בסוף השבוע התפרסם אינסרט פרסומי של קוקה קולה, כחלק מקמפיין הקיץ של ‘החברה המרכזית’. האינסרט התפרסם ביומונים ‘המודיע’ ו’יתד נאמן’, אך לא ב’המבשר’ המזוהה עם הציבור הכלל חסידי.
יודעי דבר מספרים, כי מדובר בנקמה מבית החברה המרכזית, שהחליטה להעניש את עיתון ‘המבשר’ על כך שלא פרסם מוקדם יותר בשבוע שעבר, את המודעה של חברת ‘טרה’ על המעבר מכשרות ‘אגודת ישראל’ ל’העדה החרדית’ (על אף ההכחשות של ראשי העיתון).
אפשר לנסות להבין את הקו העסקי של מנהלי השיווק של החברה המרכזית: מחרימים אותנו, למה שלא נחרים אותם? תלמדו להבא להתיישר וכאשר אתם מקבלים מודעה עליכם להכניס אותה, בין אם המודעה ‘כשרה’ מספיק עבורכם ובין אם לא.
מאידך, צריך לזכור שעיתון ‘המבשר’ הינו גוף עסקי, המזוהה עם הציבור של אגודת ישראל – הכלל חסידי, ועם כשרות ‘אגודת ישראל’, כך שטבעי הוא שהעיתון אינו יכול לפרסם מודעות הפוגעות בגוף הכשרות שלו ובקהילות חשובות המשתייכות לו.
כזכור, ‘המבשר’ הוקם על גל של מחאה לאחר הבחירות בעיריית ירושלים והצליח מטאורית היכן שרבים אחרים נכשלו, כאשר עשרות חסידויות נהרו בהמוניהם באופן מחאתי, בכדי להצטרף ולחתום מנוי על העיתון. מסיבה זו, אין להנהלת העיתון את הפריבילגיה לפגוע ברבנים המזוהים עמו.
האם בחברה המרכזית ימשיכו לקחת את הסיכון ו”להעניש” את הציבור הכלל חסידי? ימים יגידו.
מהחברה המרכזית נמסר: “מיותר לציין כי החברה המרכזית פעלה, פועלת ותמשיך לפעול באופן הכי מקצועי בפריסות המדיה הפרסומית שלה. במעמד זה נשמח לברך את כל קוראי פשקוויל בט”ו באב שמח”.
3 תגובות
גלגל חוזר בעולם
משפחת פרוש כעסה על המודיע שלא פרסם אותם בחירות ס”ט לעיריית ירושלים, למרות שהדבר היה פוגע בקהילות הקשורות להמודיע.
כעת הם חווים על בשרם את אותו התהליך.
ככה זה בעולם. אין מה לעשות.
הכתבה הראשונה על העברת ההכשר פורסמה קודם ב’ידיעות’ … כנראה שמדובר כאן בפירוק אגודת ישראל או יותר נכון הודעה רשמית על הפירוק וכנראה שיש כאלו שזה בשבילם שאלה של חיים
מה עם הג’ינגל?