למי שעדיין לא שמע על סיפור חדירת המותג פיירי לישראל הנה תזכורת. בשנת 2002 כשחברת פרוקטר אנד גמבל הביאה לישראל את המותג fairy, יצאו במשרד הפרסום אדלר-חומסקי& וורשבסקי ע”י חברת הקד”מ פרומרקט בפעולת באזז רצינית ושוברת שיגרה, בכדי לשבור שיא גינס בשטיפת 20.000 צלחות ע”י בקבוק פיירי אחד ולמתג אותו כתכשיר מתקדם. הרעיון בהחלט עבד ופיירי השתלב בשוק תוך זמן קצר בתור מוצר מוביל בתחומו.
קבלו ת’וידאו של פעולת הקד”מ המיוחדת.
את כל הסיפור הנ”ל הבאתי אך ורק בגלל פרינט שמרוח על דפי העיתונים בזמן האחרון, עם כותרת “בקבוק אחד של פיירי מספיק לשטיפת 15.000 צלחות!”. פייר? לא הבנתי מה נזכרו בזה עכשיו, מאיזה ארכיון הוציאו קמפיין טחון עד דק מלפני 7 שנים? ל’זניט מדיה’ [לעזעזל, מי זה בכלל?] הפתרונים. אבל ביננו, כל זה היה שווה בשביל להעלות לכאן עוד פעולה שיווקית מוצלחת בעולם המיתוג, פרסום, יח”צ, קד”מ או ווטאבר.
והנה הפרינט [שעמלתי רבות להשיג אותו, תודה לך]
24 תגובות
זניט זה החברת מדיה של באומן.
דינקיס, אתה נשמע נזעם אישית..
דינ,
את מה עמלת להשיג, את הפרינט? (איפה, לעזאזל, הוא פורסם?!) או את הוידאו מלפני 7 שנים?
תודה,
אבל תכלס מי עושה להם תפרסום?
ממש לא
את הפרינט שפורסם באחד העיתונים היה קשה יותר להשיג מוידאו ביו טיוב מלפני 7 שנים!
פייר. אני הבנתי מאוד, וזה אפילו חכם.
נסה להבין זאת אע”פ שאתה עצבני על זאת שהם מוציאים ענתיקות מהארכיונים (-:
למה להכין מודעה קרייאטיבית אחרת, שלא בטוח תעבוד כמו המודעה ה”פשוטה” הזו, שעבדה כבר ובגדול, ת’כלס זו המודעה שהכי הרבה תעבוד היא אמיתית ולא מוכרת סיסמאות ולוקשים, קודם כל באמת כל אישה יודעת שזה התכשיר אם לא הטוב לפחות מהטובים, לכן צריך סה”כ רק להמשיך ולחזק את ההסכמה הזו.
ד”א במידה וזה מתפרסם כעת בציבור החרדי – זה מצויין – מכיון שלא נראה שהיה את הפרסומת הזו אי פעם בעיתונות החרדית (במידה ואני טועה, אז תשווה את זה לפרסום הכללי)
ואפילו אם זה מתפרסם כעת בציבור הכללי – זה עדיין מצויין.
מ -2 סיבות!
1.עברו שבע שנים, הפרסומת נשכחה כבר, ועכשיו שהיא תחזור, היא רק יכולה לעשות טוב לחזור ולהזכיר לכולם “מי הכי טובים באמת”
2. קצת נוסטלגיה לא הזיקה לאף אחד… נוסטגליה אגב זה גם דבר שמוכר (כל דבר שמתקשר לרגש מוכר ואת האמת הכי הרבה.
מוכר, מוכר.
למישהו יש נתונים של מרקטסט, מדגם, ברנדמן או רותם במגזר החרדי?
אני מוכן להתחייב שאני אוכל את הכובע של בקבוק הפיירי (טוב, לא בולע, רק לועס), אם הם הצליחו להגיע לרמה של 5% מאז החדרת המוצר.
המודעה טובה, אין ספק. הסלוגן מעולה ומתייחס לבעיה, הוויז’ואל והקופי מעולים, וכל זה איננו שווה ללקוח בהגיעו לקופה. למרות שהמודעה מתייחסת ישירות לחולשה שלו, אני לא מאמין שיש לו נתח שוק גדול מ-5%. (אגב, נתונים בציבור החרדי לא יכולים להתבסס רק על רשתות…).
אני לא יודע מי זה זניט מדיה, ואני עוד יותר לא יודע מי אמר לך את הקשקוש הזה.
מי ששולח את הפרינט הזה לעיתוניןם זה משרד הפרסום טריו המחזיק בתקציב הפרסום של פרוקטר אנד גמבל במגזר החרדי.
בקשר למודעה, אני דווקא חושב שהיא מצויינת אבל לא יפה. מעבירה מסר בצורה ברורה חדה אך לא כובשת.
מי שהוציא את המודעה הזו זה משרד הפרסום טריו המטפל בתקציב פרוקטר אנד גמבל במגזר החרדי.
כמיטב המסורת של פרוקטר (וקצת של טריו…) אין קרדיט על המודעה.
