מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
למי שאינו יודע החברה המחזיקה בבעלות עיתון המבשר נקראת “בשורת תשס”ט בע”מ” כששמעתי לראשונה את שם החברה הרמתי גבה, מה השם המוזר הזה? מה לא היה יותר פשוט לקרוא לחברה “המבשר”? • הצלחתו של “המבשר” הינה גם הצלחתו של עולם הפרסום החרדי • חיים קליגר בפוסט אורח מנצח
123456789
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

מאת: חיים קליגר

למי שאינו יודע החברה המחזיקה בבעלות עיתון המבשר נקראת “בשורת תשס”ט בע”מ” כששמעתי לראשונה את שם החברה הרמתי גבה, מה השם המוזר הזה? מה לא היה יותר פשוט לקרוא לחברה “המבשר”?

אתמול כשקיבלנו את נתוני סקר T.G.I משהו החזיר אותי לאותו רגע בו נחשפתי לשמה של החברה. חשבתי לעצמי עד כמה חשוב ששנת הקמת העיתון מופיעה בשמה של החברה. וכל כך למה? כי מי היה מאמין שבתוך כשנתיים וחצי יגיע עיתון “המבשר” לנתוני חשיפה כל כך מרשימים וכל כך עוצמתיים??? פתאום הבנתי שבעוד עשור למשל כאשר עיתון “המבשר” יהיה במקום הרבה הרבה יותר מרשים רק מעטים יזכרו כמה שנים הוא כבר קיים, אך שמה של החברה תמיד “יזכיר” לכולנו מתי החלה המהפכה הזו.

בשורת תשס"ט ממשיכה להדהד 1
חיים קליגר

צהלת ההצלחה הינה תמיד הרבה יותר נעימה מרחשי הכישלון, זו אולי חכמה קטנה לשבת היום ולכתוב טור כשכולו מחמאות עצמיות וטפיחה על השכם. אך לא לנו רציתי כאן להחמיא, לא לנו רציתי כאן לקשור כתרי תהילה. בראש ובראשונה ההצלחה של עיתון “המבשר” הינה סיעתא דשמייא בלתי פוסקת מרגע ההחלטה על הקמתו על כל צעד ושעל “חסדי ה’ כי לא תמו כי לא חלו רחמיו”, בתקווה ובתפילה להמשך הדרך בעז”ה.

הצלחתו של “המבשר” הינה הצלחתו של הציבור, אותו ציבור שהבין שאפשר גם אחרת, אותו ציבור שרצה לקבל עיתונות שונה והצליח לקבל אותה, אותו ציבור שזיהה שיש כאן משהו אחר והצביע בחתימה מאסיבית על טפסי ההצטרפות לעיתון “המבשר” וב”ה עדיין ממשך להצטרף, ותוצאות הסקר הנוכחי רק מצביעות על כך פעם נוספת אחרי פעמיים קודמות.

הצלחתו של “המבשר” הינה גם הצלחתו של עולם הפרסום החרדי, עולם הפרסום החרדי שהבין שיש כאן הזדמנות שלא תחזור על עצמה כל כך מהר, הזדמנות המאפשרת לו ראשית להכניס לזירה שחקן נוסף ששינה את כללי המשחק ושנית הזדמנות להגיע לחשיפה בקרב קהל קוראים שרובו נמנה על שכבת הגיל שבין 25 ל 55 אותו ציבור שהוא בעצם קהל הצרכנים הפוטנציאלי החשוב ביותר לחברות המובילות במשק הישראלי, וכן, גם עולם הפרסום הביע את אימונו בעיתון הצעיר “המבשר” והוא לא התאכזב.

המשוב אותו מקבלות החברות המפרסמות בעיתון “המבשר” הינו מעולה, הכדאיות שבפרסום בעיתון רק הולכת וגדלה בהתאם לכמות המנויים ההולכת וצומחת כאמור בהתאם לנתונים המתפרסמים בסקר T.G.I הנוכחי.

