בימי חיי הקצרים עלי אדמות, טרם נתקלתי במעידה כה משמעותית של משרד פרסום, בטח לא ברמה כזו של משרד פרסום מהמובילים במגזר. ובכן, זה קרה, וזה לגמרי מציאותי. מחלקת המדיה ב”גל-אורן bsd” שחררה בטעות את הבריף הפנימי שנכתב על-ידי פלנר וותיק, ושלחה אותו למדיה כפרינט מהשורה. כך שנחשפנו השבוע לפרסום בריף מהוקצע מרוח על גבי עמודים שלמים בכל המדיה האפשרית, ולראשונה אנו עדים לתהליך בניית הקונספט כאשר הוא עדיין בחיתוליו.
וזה עובד כך. הפלנר מציע זוויות ראיה שונות, תחילה הוא משרטט על הדף שמות של בוגרות “מעיינות”, במרכז הוא מציע כותרת, קוראים לזה “כיווני פרונט” למחלקת הקופי, כיווני חשיבה והתמקדויות. למטה הוא מנסה לזרוק כיוון על ‘יום פתוח’, ומסמן את המידע בעט כחול בוהק בעיגול משולש ומרובע, לאמר, זה חייב להיכנס איכשהו בארט הסופי. וככותב בריפים מקצועי, משרטט הפלנר עט מיושן מצד ימין, ודיסקונקי מצד שמאל, שוב, מדובר בקודים מקצועיים למחלקת הקריאייטיב, כלומר, אם תרצו תביעו השראה של נוסטלגיה לפרינט, בכל זאת, שיאצו זה דבר די מיושן. או אם תרצו לכו על קידמה, טכנולוגיה, כי בכל זאת, “מעיינות, הכי גבוה שאפשר”. אממממ יצאתי מבולבל. אין על ‘גל’ בבריפים, נתאזר בסבלנות עוד שבוע בכדי לחזות בפיצוח הקריאייטיבי הגאוני לבריף רב-הזרועות.
27 תגובות
נוחעם, אתה שנון ומקורי להחריד…
מה זה “פרסום גל”?
רק לי זה הזכיר את הפרסומת של ‘פרוג’ שהתפרסם בעיתוני חג הסוכות???
אתה פיספסת.
זה כבר התפרסם כמה שבועות.
ואני מתחרפן איך יוצא דבר כזה.
נוחעם, אתה כבר הבנת מה רצית?
מודעה נחמדה, עיצוב יפה, מסר חד מוחבא במעטה של אוסף אובייקטים על הדף.
פ’סדר. לא יותר.
לא רק פרוג היו לפני, היה גם בחילוני לפני איזה חודשיים מישהו שעשה את זה (הרבה יותר יפה)
דובי מלאך כתב:
מצטרף לכל מילה…
בפרט לנוכח היוזמות האחרונות בשטיבל (כבניית הפארנצ’עס לאנשי הפרסום ועוד…)
מודעה יפה, מעבירה נראה לי מסר של לימודים עם ויז’ואל של מחברת.
לא קריאטיבי במיוחד אבל מעביר את המסר באופן די ברור.
ועל זה אמרו חז”לינו.. סייג לחכמה.
ואגב, יום פתוח? עכשיו? לא מתחילים ללמוד כבר בעולם האקדמי? (או שהם עד כדי כך במצוקה?)
@ גיזמו:
מותק, על סמסטר חורף שמעת?
קשר בראל עשו משהו דומה ב’96 (חוץ מהדיסקונקי)
נוחעם, תחזור למערה…
המבקר
תביא אותה בסטיקר
“נוחעם תחזור למערה”
חני, צדיקה,
דבר ידוע הוא כי בכל המוסדות האקדמיים בישראל (ואולי אף בעולם) שנת הלימודים מתחילה בימים אלה, או לכל היותר בתחילת נובמבר. זהו סמסטר חורף. (ומצחיקה שאלתך המתריסה, שנראה ממנה שהלקוח לא ממש עדכן אתכם במה שקורה בקטגוריה וכנראה חסרים בוגרי אקדמיה שיעירו לכם על כך…) ועייני גוגל שם שם בערך “סמסטר חורף”.
