מזמן לא הרגשתי כל-כך מותקף מצד מפרסם כל-שהוא, כמו התקפת הניירת של הידברות, לצד התקפות ‘מילוליות’ בנייח ובנייד, בשטיבל במקווה ובמרכול. זה יכול אולי לעצבן, אבל החבר’ה בהידברות טוענים בעקשנות על הישגים משמעותיים ברף שעולה כסדר רק כלפי מעלה. עובדת הפנייה של הידברות לקישקעס של המגזר, על אף היות המדובר בטלוויזיה הטמאה והמשוקצת, היא פרי יצירתו של קלמן בורשטיין, שמאז קיבל את התיק לידו, אינו מפסיק להפתיע בגירויים – לצד העמקת התודעה על הטוב שברע, וראו זה פלא, המורכבות הזו מתעכלת גם בקרב הגרעין הקנאי הקשה, למעט אי אלו הפרעות סיקריקיות בסאונה של זופניק.
והפעם, לקינוח אחרון (ואולי לא), אין כמו האיום החד עם מבט ישיר לעיניים ולכיס המתרוקן: חבוב, הזדרז, ‘אוטוטו, והלכה לך הדירה’. רק ניסיתי לחשוב על יצרנית הרכב פיאט, שהייתה מנסה לשכנע בקניית פונטו בדיל הזול, כי ‘אוטוטו, והלך לך האוטו’. מחשבתי הייתה מתקבעת על פשיטת רגל ממשמשת ובאה. (ולענינינו, על קרחון בעקבות מבול הדירות: ‘המבשר’, ‘יגדיל-תורה’, ‘תולדות-אברהם-יצחק’, ‘כולל חצות’, ומי לא). אך להתפעתי כי רבה, ב’הידברות’ טוענים, ואני מצטט: “קמפיין האוטוטו הביא יותר תרומות מכל הקמפיינים הקודמים”. כוחו של פרסום או תוצאה של עבודת שטח מעולה? אתם תחליטו.
קרדיט • הידברות • קריאייטיב: קלמן בורשטיין • ארט: אליעזר כהנא
9 תגובות
“בהידברות טוענים… ש…”
“בהידברות מספרים ש…”
איך בדיוק יכולים בהידברות לטעון שהקמפיין של אוטוטו הביא להם תרומות יותר מכל קמפיין אחר אם הקמפיין רק התחיל בערב סוכות?!…
ומה כבר ההבדל הגדול בין קמפיין אוטוטו לקמפיין “וזהו” הקודם שלהם?
איך הם יכולים לטעון? כנראה שעד עכשיו, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ההכנסות יותר טובות.
ומה כבר ההבדל? אני סבור שהקד”מ בשטח עולים השנה בביצועם וברמתם.
לא התלהבתי
לדעתי זה משהו שונה
ה “וזהו…” שלהם היה כבר מילת סלנג קיימת
פה החליט משום מה קלמן ללכת על מילה יותר מורכבת
ולנסות להכניס בכוח מילת סלנג שכמעט לא משתמשים בה בחיי יום יום
בתקווה שזה ישגע את הקהל מינימום כמו וזהו…
או טוטו או הידברות. (אולי לזה כיוון המשורר?:))
אוטוטו..בחירות בפתח
נראה לי שקלמן התבלבל קצת לטובה וחשב שהוא נכנס למשרדים של אגודת ישראל בהר חוצבים, במקום למרתפים המדוברים והחפ”ק אי שם בדברי חיים.
הסתובבתי קצת בעיר והאוירה ברחובות היא אויירה של קמפיין בחירות על הדירה המדוברת, כרזות ענק, מכוניות מדגמנות את הדירה, תוכניות הרדיו, רק חסר איזה מישהו שירסס בגרפיטי: “אוטוטו”, או אפילו “בוז הידברות, רק ערכים” והכל יבוא על מקומו בשלום.
נראה לי שנסחפו קצת, לא יודע אם זה תורם או לא זו המציאות, באזז שכמוהו לא ידעו קמפיינים רבים וטובים ממנו.
לסיכום : נראה לי שהם באמת השתגעו
ראיתי כעת לוח מודעות בעיר ירושלים יש עליו 8 מודעות גודל גליון
בקמפיין בחירות מפלגה אחת מפרסמת פחות (כך נראה לי)
אולי זה עובד אולי לא בתקווה שכן
כי אני לא מאמין שהם מפרסמים ולא רואים תוצאות
אז אם יש פה אחד מהידברות שיכול לענות לנו על כך היה יפה מצידו
לעדכן להגיד להגיב האם זה באמת כך
תודה
קלמן כדרכו, לא התאפק, והבוקר הפציץ ב’יתד’ פצצה משולבת: “אוטוטו וזהו”.
@ מירי פינטר:
אני רוצה לשאול אותך מירי האם את יודעת מה זה 17000 טלפונים ביום?
האם את יודעת מה זה כוחו של צוות(70 איש) ?
האם את בכלל מכירה את הידברות?
אז בבקשה דייייי לקנאה וכן לפרגון