גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
WebDuck
בניית אתרים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
A4
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

התשובה של ‘אינטרנט רימון’ לקמפיין הנחש של ‘נתיב’ לא איחרה לבוא. לעת-עתה המלחמה נהפכת לגלויה. כאשר ‘נתיב’ התמקדו בשיטת ההפחדה, הארס והצפע, באו האסטרטגים של “מותג בפרסום” והראו לנו שהם יכולים להפחיד עוד יותר. הסיפור הוא על ר’ איד, שכבר נפל לתהום בעקבות האינטרנט שהשתמש בו לצורך פרנסתו, וכאשר רצה לעזור לעצמו התקין אינטרנט סגור ומסוגר, ברמה טכנולוגית לא מספקת, [כלומר: “נתיב”. רמז על התוכנה שאינה חסינה מעקיפה, לעומת החסימה ההרמטית ברמת הספק שהם מציגים], כך שר’ איד מסתובב ומסתובב ומסתובב ואף אחד לא יודע.

כל אחד טוען להגנה הדוקה יותר. מה שנשאר לנו זה להחליט מי שומר יותר על חומות היהדות הבצורה ממילא. ב’אתרוג’ טוענים שההגנה שלהם היא ברמת הספק, שלא ניתן לעקוף ולפרוץ, כאשר מנגד, ‘נתיב’ מצדדת בהגנה ברמת התוכנה, העדיפה לדבריהם על פני מנוי ‘אתרוג’, אשר יכול במחי שיחה אחת לבטל את החסימה, על ידי שינוי המסלול בשלל מסלולי ‘אינטרנט רימון’. אגב, מבחינת ‘נתיב’, ההישג שהפרסום שלהם התנוסס ביומונים הקשוחים על אף היותו דרבון לאינטרנט הטמא, מספק אותם ברמת ההכרזה על ניצחון חלקי במלחמה, כאשר עובדתית פרסומי ‘אתרוג’ אינם מאושרים שם. ולעניין שלשמו התכנסנו הערב: מבחינה ויזואלית וקריאייטיבית, ‘בראשית’ לוקחים בגדול.

נחש צפע, נחש צפע. מלחמה. 1
מסתובב ומסתובב ומסתובב
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

18 תגובות

  1. שבוע טוב,

    לדעתי קמפיין ההפחדה של נתיב, הוא קמפיין טפשי ולא אפקטיבי, האם לא כל ילד מבין היום שבנושא רגיש כמו אינטרנט צריך לפעול ולשכנע עם הרבה חכמה? מסע הפחדה כמו הקמפיין הנוכחי אינו מועיל בדיוק כמו שספר המוסר הקדוש “ראשית חכמה” כבר אינו משפיע היום, וכמו שסגנון ההפחדה של אמנון יצחק גם אינו משפיע מאומה, כי בענינים של “במסתרים” צריך לנקוט בחכמה, בדרך של ימין מקרבת.
    בתכליס, לא מאמין שיש אדם אחד שהצטרף לנתיב בגלל שהושפע מהנחש.

    גם רימון לא השכילה להדגיש את הבידול המובהק, ונקטה בסיפורים שלא ממש משכנעים, אך לפחות לא מפחידים כל כך ואינם מעוררים ראקציה כמו הקמפיין של נתיב.

  2. כנראה שגילו את החרדי המצוי כסוג צרכן חדש, שאם מפחידים אותו הוא ממהר להישמע….
    אלו אם הנשמה הטהורה שבקרבנו שתיפול לבירא עמיקתא בעטיו של נחש…
    ואחרים שיצטרכו לגור תחת כיפת השמיים כי אוטוטו והלכה להם הדירה…

  3. על המודעה של נתיב לא הפסקתי להסתכל – קריאייטיב במיטבו.
    לגבי הפחדה, נתיב נגעו בקהל יעד בצורה נבונה, הצורה של באבא מעייסעס ומבצע שמשדל אותי להתחבר מפחידה אותי יותר…
    לא כך מדברים אלי כחרדי . אנחנו מספיק אינטיליגטים.
    נוחעם, אגוטע ברוך…

  4. מודעה טרחנית למדי.

