שלום לכולם/ א’גוטן דאצ’ה. היום נחקור תאוריה שעדיין לא נתבררה אמינותה מעבר לכל ספק. תאוריה הטוענת שאפשר לקחת את כל כללי הפרסום, לארוז אותם הרמטית ולזרוק אותם לפח האשפה הקרוב.
תראו את הקוביה הזאת:
היא נוגדת את כל כללי הפרסום ועם זאת מצליחה ומוֹכרת. איך יודעים?! פשוט מאוד, היא מתפרסמת בקביעות בקו עיתונות מאז אריאל שרון היה ראש הממשלה ועד עצם ימינו אלה.
נתמקד לרגע במוצג ובממצאים:
המודעה: ששה אינצ’ים בלבד.
כותרת: וישמן ישורון ויבעט
כותרת משנה: שמנת, עבית, כשית, ותשכח קל מחוללך.
הפיתרון לבעיה: צידנית דיאטתית
פירוש רש”י: צידנית שתשמור עליך מפני אבות הנזיקין
חוזרים למקורות: “ואכלת ושבעת וברכת”, ופה מגיע קטע שלא היה עובר את המבקר אפילו לא של “הפלס”.
תמונת המוצר. אל תפספסו את השילוט והחיצים.
ברכת השר דני נווה, כזכור, שר הבריאות בין השנים 2006 – 2003
משמאל, הסבר על המוצר באותיות מיקרוסקופיות.
ביוגרפיית מחבר הספר בלה בלה בלה.
משחק מילים לחובבי הז’אנר: “ספר דק למי שרוצה להיות דק”
כמובן, תמונת הספר לא קופחה.
רגע, עוד לא סיימנו. בצד ימין למעלה פרסומת סמויה לבגיר.
תמונת החתיך ההורס, שמו, וקיצור סיפור הצלחתו בלה בלה.
דיייי כמה אפשר…
לסיכום: לא תמיד, אבל קורה שעסק מצליח לשגשג, ללא ארט, פלנר, קופירייטר וסופרוויזר.
הערת המערכת: הפוסט לעיל הינו בגדר המלצה בלבד, ולא בא כתחליף לכללי הפרסום המקובלים. בכל מקרה של פגיעה, יש לשטוף בהרבה מים ולגשת לרופא המטפל.
16 תגובות
מכיר אישית מישהו, שכל עוד התיק הזה היה צמוד אליו, הבטן היתה ממנו והלאה.
כל המשרות המוזכרות של פלנרים תקציבאים וסופרויזרים וכו זה המצאה של המאה האחרונה,
והם מצליחים לעבוד עלינו שאי אפשר בלעדיהם.
וגם אני אחד מהם. 😛
גדול אברומי.
כוונתי לניתוח המגניב שלך
לא מאמין לאנשים האלה… ניסינו ולא עזר
מז’תומרת לעתים אין צורך באנשי מקצוע.
אין שום ספק שכשמערבים אנשי מקצוע אפשר להגיע הרבה יותר רחוק.
ודאי שלא בכל המקרים, אבל ברוב המקרים.
מגניב 🙂
יש לי התחושה שמאחורי המודעה הזאת עומד משרד פרסום משלנו.
את הקרדיט הם לא הכניסו, פשוט כי לא היה מקום – – –
לא יכול להיות שזה מוכר. אין סיכוי.
וזה שמודעה כזו מתפרסמת שנים, זה לא מוכיח על מכירות בכלל.
הצידנית נראית די רחבה, כיצד יוכל הרזה להטעינה על גבו?
(ולענ”ד נראה דאפשר ליישב הקושיא בדוחק, דעיקר הכוונה למוכרה לפני ההרזיה, ואמנם לאחר שמגיעים ל’מראה המצודד’ ויש היכולת ללבוש חליפה מבית ‘בגיר’, יהא נצרך לרכוש צידנית נוספת ב’פינת הזול’.)
סערה דיפלומטית במסדרונות משרד הבריאות.
פירסומו של ה’שמן שהפך לרזה’ – שלום הלוי סגל, בו הוא מביא את ברכתו של שר הבריאות מ-2003, גורם, כנראה, לעלבון צורב בלשכת סגן-שר-הבריאות הנוכחי, שהיה גם הוא מסכים לברך את היוזמה היצירתית.
(מי יודע, אולי ב-2016 יביאו את ברכתו של ליצמן….)
אברומי, אתה קורע…
ריבוע כל כך עמוס שזה בולט באופן קבוע. גם כן סוג של בידול :-/
אם הם באמת מצליחים למכור
אזי ההצלחה שלהם לעניות דעתי
בגלל דבר אחד- היאוש של השמנים.
כל פעם משתכנע שמן תורן אחר
וזה גורם להם בשבוע הבא שוב לפרסם….
בוגר הבצפר#2 כתב:
יוצא עפ”י דבריך, שעדיף גם לפפסי לפרסם כך ולהסתמך על הצימאון של הבני ברקים
ולאופטיקה הלפרין / אופטיקנה לפרסם כך בהסתמך על הייאוש של הפוזלים
ולרקסונה לפרסם כך בגלל היאוש של המסריחים בע”מ
ול…
ידוע הדבר שמודעות אינצים אפקטיביות לעיתים
הרבה יותר ממודעות סדין מרוחות על מגזיני כרומו מתוקתקים.
אה
ואחלה פרסומת לקו עיתונות, סחתיין 😉
אברומי אברומי, מה יהיה איתך?
לא הבנת ת’ קונספט!
ימים ולילות מעלי עשן לבן במשרדי הפרסום הוציאו את המודעה הזו, ואתה , באבחת מקלדת פשוט קוטל. קוטל.
ולהלן תגובתו של משרד הפרסום החרדי החדש ‘זעליג אקסטרא’ על הקמפיין המוצלח והמושקע:
‘יצאנו עם הקמפיין הזה לאחר שהיה ברור שנושא הדיאטות מיצה את עצמו וחייבים להביא אמירה חדשה ומרעננת. הבסיס האסטרטגי היה , שאנשים לא מאמינים יותר לשפה הגבוהה שמבטיחה להם הרים וגבעות שייחתכו מבטנם, יש צורך איפה בהבטחה ‘בגובה העיניים’ שתשדר פשטות וגאונות גם יחד.
המודעה טקסטואלית למען ההבטחה של הפשטות הכובשת, ונבחרה בכוונה תחילה בעומס העמוס הזה כדי לשדר ללקוח: אתה עמוס. 156 ק”ג על כרסך גורמים לך להרגיש עמוס כל כך… הגיע הזמן להוריד עומס.
וכן, אנחנו שמחים להיות חתומים על ההצלחה הזו’.
עד כאן תגובתו של זעליג, מנכ”ל ‘זעליג אקסטרא’ בע”מ
אברומי, פרסום זה דבר רציני, ואם אתה מתכוון לעבוד במשרד פרסום אי-פעם, כדאי שתיקח אותו מאד רציני..