כאשר זוגלובק מייצרים שפה שיווקית עבור המגזר הכללי, הם יודעים להתנסח מצוין, להסביר למה מוצרי פסטרמה מנתח שלם טובים יותר, בריאים יותר, ותזונתים יותר. “כי בדרך זו מתקבל מוצר שהוא מנתח שלם של חזה הודו ללא תוספת סוגי בשר אחרים וללא תוספת שומן, מה שמבטיח שמירה על ערכים תזונתיים גבוהים”. לא כן כאשר פונים אל המגזר החרדי ששקוע כולו בין דפי הבבלי הירושלמי, הטור והמחבר, מגזר היודע לדקלם את הלכות בציעת הפת על-פה. למגזר הזה מייצרים שפה משלו, פחות דיבור ענייני, יותר דיבור מיסטי. “מברכים על השלם”, והמדפים יתרוקנו מהר מהמצופה.
אם קיווינו שפסו מאמרי חז”ל, חצאי תפילות ורבעי ברכות מנוף הפרסום החרדי, באו מקאן להזכיר, שיש להם עדיין מה לחדש בהשאלת שפה רוחנית קדושה ונעלית לטובת מוצרי פיטום. אך הפעם נדע להכיר להם טובה, בכך שזיכו את הפושטאקעס – קוראי השבועונים והיומונים – בלימוד הלכה תוך כדי קריאת מהנה של עיתון, אך לעומת זאת, אילו היו מודיעים קודם, היו יודעים לא להכניס את העיתון למקום שנוהגים לקרוא בו עיתון אך אין מכניסים שם דברי קדושה, יען הפרינט הזה טעון גניזה למהדרין, ויצא שכרנו בהפסדנו.
סולם השטיבל: 7.5 (בזכות הויזואל המרהיב והמרעיב).
10 תגובות
נוחעם,
אחרי שקוראים את הקטע שלך מי צריך לראות גם את הפרסומת?
זה דבר די מדהים שכל פעם מחדש אתם מתלהבים “מהויז’אל” ,
בעוד שמקאן עשו בסך הכול את מה שמימד עושים תמיד לכל מוצר החל ממולר וכלה בקנור,
פשוט לקחת את הפקשוטים שמופיעים על האריזה של המוצר ולהגדיל אותם,
והכי חשוב זה להדביק את התמונה על סטריפים.
מגוחך
איזה שם יש כאן?
מודעה טובה.
איפה ההלכה?
נוחעם, במגזינים של השבוענים אין בעיה כיון שממילא מופיעים מאמרים תורניים.
מודעה יפה
אופס!
צריך פשוט להסתכל על הכותרת.
אפי’ שפספסו את ההלכה כי זה מגיע פרוס.
ככל שהמשרד פחות חרדי, ככה הוא מתאמץ לעשות קריאייטיב יותר דוסי.
מיותר בעיני.