כמי שנמצא במערכת עיתון “המבשר” עוד מימי טרום הולדתו וב”ה ליווה ומלווה את כל הצעדים השיווקיים של העיתון אני יכול לומר בביטחון ובאחריות כי צהלות שמחה לא נשמעו אתמול ברח’ המגיד ממעזריטש 84 בביתר עילית. לא, לא מכיוון שאין סיבה טובה לשמוח, נהפוך הוא, ישנה סיבה טובה מאוד ב”ה. אך כגודל התפתחותו והתרחבותו של העיתון כך גודל האחריות העומדת מעל כתפי הנהלת העיתון ובראשה הרב משה פרוש מנכ”ל המבשר, העורך הראשי הרב יום טוב רובין ולצידם ועימם שאר חברי ההנהלה וצוות העורכים, הכותבים והעובדים. האחריות העצומה על כל מילה ועל תג הנכתבים בעיתון, האחריות העצומה להמשיך ולשרת את כלל הציבור החרדי על כל גווניו ושבטיו, האחריות העצומה להמשיך ולעמוד כשליחי ציבור בהכוונתם של גדולי ומאורי ישראל שליט”א.

האחריות העצומה הזו רק הולכת ומתעצמת בכל פעם בו מופיע סקר נוסף המראה את המשך התעצמותו והתחזקותו של עיתון “המבשר” העיתון של היהדות הנאמנה.

הכותב הינו מנהל מחלקת פרסום ושיווק בעיתון המבשר

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

29 תגובות

  1. לכבוד חברת “בשורת תשס”ט בע”מ”,
    שלום רב,

    הנידון: מזל שיש אותך

    מזל שיש אותך
    תמיד את מנגנת תמיד שלמה עם עצמך
    איזה מזל

    מזל שיש אותך
    את מבינה אותי ואת מראה לי את עצמי
    ואז אני נשאר איתך

    את רזי צניעותך את נותנת לי ללמוד
    וריחמת עלי כמו אם
    וניצחת איתי הכל

    מזל שיש אותך
    אני שקוע בנסתר שבך אוהב מה שגלוי
    אני עבד לחוכמה שלך ואין בך כלום שפוי
    איזה מזל איתך.

    זהו להיום.

    בהצלחה רבה בהמשך הדרך.

  2. יש רק משהו אחד שחמור מבשורה טובה.

    פתטיות.

  3. יותר ממה שהמבשר חכם בשיווק, המודיע המאיס עצמו על קהל הקוראים,
    ואשר על כן אל נא יתהלל קליגר אנד פרוש.
    יום יבוא ועלול להתהפך הגלגל,
    ולוזר יכתוב פוסט

  4. המודיע החל להתרסק לא בגלל חוסר מקצועיות וענין אלא בגלל הזדהותו המוחלטת עם גור ונתינת גב למאבקי הסרק של החסידות המשונה הזאת בכל תנאי ובכל מחיר.
    גם שליטתו של האדם השנוא ביותר בציבוריות החרדית מר ליצמן בתכני העיתון הסב נזק עצום להמודיע וגרם לאנשים יקרים ואהובים כמו לוזר קנופ אליהו הנדלר ועוד לסבול קשות ולאכול מרורים.

    נכון שעמידת גור/המודיע לצד ברקת החילוני האנטי דתי המוצהר ונסיון גזילת החינוך העצמאי היו הקש ששבר אבל זה התחיל הרבה לפני עם מאבק שפע שוק האינטרסנטי והמסריח לשמיים שהמודיע נגרר אליו בכפיה ובעל כרחו וכן במערכות הבחירות בהן שרת את אדוניו מהסיעה המרכזית הגורית נגד כל השאר.

    למסקנה: התיקון היחיד של המודיע יהיה אך ורק הכרזת עצמאות והתנתקות מגור וממשוגותיו של אדון ליצמן ואז הציבור יבדוק את המודיע בפרמטרים המקצועיים והעניניים.
    זה נראה פנטזיה אבל האופציה השניה זה שהמודיע יגמור כמו איזה בטאון בעלזא או כפר חב”ד.

  5. קובי, לא להגזים, תמיד יהיו להמודיע אלפי משפחות חרדיות שנאמנות לו באש ובמים, המבשר יכול לחלום שיהיה לו גרעין קשה מוצק כמו המודיע.

  6. מוטי, גם למחנה החרדי של בעלזא יש “גרעין קשה ומוצק” של אלפי משפחות. נו, אז מה?

  7. רדוד ביותר! חזרה על מנטרות ילדותיות. הייתי מצפה למאמר קצת יותר מלומד ומעמיק על המבשר ואיך הוא רואה את החזון שלו לעתיד.

    עדיין לא מאוחר.

  8. “האחריות העצומה על כל מילה ועל תג הנכתבים בעיתו”.

    חוויתי זאת על בשרי באופן מיידי…

  9. לוזר קנופף כבר התחיל באיזשהוא תהליך לניתוק המודיע מליצמן
    הבעייה זה בשורש
    לדוגמא …בבחירות הבאות בבני ברק שלומי אמונים ש”ס דגל התורה עומדים לתמוך שוב ביעקב אשר
    מה יעשה אז המודיע האם יאבד את שאר המנויים שלו ?

