תארו לכם שישראל מנסה לקדם את התיירות בארץ ומפרסמת בעולם קמפיין גדול שהתמונות שמככבות בו הן בכלל של נופים פסטורליים שווייצרים או אחרים? זה מה שקרה לאחרונה לליטא במסגרת תקרית מביכה ביותר שהתגלתה והובילה לפיטוריו של מנכ”ל רשות התיירות.
במדינה הבלטית החליטו לקדם את התיירות אלא שבמקום להשתמש בפרסומי ליטא היפים הם העדיפו להעלות תמונות של מדינות זרות בעולם, שבאופן אירוני הסלוגן תחתן היה “real is beautiful”.
בעקבות חשיפת התרמית נאלצה מחלקת התיירות הליטאית להודות כי חלק מהתמונות שהועלו היו של פינלנד וסלובקיה ומנכ”ל התיירות נאלץ ליטול אחריות ולוותר על תפקידו. מי שמפרסם את הדשא של השכנים ומתיימר לטעון שהוא הדבר האמתי חייב ללכת הביתה.