כמיטב המסורת של טריו (קצת…) ??? הם לא אוהבים לשים קרדיט על מודעות?? כי על רוב המודעות של אדלר שמתפרסמות בעיתונים הם כן מדגישים את הקרדיט וגם במגזריות כמו אלתר מחשבים וכו’
מה שכן, מעניין למה פרוקטר אנד גמבל לא נותנים להם להכניס קרדיט.
פרוקטר אנד גמבל, כמו קוקה קולה וחברות נוספות, כעיקרון לא מרשים לשים קרדיט על המודעות שלהם. לא בעולם, לא בישראל ולא במגזר חרדי.
אני שמתי לב שטריו לא שמו קרדיט על מודעות שעשו לבוש (מכשירי חשמל) למשל או לשברולט ועוד כמה שאיני זוכרת שזה כבר החלטה, כך נראה לי, של המשרד.
א. לשברולט כן היה קרדיט אך יחד עם המשרד הכללי כי הקרייאטיב הגיע מהם ב. לרוב המודעות של טריו הם קופי מושלם או אדפטציה נבובה של אדלר ג. עיינו השבוע בעיתונים ותגלו מודעות של טריו כמו לראש חדש וכדו שאותן ככל הנראה הם עשו לבד ……
כן טריו לא טריו. כן קרדיט לא קרדיט.
אני יודע דבר אחד.
אשתי שלא מבינה כלום בפרסום, ראתה את המודעה והביעה התעניינות במוצר. אני חושב שמבחינתם הם עשו את העבודה.
היא קהל היעד ואליה הם הצליחו להגיע.
איש, ‘מבחינתי הם עשו את העבודה’ – אתה מתכוון שהם קנו את המדיה בצורה מושלמת? אם זו אדפטציה או ציטוט מוחלט, איפה כאן “העבודה”? ברור שהמודעה טובה. ברור שיכלו לעשות אותה יותר טוב. ברור שעבר פה ברבור.
טריו עושה את הקראייטיב החרדי לפרוקטר וזניט רוכשים את המדיה של זניט גם בחרדי וגם בכללי
ולגבי החדירה של פיירי במגזר, אני יודע מקרוב שהוא הצליח יותר מאשר הצליח בכללי
כי גם המחיר שלו במגזר נמוך משמעותית מאשר בכללי
בחצי שנה האחרונה נמכר ברשתות המובילות 2 ב-18/20
עוד נקודה שלא הבנתי: למה במודעה מתפארים בשטיפת 15 אלף צלחות כשבסרטון עצמו (ובפרסומת הישנה) מדברים על מעל 22 אלף? בשביל מה שברו את השיא?
אם המודעה היא טובה ועושה את העבודה גם לשיטתך, מה העניין לחפש משהו שונה או יותר טוב?
סתם להתרברב בקריאיטיב עוד יותר טוב? לא נראה לי שזה מהות המשרד הזה. ההתנהלות הזו מתאימה למישהו שמה שפחות מעניין אותו זה התוצאות והאפקטיביות של מודעותיו.
הם ראו משהו מוכן. משהו טוב. והשתמשו בו. לא רואה בזה שום דבר גרוע במידה והמודעה עושה את העבודה.
זה גם אני לא הבנתי.
אולי הם פחדו שאיזה ‘חזונאישניק’ יבדוק אותם…
מה לעשות,יש מיתון,פיירי קיצצו בבועות סבון ובאטומים.
חוצמזה שכמות הלכלוך על הצלחות בפסח גדולה יותר משאר הלילות.יש חרוסת..
עכשיו שמתי לב שהפרסום עוסק בבקבוק 750 מ”ל ולא בבקבור ליטר כמו בניסוי…
פניה נרגשת לאחד, ולכל מי שיכול לעזור…
אנא, הפסיקו להשתמש בביטוי השגוי ‘במידה ו’.
הוא שגוי משתי סיבות:
1. הקשר שגוי- הביטוי הנ”ל מבטא תנאי. וזהו.
לדוגמא: ‘במידה שיתחרפן הקופירייטר, ימכור הלקוח’. תנאי נאיבי ונצלני, אבל תנאי. המילה ‘במידה’ נותרת במשמעותה המדידה והכמותית. אין להשתמש בביטוי כהנחה/ סברה/ ניבוי (מחק את המיותר, ואל תשתמש בו יותר!)
2. הביטוי, כתנאי, הינו ‘במידה ש’. אין חיה כזו- ‘במידה ו’, ההשלמה הינה רק ש’.
וזהו. עכשיו אתם יכולים להמשיך לדון במיליגרמים, בחזונאישניקים ובלבן הפיירי פיירי הזה.
פרסומאים, היזהרו בדבריכם, שמא יקפוץ עליכם רוגזו של קולה.
אנו בלוג פרסום עברי, תנו כבוד
רוגזו של קולה או רוגזה של קולה?
עוד לא הצלחתי להבין אם מדובר בזכר או נקבה
זה קול הקטע!
לחקור המשיכי,
ואולי גם תצליחי
נו, כבר יש פה כמה זוגות על אותו ניק, לא מתרגשים מזה..
א’, לא ידוע לי על כזה דבר
ב’, אחד יחיד ומיוחד! נראה לך שאסכים שמישהו אחר יכתוב את הגיגיו עם שם שמיוחס לי?
נראה לך?