  10. גם החברה המחזיקה את יתד נאמן נקראת “יתדות תשמו” אז בגלל זה כשמסתכלים על הדירוג מתלהבים יותר, כי יודעים שהם נולדו בשנת תשמ”ו?
    תתמקדו בדברים הטובים שלכם, ולא בבשורת תשסט. כי יש לכם במה להתגאות ולא בשטויות!

  11. המבשר קם בזמן שבו כולם רצו לנקום בחוג מסוים במגזר החרדי, היה צפוי שבאותו הזמן יעזבו הרבה את המודיע ויצטרפו למבשר.
    מאז, נרגעו הרוחות ויש שחזרו למודיע. והם לא מעט. אין זה אומר שהם עזבו את המבשר.
    מה שכן, המודיע נפגע בעבר, אך ההתאוששות התחילה די מהר.
    טבע של אנשים לכעוס ולפעול, והמבשר נצלו זאת.
    כיום, אני מאחלת הרבה הצלחה לשני העיתונים. ומפרגנת לשניהם מכל הלב. בתור אחת שאף פעם לא הייתה שייכת אליהם וטוב שכך.

  12. גיבובי שטויות וסרק
    המודיע היה ויהיה העיתון המוביל במגזר הן מבחינת כמות המנויים והן מבחינת תוכן
    אני מבין את מצבו של קליגר שמרשה לעצמו כעת לכתוב טורי הלל
    אבל הם צריכים להזיע עוד שנים רבות בכדי להיות ממוקמים על המפה ולא מדשדשים
    אני לא יודע אם זה יקרה אי פעם , אבל הם רחוקים מזה מאד

  13. @ קובי:
    ניכר מבין ריסי שורותיך שהאמוציה שלטה בך. אז בא נעשה סדר:
    המודיע החל להתרסק לא בגלל חוסר מקצועיות וענין אלא בגלל הזדהותו המוחלטת עם גור ונתינת גב למאבקי הסרק של החסידות המשונה הזאת בכל תנאי ובכל מחיר”.נסחפת. ראשית, לעובדות. אם לשפוט לפי תחושותי בפתיחת ‘המבשר’, אני המום מכוח שרידתו של המודיע. הוא לא התרסק. לחלוטין לא. עוד יחקרו בבתי ספר כיצד המבשר תרם לו באזז, והעצים את כל עולם העיתונות. יש לי תחושה שהעוגה לא מתחלקת מעתה לשלוש יומונים אלא גדלה בהרבה. הוא לא נראה לי פגוע.
    אחת הדוגמאות היא לפני תקופה. היה זה בעיצומו של הקמפיין כנגד אותו ביטאון שנראה שהמבשר (העיתון שלי), הולך למוטט אותו. ואז הם הוציאו את המגזין “פיננסים” על שנת המס וכלכלה. אנשי השיווק שם הציבו לעצמם יעד של פרסומות וכיסוי במיליון שקל. הם לא הגיעו רחוק מזה. אז לומר שהם התרסקו בגלל סקר לא ממש מדייק? מסופקני.

    “גם שליטתו של האדם השנוא ביותר בציבוריות החרדית מר ליצמן בתכני העיתון הסב נזק עצום להמודיע וגרם לאנשים יקרים ואהובים כמו לוזר קנופ אליהו הנדלר ועוד לסבול קשות ולאכול מרורים”.
    בזה אתה צודק לחלוטין. אם רק היו נותנים להם יד חופשית ושפיטה עצמית לכיסוי נושאים על פי האינטרסים של העיתון בלבד, הכל היה נראה אחרת. אבל בדבר אחד תוכל להתנחם וגם אני (יש לי ידידים יקרים באמת שם, גם גערערס): מאז יציאת המבשר ליצמן דוחף את האף שלו הרבה פחות, שומר על העצמות שלו ולא מכתיב להם על כל צעד ושעל כי הוא יודע שהוא ישא באחריות לפיטורי העובדים שם במידה והעיתון יפשוט רגל. ולא רק הוא וד”ל.

