איש הקאבוי שהעלה את המכירות לחוות הסוסים של פולין
כולם בטח מכירים את המהלך הגאוני של ‘פיליפ מוריס’ להחדרת מותג הסיגריות שלהם – מרלבורו – לסיגריה הנמכרת ביותר בארה”ב.
איש הקאבוי על הסוס. הדמות המשופמת עם המבט הגברי האמיץ, הלוחם ללא חת, היה משאלת לב פנימית של כל אמריקאי צעיר בחלומו להיות איש-עסקים קשוח. והקונפסט גרם מהר מאד להפיכתה של ‘מרלבורו’ מסיגרייה לנשים, לסיגרייה גברית מובהקת.
בקיצור, אחרי ההצלחה הגורפת בארה”ב, ועם נפילת מסך הברזל, ניסו הפיליפ-מוריסים לשחזר את ההצלחה גם בפולין. אובער וואס? התברר מהר מאד שהפרסומת בפולין נחלה הצלחה מסחררת דווקא ל… סוסים. שיעור רכישת הסוסים והרכיבה עלה מאז מסע הפרסום הענק בעשרות אחוזים. כי מה לעשות, האיכר הפולני הנבער לא ממש מדמיין את עצמו איש עסקים במשאים ומתנים קשוחים. טוב לו להיות בעל-עגלה כבד. לחלוב פרות ולשאוב מים. רק על זה לא חשבו. מה שמתאים לאמריקה, לא מתאים לפולין.
שם קצוץ על כולכם, חברים
ומכאן במעבר חד למתחרים. בטח שמתם לב זה מכבר למסע הפרסום האגסי למותג הסיגריות ‘High way’. קודם כל נאחל להם שגודל התקציב והפריסה יהיו כמו של דובק בימים הטובים. אמן.
אז גם High way החליטו לשחק עם דובק באותו מגרש שלהם – התועלות הרגשיות. לא ממש מדובר על איש הקאבוי. אבל בהחלט אנחנו מוצאים כמה מאפיינים שמזכירים אותו.
סוציופט, שם קצוץ על החברה, איש לא יגיד לי מה לעשות, מה ללבוש, מה לחשוב. ס’תכלו בסלסול עשן הסיגריות שלי. יש לי דרך משלי.
רוצים להרגיש כמוני? סיגריות היווי יתנו לכם את התחושה שזה מה שאתם.
ורק מה? צריך לקוות שהפרסום הנוכחי עם הויזואל של האוטוסטרדה – יעניק, אכן, את התחושה לקהל היעד שכאן טמון הפתרון לפנטזיית העצמאות שלו. אם לא, הפרסומת תגביר בהחלט את המכירות ל’ביג-ליס’ או למתחריה.
יופי, יופי!
14 תגובות
בחייאת, איזה פרסום, אין מצב בעולם שמישהו יקנה סיגריות בגלל הכביש הארוך הזה.
אגס, עוד יקרעו לכל משרדי הפרסום את הפרצוף
אני חושבת, שכמו שנשים לאט לאט מתחילות לנהוג בציבור החרדי, אפשר גם להתחיל לעשן, לא?
תקציבאית זוטרית: זה הרמה? המשפט שנכתב משקף עמדה של נער בן 13
זה ממש אמרה רצינית, אה?! גיחציות במיטבה!!!
תגיד אתה רציני?
זו אותה מודעה שהייתה במגזרים שלקחו מהכללי שלקחו מחו”ל
לאן הגענו???
אולי נחזור למתכונת ליל שישי וזהו?!
תקציבאית זוטראית כתב:
אם החדירה של הסיגריות תהיה בקצב שבו נשים
מתחילות לנהוג בציבור החרדי
מהר מאוד החברה תפשוט את הרגל…
למערכת:
במקום “תקציבאית כתב” צריך לומר: תקציבאית כתבה”
אלא אם כן מדובר בכלל בגבר מתחזה!
הכיתוב המלווה הינו – ‘יש לך דרך משלך’
נכון. יש לי גם פטיפון משלי, אבל מה זה קשור לסוג הסיגריה שאבחר??????
כתבתם פוסט התפלספות שלם על משפט של ילד.
אין כאן גבריות ואין פוציות. יש כאן ניסיון לא לומר כלום ולומר הכל.
ואני מאחלת להם שתקציב הפרסום שלהם יגיע ממקומות אחרים, ולא כמו טיים בזמנים הגרועים שפרנסו כמה עיתונים ופרסומאים ועישנו אלפי מתבגרים למוות.
יש לך דרך משלך – למות.
וברצינות? אני חושב שהסלוגן הזה מצרף את “היי-וויי” לסיגריות “טיים”, “אירופה” ושכמותן…
כבר מזמן סיגריות “טיים” הם לא למי שאין כסף או לאנשים של פעם… “טיים” היא לסוג מסויים של אנשים, מעמד מסויים, זן נכחד.
“היי-ויי” גוד לאק אנד וולקאם!
אני הבנתי:
את לא צריך למות בכביש,
יש לך דרך משלך למות
או אפשר אחרת:
כמו שכל יום מתים בביש ובכ”ז אתה נוסע בו
כך גם אתה יכול לעשן היווי
חברים, זה נכון שכתוב למטה – במסגרת החוק- ״סיגריות גורמות למוות בטרם עת״,
אבל זה חלק מהשבלונה, אף מעשן או מעשן בפוטנציאל לא רואה בכך דרך ממשית למות.
המודעה משקפת שיחרור ושכרון חושים, וזו השאיפה כמעט של כולנו…
אהבתי. היי לגמרי!
תקציבאית זוטרית, מה בדיוק את רוצה לעשן?
את רוצה כתובות איפה קונים?
כמה?
לשימוש עצמי, נכון?
עשו טעות ענקית במיתוג
שיווקו את הסיגרייה מההתחלה כסיגרייה זולה לאוכלוסייה חלקה בעיקר למגזר החרדי
אבל הם לא לקחו בחשבון שהיום חרדים
מעדיפים מותגים תוצרת חוץ ומעשנים את אותם מותגים שחילונים מעשנים
בעיקר הצעירים
עדיין יש הבדל בהרגלי הצריכה המגזר החרדי בעיקר מעשן מותגי לואו קוסט אבל עם טיפה יותר סטייל כמו “נקסט” ,ו”פאל מאל”
היו מעצבים את העטיפה בעיצוב צעיר יותר
בסגנון העטיפה של “ווינסטון”
ומתמקדים בשיווק לקהל של סטודנטים
ומפרסמים יותר באינטרנט ולא בעיתונים חרדיים ומוסיפים גם גרסת סלימס וגרסה עם פילטר חלול כמו פרלמנט .
המותג היה מגיע ליותר קהלי יעד
בדר”כ מה שמשווקים לקהל יעד צעיר יותר תופס .
הטעם של הסיגריה היה יחסית טוב לעומת שאר מותגי דובק ומזכיר טיפה ארומה של ווינסטון ובעזרת הטעם הזה ועיצוב שמזכיר את ווינסטון היו יוצרים הקבלה לווינסטון בתת מודע
והיו מושכים צרכני ווינסטון שמחפשים תחליף זול והקהל הצעיר הזה היה תורם לתדמית הצעירה של המותג
סיגרייה מתמתגת לפי הצרכנים ומותג שמזוהה עם צעירים מצליח יותר גם אצל מבוגרים