מכיון שכאמור הלימודים אמורים להתחיל בימים אלה, והסמסטר הבא (אביב) מתחיל בד”כ באזור פסח/מאי וכד’ נראה בעליל כי מישהו כאן נואש לתלמידים.
בכל מקרה שיהיה להם ולכם בהצלחה : ).
@ גיזמו:
לוידעת, אני מכירה לימודים שמתחילים בסוף דצמבר, בשיא החורף וההרשמה עכשיו
אבל זה באו”פ, יש הבדל?
לא מדובר על קורסים בודדים שמתחילים בדצבמר. ובוודאי שלא מדברים על האו”פ שעובדת שונה. זו אמורה להיות מכללה רצינית לא?
לענ”ד זה נראה ממש עצוב. זה בערך כמו לצאך עכשיו עם קמפיין לאופנת קיץ אחרי שכל החברות כבר סיימו את סוף העונה שלהם.
@ לייזר:
גם אני הייתי בטוח שמדובר באותה פרסומת
דיס קון קי, כבר שכחת?…..
עיצוב יפה, “גלי” טיפוסי
המסר קצת נחבא אל הכלים וחבל.
@ חני:
את נסערת, לנשום עמוק ולהרגע.
מה לעשות, לא כל הילדים יפים ומוצלחים:(
מה זה זה?
הקומספט של מודעה שהתחפשה לבריף, או בריף שהתחפש למודעה , חביב ומרענן גם אם לא ממש מקורי.
היישום שלו, במקרה דנן, קצת יבש.
סה”כ – 5 נקודות בסולם פנינה.
גיזמו כתב:
על הקריאייטיב עוד היו יכולים לעבוד שם בגל,
אבל אני ראיתי את הקמפיין הזה בעיתונות עוד לפני החגים ועכשיו זה בטח הסוף שלו. וכמו כל עסק חרדי שעובד ברגע האחרון בטח גם פה מנסים לעשות עוד איזה קופה על התלמידים שירשמו ברגע האחרון שזה רווח נטו בשביל הבית הספר.
ניסיתי לקלל ויצאתי מברך? לומאמין למראה עיני.
🙂
מכאן ליצירתיות מן התורה:
22 תגובות לפוסט (נכון להרגע) קצר ושנון, 14 תגובות בלבד לפוסט יחצני ארוווך ומושקעעע עם קרויזר…
זאת מודעה שהיתה בחילוני למכללה למינהל לפני מספר חודשים, ונעשתה ע”י משרד הפרסום יהושע TBWA .
אבל אין אפס כמו שכתבו פה למעלה הדיסק און קי הוא כמובן פרי מחלקת הקריאייטיב של פרסום גל אורן.
וזה גם משהו.
אני מניח שהיום כבר לא צריך ל”גייר” קריאייטיב, מספיק פשוט ל”חרד” אותו.
דובי מלאך כתב:
אהבתי!
מוחה על דברי הבלע נגד איש המערות.
נוחעם, חזק ואמץ!
הברקת אותה. תיזהר לא לשבור איזה עצם מרוב זחיחוס.
למתקשים לקלוט, ולמען הסר ספק, והורדת לזות שפתיים והסברה פואנטלית למתקשים ובטוחים כי אירעה כאן נפילה לכקש”ת אדמו”ר מברזבסקי שליט”אאאא:
תבינו, נוחעם הביא אותה בהפוך על הפוך. זתומרת, שם כותרת של “פשלה”. ראיתם, התגריתם ומיד לחצתם קליק שמאלי על הכותרת בצעקות צ’למריות, “יאלה מכות, יש רכילות טובה מהתעשייה”.
אופס, אחרי רגע קלטתם שהפוסט הפעם הפיל אתכם.
ואז הקלקתם נגד הפוסטאי ומערותיו.
יעני, נקמה.
“צ’מע, נכנסתי בגלל שהייתי משוכנע מהכותרת שבביקור היום אחה”צ אצל גלאורן נפל דף על הרצפה, נוחעם הגניב אותו לכיס בלי שמאיר הספיק לקלוט, ורץ לתלות על קירות זכרוין מוישה”.
לעוס עד אימה. נעשה כבר לפני שנים בחו”ל.