    נכון שעמידת גור/המודיע לצד ברקת החילוני האנטי דתי המוצהר ונסיון גזילת החינוך העצמאי היו הקש ששבר אבל זה התחיל הרבה לפני עם מאבק שפע שוק האינטרסנטי והמסריח לשמיים שהמודיע נגרר אליו בכפיה ובעל כרחו וכן במערכות הבחירות בהן שרת את אדוניו מהסיעה המרכזית הגורית נגד כל השאר.
    כאן אתה לא מוסיף כבוד לבשורת תשס”ט. המאבק עם שפע שוק הוא לא רק נחלת המודיע אלא של שלושת היומונים. כמה שנברתי לא הצלחתי למצוא שחיתות וכל הידיעות סביב השוחד לגולקנופ ומכירת ‘אלף’, לא התבססו על משהו מוצק.
    ניסיון גזילת החינוך העצמאי? נו, באמת. שתי קבוצות שהארגון שייך להם במידה שווה, רבו. האחת ניצחה והשניה הובסה. מי פה ניסה לגזול? אותו דבר מול ברקת. בא לא נרמה את עצמינו. הגראי”ל תמך במועמד חילוני מול חרדי, אותו דבר אחרים. רק בגלל שמדובר בחבורת השתלטניים? המודיע שיש לו גרעין עצום של מנויים חסידי גור (מישהו שם אמר לי, קרוב ל50%) לא יכול לא לתת להם את השירות ולצדד בעמדתם. אם הם יעזבו ויקימו יומון משלהם, הוא בטח יקרוס.

    למסקנה: התיקון היחיד של המודיע יהיה אך ורק הכרזת עצמאות והתנתקות מגור וממשוגותיו של אדון ליצמן ואז הציבור יבדוק את המודיע בפרמטרים המקצועיים והעניניים.
    זה לא יקרה מהסיבות שנמנו לעיל ומהסיבה שלוזר קנופ רוצה שנכדיו ימשיכו להתחנך במוסדות של גור.
    בסיפא נגעת במשהו משמעותי בלי לשים לב: המקצועיות. כבר זמן רב אני טוען שהמבשר מדשדש בביצה של אגו”י הירושלמית ושכח להוריד כבר את דגלי ה’גנבו לי, השתלטו לי’. זה מיותר ופאתטי.
    הגיע הזמן להבליט את החלק המקצועי בו המודיע הצליח ליצור תדמית שלא בצדק. יש להם את ישראל קצובר שנהנה ממוניטין של זקן השבט ומעבר לזה כלום. אני עובר על העיתון הזה שוב ושוב, ולא רואה סשום העדפה משמעותית מקצועית על המבשר.
    הקורא של המבשר זוכה לעיתון הרבה יותר מגוון שמכסה עוד עשרה שטחים, מארגן פרויקטים הרבה יותר מענינים לפחות שאין בהמודיע. בכנות. עם זה לנופף ולא עם ‘הצלחנו להתגבר על הגערעס’.
    זה נראה פנטזיה אבל האופציה השניה זה שהמודיע יגמור כמו איזה בטאון בעלזא או כפר חב”ד.
    צא מזה, צא. אם אלוף פיקוד צפון יחשוב במונחים כאלו על נסראללה, מהר מאוד הוא ימצא את עצמו מובס. הם לא הולכים לשום מקום ויש כאן צורך בעבודה רצינית כדי להפוך למס’ 1. ככה חשבו כולם כשנפתח יתד נאמן והוא באמת היה מעניין פעמים רבות, אבל לך תראה היכן הוא היום והיכן המודיע. אז פליז.

  14. לוי
    הימור פרוע
    נכון אתה חסיד גור
    בינינו

  15. לוי כתב:

    גיבובי שטויות וסרק
    המודיע היה ויהיה העיתון המוביל במגזר הן מבחינת כמות המנויים והן מבחינת תוכן
    אני מבין את מצבו של קליגר שמרשה לעצמו כעת לכתוב טורי הלל
    אבל הם צריכים להזיע עוד שנים רבות בכדי להיות ממוקמים על המפה ולא מדשדשים
    אני לא יודע אם זה יקרה אי פעם , אבל הם רחוקים מזה מאד

    מה שמתחשק לי עכשיו זה מכונת זמן לעוד 10 שנים.
    נראה מי צדק.

  16. למה אתם נותנים לויכוחים הפוליטיים, למה?
    מה זה כאן ‘בחדרי’???

  17. כמנוית המודיע, מגיע תודה להמבשר,
    התחרות הזאת רק עושה לנו טוב.

    אז תמשיכו שלושתכם להתנגח, העיקר לנו יהיו המבצעים, המוספים וחומרי הקריאה…

  18. העיקר שליצמן הליצן הבטיח שהמבשר ישרוד חדשיים. נראה לי שבקצב הזה יתברר שליצמן פשוט טעה בין המודיע להמבשר 🙂

  19. די כבר, די!!!