    הקמפיין של נתיב הרבה יותר חזק,
    מכל הבחינות.

    לגבי הפחדה,
    כן, תדעו לכם שיש הרבה פרומערס שנאלצים להתחבר היום,
    והם ממש מפחדים מהדבר הזה שנקרא אינטרנט וממה שהוא עלול לעשות להם,

    אל הקהל הזה ממש נתיב פונה, מתחברת לרגשות הקהל ואומרת לו ” יש לי פתרון”

  5. עזבו אותי משטויות ומכל המגיבים שמעלי שמבינים ‘חרדים’.

    גם אני חשבתי שאני מבין חרדים. התפכחתי.

    חרדים לא יושבים במשרדי פרסום ומדברים קופירייטרית. חרדים זעים באי נוחות אם יצטרכו לשבת לשיחה עם נציגת שירות בגופיה. חרדים לא מחייכים לתקציבאית שעובדת לצידם. אנחנו לא החרדים הקלאסיים. אולי ההורים שלנו.

    תכל’ס, חרדים מבינים שאינטרנט הוא דבר מסוכן, ככה הם אמרו לי, ואם יש מודעה שהעבירה להם מסר על גבי תובנה שהם מכירים, זו המודעה של נתיב. אם כל הכבוד לסמיילים, ולבובע מאייסעס של אתרוג, הם לא באמת מאמינים לזה. הם בכלל לא מאמינים לסיפורים. הם מאמינים לנחש.

    מי יודע? אולי קוטיינר הוא חרדי..

  6. את המודעה של נתיב כל הסביבה שלי זוכרת
    היית צריך לעצור, לחשוב להבין את המסר. (למרות הלוגו ההזוי שלהם והטקסט הרבני)
    את זה מי יזכור. ראיתי דיפדפתי…

  7. @ דובר:

    נסחפת, לא קצת, הרבה.

    ההפחדה לא התחילה מימי קוטיינר, הוא לא המציא את זה. ההפחדה היא רבת שנים, כמספר שנות האינטרנט, והן רוססו מעל כל קיר אפשרי בירושלים ובבני ברק. והועברו בכל צורות המדיה האפשריות. האם זה הואיל? השתתפותך כאן בדיון, והשתתפות כשליש מהמגזר החרדי באינטרנט “הפתוח”, הם כאלף הוכחות ש-לא. חד משמעית.

    מוטב היה אילו היו מתמקדים בפתרונות נאותים לאלו שצריכים את המרקע הזה לצורך פרנסתם, והיו מדברים על פתיחת אתרים שהם לצורך מבלי לריב יותר מידי, על שירות של 24 שעות וכו’, מאשר להמשיך את הקו הפשקווילי אל תוך מרחבי המדיה. כנלענ”ד, כאחד שמרגיש בעצמו פגוע אינטרנט ברמה ג’ (כתום), ההפחדה זה הדבר האחרון שידבר אל צרכן אינטרנט עם רמת משכל מינימלי.

  8. המודעה של נתיב אמנם יותר קרייאטיבית, ולמרות כן המודעה של אתרוג מכירתית יותר .

  9. @ נוחעם:
    חביבי,
    לשליש הזה אפשר לקרוא בהחלט
    “חרדי לייט”
    כמה מהם מקפידים על קר”ש בזמנה,
    ציות לדברי הרבנים בלי הוספת פרשנות אישית, וכו’ וכו’…

    ומה עם ה-2/3?
    שאף הם נזקקים בעקבות קללת הנחש לאינטרנט? ויש הנוטלים אחריו ידיים:)…
    להם לא מגיע?
    האמון שלהם בפתרון יהיה אצל מי שהם ירגישו כי הוא מבין את בעיתם!

    כמובן שהשלב הבא אם תהיה תחרות אמיתית, יהיה שרות, זמינות, נוחות וכו’ וכו’.

