מאת: אלישע כהן
כמדי שנה, העיתון הכלכלי גלובס משחרר את הרסן של מנהלי הקריאייטיב במשרדי הפרסום ומעניק להם במה לבטא את כישוריהם הקריאטיביים. המשרדים אכן עושים ככל יכולתם להוכיח את כישוריהם ומשתדלים להנפיק את המודעה השנונה ביותר. לנו, הקוראים, לא נותר אלא להתפעל מעבודות יוקרתיות וליהנות מהחגיגה הצבעונית.
אין חוקים, הכל מותר
ישנם חוקי טאבו שאסור לפסוח עליהם במודעות פרסום, אבל הרבה מהם נשברים ונרמסים בדרך אל הקריאייטיב המזוקק, הטהור, המתנשא והרם. דברים חריגים שתמצאו אך ורק במדד המותגים, לדוגמה: מודעות בלי לוגו של הלקוח (ראו מודעה של שופרסל), הצגת המתחרות כחזרזירים (ראו פרינט של FREE), ועוד.
צוקרברג עדיין שולט
לכל מותג הוצמדה תווית עם נתונים אודות כמות החברים שלו בפייסבוק. במקום הראשון מצאנו את קסטרו עם 205 אלף חברים, אחריו קוקה קולה עם 70 אלף, בזק אורנג’ בנק הפועלים ולאומי מתמקמים בחמישייה הראשונה. החברה הפחות ‘מלויקקת’ היא מאזדה. עוד נתון מעניין: מתוך רשימת המותגים המסוקרים, כ-45 אחוזים אינם פעילים בזירה החברתית. בראש הרשימה תמצאו, איך לא, את גוגל ישראל.
משהו קטן וטוב: סלקום עקפה את אורנג’. היו ואינם עוד: וולוו, ספרינג, ואתר וואלה! – יצאו השנה מהמדד.
ובנימה אישית
אני מחכה ליום שיבוא, בו נזכה לראות פרינטים כאלו שנולדו במרתפי משרדי הפרסום החרדים. אולי זה הזמן לבקש ממנהלי פאשקעוויל: הרימו את הכפפה! אני משוכנע שרוב המשרדים מחכים לפרויקט ייחודי שכזה, להרמת קרן הקריאייטיב בפרסום המגזרי.
7 תגובות
אלישע, החייתני, אלישע. 🙂
נקודות יפות, כותרות טובות מעולה.
קורס קצר אצל חיים גיל לפני שאתה משתמש בעט עיתונאי.
היו שם עבודות ע-נ-קיות. חבל שאי אפשר להתאים את חלקם לפאשקוויל.
ולך אלישע סחתיין יפה לך החשיפה ועוד בכזה סיקור חשוב , מוזר שאפחד עדיין לא חשב להוריד על זה פוסט.
יפה מאוד. אחלה מודעות. תביא עוד.
ותודה לאלישע (מאורסים) כהן, כותב הפוסט.
השונמית כתב:
למה? חיים גיל כותב יותא יפה את המדור שלו בעיתון?
תמיד ממשיך לרענן לחדש ולא מפסיק להפתיע!!
עבודת מחקר קריאטיבת טהורה!
מחכים לעוד פוסטים ממך אלישע היקר..
כל הכבוד
קצר ושנון, כמו… אלישע.
אלישו, מחכים לראות אותך כאן יותר, לצורך הענין כמובן, בן אדם…
כל הכבוד! מעניין ולעניין.
אלישע פוסט קצר מדויק ושנון.
אהבתי מאוד.