים ישנם הרבה עובדים לא חרדים… בלשון המעטה…
בכל אופן לא נעים שהלקוח יגיע ויראה איזה אברך חסידי מייצר לו קראייטיב….
ויש שהגדילו לעשות ולא אנקוב בשמות – כן כן חרדים…
שמעסיקים רק נשים… ולא אני לא מדבר על דמיון…
לא הגיע הזמן לעשות לזה סוף?
הא עמי?
ישראלי כתב:
וכמובן: המשרד החדש בדרך להוציא שמועה שהמשרד הקודם סוגר את הבסטה
פרזנטור???
מה?
יש לי תחושה שהפוסט הזה ישבור שיא טוקבקים בימים הקרובים.
יפה מאד! אפשר כוס ברד בטעם וניל?
מכיון שהנושא רגיש, אגיב בפשטות:
הכתיבה המשובחת מכפרת על עוון העוקצנות.
(בכל מקרה, קראתי גם את בין השורות, וזה מרתק לא פחות).
מאיר התקציבאי זה בעצם עמי?
עמי עמי, עם כזה ראש חריף, וכאלו רעיונות, לא בזבוז עליך לעבוד?!
חזור לישיבה, לגמרא, היא המקור!
והנה הגיע לו הקול השפוי …
מי שלא רוצה להגיע למצב של “לארוז לך או שאתה לוקח”
צריך באמת לעבוד קשה כמו כל דבר להתחיל בתור זוטר. ולא, פה תרבות האינסטנט לא תופסת.
The Orange Wall כתב:
לא ידוע לך שכל מי שעבר על יד אותו wall ז”ל נשרט?
“כמטריות בתוך הגשם”…. לייקתי
עמי אחי,
תשמע, אתה כותב טוב (ת’ מנגינה תעשה לבד..)
היה כל כך גרוע הפיצה??
שכח מזה פעם הבאה קרטונית לא תראה ממני…
שונא אותך!!!
זה בכלל לא חידוש שעמי כותב טוב ,
מי שמכיר אותו יודע שהיה לו את זה תמיד !!
עמי תותח שבתותחים רק תחזור לקרוע באהלה של תורה ויהיה לך פרנסה בשפע
עמי אתה תותח אין עליך……… (חוץ מכיפה…)….(עכשיו שאני חושב על זה, אף פעם לא ראיתי אותך עם כובע……… מעניין בפני מי הורדת אותו…….)
אין ספק שהכישרון מבצבץ בכל מילה…