    תרגעו,
    עדיין יש שומרי גחלת בעמ”י, בכל הזרמים.

    קופרייט,
    מי הצליח לראות מס”מ את המודעה של אתרוג?

  10. בלי להכיר את הנפשות הפועלות, הרי שהמודעה של רימון נראית ונשמעת דתית לאומית לעומת המודעה ה”רבנית” של נתיב. זה לא רק הצבעים שמדברים, יש כאן סאבטקסט שחושב “סרוג” וכאן הפספוס.

    אני מבין שמדובר באינטרנט רימון בגלל האריזה הגרפית שתופסת אולי את שכני הדת”ל אבל מתנכרת לחששות ולפחדים שיש לי (ולאשתי) מהטכנולוגיה המקוונת וד”ל.

    אבל קראתי את התגובות והתובנות כאן ונפחדתי עוד יותר. אולי כדאי שאנפץ את המחשב בבית, ליתר ביטחון אתנתק גם מחברת החשמל….

    ניירא דיק!

  11. אני פשוט לא מבין כאן חלק מהתגובות, אם קהל היעד הוא קהל שמעולם לא נחשף לאינטרנט ורק עכשיו מתענין בגלל צורכי פרנסה, למישהו יש ספק באיזה רמת סינון יבחר? הוא בודאי יבחר את מה שהרבנים שלו יורו לו! אליו בודאי לא מופנית הפרסומת: “הלו, ר’ איד! האינטרנט הוא נחש, היזהר והישמר, אתה יכול ליפול!”
    הפרסומת באה להזהיר, את הגולשים כבר באינטרנט, את אלו שכבר טעמו את טעמו המתוק של החופש האין סופי, את השוטטות לכל מקום מבלי שמישהו יעצור אותם. זה קהל היעד! את אלו צריך לשכנע להעדיף גלישה עם סינון, כי גם הם בסופו של דבר אינם רוצים להידרדר, כמו שכל אלו שהידרדרו לא רצו להיות במקום שהם שם, ולא הצליחו לעמוד בפני הפיתוי החלקלק!
    את אלו לא משכנעים במסע ה פ ח ד ה !

  12. הקמפיין של אתרוג – הוא קמפיין הפחד. פחד מפני המתחרים.
    המתחרה שלהם חזק מכדי שיוכלו להתעלם ממנו בעזרת יתרונותיהם בלבד.
    ומה לעשות שמבחינה טכנולוגית – בעידן הלפטופ והאנווירלס הם גם לא צודקים. דוקא עם אתרוג ר’ איד יכול לגלוש ולגלוש לבאר שחת.

  13. 2 המודעות לא קלעו.
    עובדה. אני חלק מקהל היעד ו…???

    לנתיב יש אחלה קריאייטיב, אבל מי מפחד מקושי?
    ושאתרוג יספרו סיפורים לסבתא שלי, או לילד של השכן הסורר.
    עברנו את הגיל!

    חבר’ה, נחזור שוב???
    אנחנו לא מפגרים!!!
    הפנמתם?

  14. אגב לבראשית הצטרף לאחרונה אבי צישינסקי.
    שהיה לפני כן במותג בפרסום.
    ז”א שמי שהיה אחראי על כל הפרסום של רימון בשנתיים האחרונות,
    עכשיו אחראי על הפרסום של נתיב.

  15. פסח כתב:

    אגב לבראשית הצטרף לאחרונה אבי צישינסקי.
    שהיה לפני כן במותג בפרסום.
    ז”א שמי שהיה אחראי על כל הפרסום של רימון בשנתיים האחרונות,
    עכשיו אחראי על הפרסום של נתיב.

    נשמע פיקנטי… אתה בטוח שהוא עשה את המודעה הזו?

  16. מיכה כתב:
    נשמע פיקנטי… אתה בטוח שהוא עשה את המודעה הזו?

    ממקור מוסמך – אכן כן

  17. עוד קמפיין צולע מבית “אדם בן ארי” 🙁

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן