המוצר: שבת
המקום: תל אביב תל אביב.
קהל היעד: דור האנוכיות, דור הצדק החברתי. כן, זה שדורש לקחת מהעניים ולהעניק לבינונים.
הרקע: בירת הבוהמה, זמני הסתה, זעם חברתי כלפי דת.
המסר: מליון דולר.
זה סיפורו של מרכז בית חב”ד בתל-אביב. בעצם, ספורם של כל תושבי תל-אביב, צעירים ומבוגרים כאחד.
נסו להעמיד דוכן של מוצרי מזכרות, מיניבוסים לונדוניים קטנים, תמונות נוף של שוויץ, ומגדלי אייפל גמדיים ליד כולל חזון איש. זה עדיין יקטן לעומת מכירת השבת לתל-אביבים. (ותודה ליענקעב בייז על הרעיון)
אבל היו שהצליחו. במודעת החוצות הזו שפורסמה ברחבי תל-אביב. הקופירייטר שעשה את זה בהתנדבות כמעט מליאה, יואב בן-צור, נגע בדיוק בנערוו שיכול לרגש כל יהודי בתל-אביב.
האם בא לך באמת לשמוע במשך השבת רעשי אוטובוסים? האם באמת כיף לך לצעוד בכביש לצד משאיות, קונטיינרים, רוכלים, וצעקות? אז זהו, זהה כך-כך פשוט, כל-כך חברתי, כל-כך קל – פשוט לשמור שבת.
ועדיין, נותר לדון אם, אכן, הסיומת של המודעה: ‘לשמור את השבת כהלכתה זו ממש מצווה’ מועילה למסר או מזיקה לו.
9 תגובות
לפי הכיתוב “במציאות הלחוצה שלנו” שנכתב מעל “לשמור שבת כהלכתה, זו ממש מצווה”, זה נראה שכוונת המשורר למשהו אחר, אבל היא לא מובנת כהלכתה, ומשכך היא מזיקה יותר ממועילה. ויל”ע טובא.
@ אשת חבר:
אם היית מקשיבה לאברי גלעד בגלי צה”ל שאהב את הפרסום אבל לא את ה’כהלכתה’ משום שמבחינתו הוא לא רואה בעיה בקידוש וטמבלויזיה יחדיו או לחילופין בית כנסת ובילוי בחוף הים…..משמע שהוא הבין בדיוק מהי כוונת המשורר.
חב”ד תל אביב, קבלו לייק
כרגיל, הקמפיין מן הסתם מחזק את דעת המשוכנעים מראש.
אבל כל הכבוד על היוזמה.
חב”ד
עלו והצליחו…
שאפו לחב”ד אבל המודעה עדיין זקוקה לשיפוץ 🙂
כפרה עליכם! חב”ד תל אביב, גדולים!
-צונזר-
חבוב, כאן זה לא אתר קישורים.
🙂
כאיש תל אביב
אהבתי את הפשטות של המודעה.
אולי אם “פשטות יושרה וכנות” שנפנה לאחינו החילונים נשיג יותר ? ? ?
אמנם קצת באיחור, אבל כדאי שתהיו מודעים לגודל ועוצמת המהלך התל אביבי הזה –
סדרת המודעות הזו היא רק חלק מהקמפיין
באותו ערב שבת חולקו בת”א 20,000 ערכות של נרות שבת קודש, ע”י עשרות מתנדבות
ובהמשך יעשו פעולות נוספות כדי לעזור ליהודי העיר ללא הפסקה, להפסיק פעם בשבוע ממרוצתם