    שנתיים אתם מתווכחים ועומדים באותו מקום, די!!!

    לא נמאס לכם?

  20. פרסמתי בהמודיע משפחה והמבשר באותו שבוע
    בכל אחד עמוד ולא תאמינו:
    רוב הלקוחות הגיעו מהמבשר

    תמשיכו להתכתש, לי יש מסקנות.

    (לא קשור לאף מדיה, כן למעצב עצמאי)

  21. רואה נכוחה

    אתה כותב טוב, אבל ההצטדקות כביכול אתה מקוראי המבשר מטופשת.

    וחיים, האמן לי שזה לא כבוד גדול לעיתון שבו אתה עובד, זה שאתה מתפאר בו באינטרנט האסור, הדבר רק מוסיף לתדמית (או יותר נכון: למציאות) השבבניקית של המבשר וחבורתו.

  22. 1. מנתונים פנימיים: אחוז הגערערס המנויים על המודיע אינו עולה על 20%
    (אני יודע שתעשו בי שפטים. אילו הנתונים)

    2. ברגע שהמבשר נכנס – עוגת המנויים גדלה.
    הגיוני. אחד מעקרונות המיתוג אומר ששחקן חדש שנכנס לקטגוריה – עושה לה רק טוב. הוא מרחיב את השוק.

  23. שלום וברכה

    גם אני מייד בבחירות של ברקת, חתמתי מנוי על “עיתון יומי” המבשר
    ונהנתי והכל היה בסדר גמור.

    עד השבת האחרונה…………

    להכניס פרסום של “לילי” עם מעטפה לנשים להכניס במקוואות ??????????????

    השתעגתם ?????????????????

    הלו…. הלו………..
    קליגר שומע ?????????????????????????

    משוגעים רדו מהגג.

    הבוקר ביטלתי את המנוי שלי, לעיתון זה
    כי שהבן שלי שואל אותי “איך אמא תלך למקווה לשים”………

    אני מחוץ לתמונה.

    עדיין לא חזרתי להמודעי, אני שונא אותם, ולא מסכים עם הרבה דברים שלהם.

    אבל בשיל כמה שקלים , כאלו דברים

    מויש פרוש … פויי…. איכס……

  24. מנוי המבשר לשעבר כתב:

    שלום וברכה

    גם אני מייד בבחירות של ברקת, חתמתי מנוי על “עיתון יומי” המבשר
    ונהנתי והכל היה בסדר גמור.

    עד השבת האחרונה…………

    להכניס פרסום של “לילי” עם מעטפה לנשים להכניס במקוואות ??????????????

    השתעגתם ?????????????????

    הלו…. הלו………..
    קליגר שומע ?????????????????????????

    משוגעים רדו מהגג.

    הבוקר ביטלתי את המנוי שלי, לעיתון זה
    כי שהבן שלי שואל אותי “איך אמא תלך למקווה לשים”………

    אני מחוץ לתמונה.

    עדיין לא חזרתי להמודעי, אני שונא אותם, ולא מסכים עם הרבה דברים שלהם.

    אבל בשיל כמה שקלים , כאלו דברים

    מויש פרוש … פויי…. איכס……

    זוכר את סייג לחכמה שתיקה?

  25. קובי כתב:

    המודיע החל להתרסק לא בגלל חוסר מקצועיות וענין אלא בגלל הזדהותו המוחלטת עם גור ונתינת גב למאבקי הסרק של החסידות המשונה הזאת בכל תנאי ובכל מחיר.

    בכל שנות ההסטוריה כינו עמי העולם את היהודים – העם המשונה הזה…
    גם במדינת ישראל מכנים החילונים את אחיהם החרדים ה”גלותיים” – המשונים האלה…
    כמה אופיני שאף בתוך המחנה החרדי, מי שזכה לכינוי “החסידות המשונה הזאת” זו דווקא גור…

  26. מאן דהו,
    אני מבין את כאבך כחסיד גור ואני חושב שקובי חרג בהרבה מהטעם הטוב אבל אני מסכים לניתוח שלו שהמודיע סובל בגלל הזיהוי וההזדהות שלו עם חסידות גור.
    ברור שגור ועסקניה ירו לעצמם ברגל ועדיין ממשיכים לירות תוך טמינת ראש בחול לתוצאות מעשיהם שבין השאר גרמו להוקעת החסידות המעטירה מהרחוב החרדי ולבידודה והכי חשוב לענינינו זה גרימת הוצאת עיתון המבשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן