מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
WebDuck
בניית אתרים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
מרכז העניינים
חינמון ארצי
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
שיעור כללי בהלכות ארכיטקטורת מותגים • מה עושה חברה שהמון חברות קטנות ופשוטות גונבות לה את ההצגה בתצוגות והבטחות שוא ללא כיסוי? • תרשמו לעצמכם, תוך כמה חודשים, כל משחקי המדף יהיו בשימוש קרייאטיבי, לגו, דופלו, דומינו, טקטיקה, ואולי גם רמי והנסיך הפרסי • והפתעה ברשימת הקרדיטים – 2 שמות חדשים מרעננים
15887
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

ארכיטקטורת מותגים

אחד הסוגיות הכי מורכבות בשיווק. טובי הפלנרים יושבים וחוקרים, מה עדיף למותג בתנאי השוק הנוכחיים שלו. להעצים את החברה ‘האם’, או את המוצרים הספציפיים שלה. מה תהיה הזיקה בין המוצר למותג ועוד. התשובה כמובן תלויה, בחברה, בעוצמתה הפיננסית, במתחרים שלה, בכמות המוצרים וכדו’.

לדוגמא: עלית, כאחד המותגים הכי חזקים במדינה, לא דאגה למתג את עלית כ’עלית’. אלא בעיקר העצימה מוצר אחר מוצר שלה.

כך יצא, שהופלים שלה סבלו שנים ארוכות מתדמית מיושנת, עד לרענון הנקודתי של המותג ‘בפלות’  – ולא, ממש לא היה לה מתחרה חזק בגיזרה הזו, פשוט, סתם, החברות האפורות ממעלה אדומים נצחו את ענקית המזון.

עוד דוגמא לצד השני (כן היתה אחרת קודם, מביכה קצת, והחלפנו): תנובה ושטראוס. תנובה, כמותג, מאד הקרינה את עצמה על מוצריה, עד כדי ערפול חושים מטורף של הצרכן החרדי, שהבין שחלב-לא-של-תנובה הוא מין משקה לא מזוהה. לא משנה אם מדובר בחברות ענק איכותיות כמו שטראוס וטרה. ומדוע? כי שטראוס וטרה דאגו להעצים את המוצרים שלהם אחת אחת, מעדנים, שוקו, וכו’, ועד שהגיעו לחלב עצמו ארך הרבה זמן. כיום כמובן הדברים השתנו לגמרי והשוק מתנהל במלחמה בריאה עם סוף טוב.

מה שאומר, שבכל מקרה עלינו לבדוק מה עדיף למותג. וכדברי הפוליטיקאים: מותגא מותגא ופשטיה.

נתיב פיתוח נדל”ן

במקום בו חברות הבנייה השונות עסוקות עם עצמן בצעקות שוק מחנה יהודא, זו זועקת בקול רם על הדירה בשקל, וזו מדביקה לעצמה תגיות דוכסיות משל מדובר באחוזת פריצים בדובאי, עומד לו מהצד המבוגר האחראי.

הוא, עם הטון הרגוע, המילים הנכונות, הנחת יד חמה על כתף הרוכז המבולבל, ו – נתיב פיתוח. מזכיר לכולנו, שבשוק הזה אם אין חברה ותיקה, אמינה ואחראית, אזי השקלים שנחסכו 20 שנה יכולים בבת-לילה להתנפץ אל סלעי השברים.

ורק חברה גדולה, מונופוליסטית, איכותית, יכולה להתמודד עם בעיות כאלו.

 

15887

 

ועדיין, בכל אופן הערונת קטנטונת. משחק המילים לא בדיוק משרת את המטרה. קצת מייצר 2 גרם דבש באוזן. חברה גדולה כמו ‘נתיב פיתוח’ אמורה לשוחח בשפה אקדמאית יותר מאשר בשפה ילדותית.

על הכלים:
סמנכ”ל קרייאטיב. תמיר פרבר (ולא פרדו – ראש המוסד כפי שנכתב). קופי. נוחעם. ארט. תמי אוחנה.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

36 תגובות

  1. סופסוף נגיעה של נוחעם 😉
    קצת ליטוש פוטושופי לא יזיק. אבל בכללי מודעה יפה, קופי מרענן.

  2. הצעה לנוחעם

    לאחרונה אנו רואים כמה פרינטים דוסיים מבית מדרשך ברחוב תובל
    דא עקא הטקסטים מאוד מאוד ארוכים, דוסיים, מסורבלים, אנא קצר

    תודה

  3. נוחעם התחיל לעבוד??
    (גם בשישי ראו מודעה חריגה של בולטון – או שבקרוב כבר לר חריג?)

    בכל מקרה מחלקת הסטודיו חייבת להתאים את עצמה!!

  4. אוסם ממותגת בגלל השם… ואם תעשה כתבת יח”צ בפשקוויל אולי יותר 🙂
    לגבי המודעות, אף מודעות לא מושכות שום אדם במדיהוהוא לא מתענין לקנות משהו באיזור

  5. תמיר פרבר עושה מהפך בבולטון, הקו הנקי, הקריאייטיבי מזוית הכי לא צפויה, ישר למטרה.

    סחטיין!

  6. אז במה להתחיל?
    בטעויות המביכות של הכותב, שלא יודע להבדיל בין המוצרים של אוסם ועלית ובין משרדי הפרסום שלהם?
    במשחק המילים המטופש של “יש לנו מונפול על…” ואז למרבה ההפתעה מראים משחק מונופול?
    או בזה שברגע שיש נוחעם בתמונה פשקוויל עובר לדום?

  7. תמיר פרדו ראש המוסד התחיל לעבוד בגל-אורן, או שמדובר על תמיר פרבר?

  8. @ ממממממ:

    הממ, צודק/ת לגמרי. טעיתי. ארך לי קצת זמן לחשוב על דוגמא אחרת במקום מה שהבאתי, ותיקנתי.

    בכל אופן, תודה.

    🙂

  9. @ שוקי שטארק:

    שאפו על ההודאה (לצערי, מחזה נדיר)
    בהמשך אולי אכתוב את דעתי על המודעה כפי שרמזתי בתגובה הקודמת.

  10. אוייש, עד שהגיעו הלפרין ושברו את המונופול
    באו בולטון והדביקו אותו בחזרה.

  11. אברמי תשמור את מנת הצער שלך לדברים יותר מהותיים

    מסתבר שמנופול בטווח של עשור משתנה.

    מה גם שפה הויזואל והכותרת מתחברים יופי!

  12. בדרך כלל אני לא אוהב לכתוב חוו”ד שלילית, אבל המודעה הזו היא באמת משהו מיוחד.

    לקשר בין חברת בניה למשחק ילדים מוכר זה צעד שדורש הרבה מחשבה. לטעמי במקרה הזה זו טעות. גם הביצוע של המודעה נראה מאד רדוד. וחבל.

    ואגב, כותבים פרוייקטים או פרויקטים? הטקסט במודעה לא החליט…

  13. רגע לפני שאתם קובעים עובדות:

    “המשחק מרתק עד היום ילדים ומבוגרים כאחד, ויש גם אליפויות עולם למשחק זה”.

    מתוך ויקיפדיה על ערך משחק המונופול. אגב, ערך מרתק שרק עושה טוב לפרינט הנ”ל,

  14. והנה לנו מודעה גרועה מטופשת וילדותית מבית היוצר של בולטון פוטנציאל.

    מגיע לקוח חדש ובמקום לעבוד אתו בצורה נורמלית, משמנים לו את האגו.

    הכירו כולכם את המונופול של המדינה בנושא איכות דירות. לא אפריקה ישראל, לא שיכון ובינוי, וגם לא צמח המרמן או כל חברה אחרת שבונה כבר עשורים בישראל עשרות אלפי דירות ורובם מרוצים.

    שימו לב: המונופול שייך לנתיב פיתוח שלא עברה את כמות ה-1000 דירות בכל מדינת ישראל.

    אם הטיפש לא היה שלנו, גם אני הייתי צוחקת.

    עיסיתם ללקוח את האגו, ”מכרתם” לו תותים שככה הוא יבנה בצורה אסטרטגית ותדמיתית, והאוויל האומלל, שבודאי לא יכל לעמוד בלחץ הסכים.

    הוא בטח בטוח שמכר הוא מתראיין לפורבס.

    וזה עוד לפני שדיברנו על דימויים ומונופול ילדותי.

    צר לי עלי מר שטארק שעשית את אומנותך פלסתר.

  15. פלנרית.

    עם כזו חשיבה, לא פלא שאת בדימוס.

    כל חברה, קטנה או גדולה, יכולה לטעון על מונופול באיכות. נתיב לא אמרו שהם מונופול בבנייה כמו אפריקה ישראל וכדו’.

    אני הבנתי מהפרינט, המצויין לדעתי, שנתיב משדרים אמינות, וותק, איכות ובעיקר שהם לא נולדו היום. בהתחשב בחפציבה ואחיסמך למיניהם, בולטון עשו כאן עבודה מצויינת, גם אם לא מושלמת. עדיין הכי טובה ממודעות הנדל”ן שראינו לאחרונה.

  16. cut! cuuuuuuuuuuuuuuuut
    !!!

    חבר’ה,זה מתקרב, אבל זה עדיין לא זה.
    להזכירכם:
    1. מדובר בנוחעם הרשע והאכזר.
    2. ולכן זו ה-הזדמנות לקטול.
    3. מה הוא יודע מהחיים שלו בכלל.
    4. הוא הצליח להפיל אפילו את בולטון בפח הדמגוגיה
    5. צריך להראות לו את הכיוון, אבל שלא ישכח.
    6. זה ארט זה?! זה קשקוש, עשו את זה ברגע.
    7. הם לא מתחילים לגרד אפי’ את הרמה הגבוהה של הפרסום במגזר.

    ועכשיו.
    action

  17. קצת מביך, שמשרד הפרסום הגדול במגזר מוציא פרינט כזה.
    למה נתיב פיתוח זה איכות? איכות של מה? של מרחב? של מפרט? אולי קרבה למרכז?
    בין להודיע אנחנו לא חברה קיקיונית, אלא חברה עם חמישה פרויקטים (…)
    לבין מונופול יש מרחק גדול
    ואגב, הלקוח לא רוצה מונופול הוא רוצה לבחור, תן לו את הבחירה המושלמת לצרכים שלו.

    ולגבי הביצוע, מה זה כל הטקסט הזה למטה. סלוגן חזק, שורה אחת וזהו!

    רשם הקבלנים??? זה להגשה לעירייה או למשרד השיכון?

  18. רדוד ומיושן נראה לפני 15 שנה…………………………………מישהו פה פישל……….

  19. מצטער אבל ממש לא אהבתי
    א: ציפתי להפתתות מצמד המוכשרים תמיר/נוחעם (באמת מוכשרים)
    ב: מונופול זה משחק שכמעט לא משחקים איתו היום (גם ילדים חרדים,לידיעתך תמיר)
    ג: המראה נראה מיושן ולא מתקדם (צודקת מיכל)
    ד: מחכים לדברים טובים יותר (ובטח יהיו)

  20. תיקון טעות
    א: ציפיתי להפתעות מצמד המוכשרים וכו’

  21. נתיב פיתוח היא חברה קטנטונת עד קיקיונית שעברה בחצי שנה 4 משרדי פרסום ו- 6 משרדי יח”צ,לעשות ממנה מונופול זה גם ילדותי ואינפנטילי וגם שקרי ורחוק מהמציאות.

    אם זה הרמה שנוחעם מביא איתו…

  22. בולטון אתם בכיוון הנכון

    ראיתי את המודעה בעיתון והיא צדה את עיני במבט ראשון. יפה, נקיה וברורה.

    בהחלט מפרגן:)

  23. עד שבולטון עושים משהו מגניב ויפה צריך לפרגן. נכון שהוא האח הגדול, בעל הממון ודורשים ממנו טעם יקר ומשובח בהתאם. אבל הקונספט נחמד, מרענן בגיזרת הנדל”ן וגם הביצוע.
    כשמגיע אנחנו מפרגנים

  24. יוהו!!!
    איזה רעיון מטורף!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    בולטון. תקשיבו. יש לכם את זה!

  25. @ אהובי:
    אהובי, את מהברנז’ה?
    לא נראה לי שאת מבינה בתחום…
    ……………………………….
    ………………………………יש לך חזון ביח”צ שלך. והוא :אהובי.
    לכי תלמדי קצת. יש לך עדיין חלב על השפתיים.

  26. @ שוקי שטארק:
    שוקי, זה שם או אישיות מפוצלת??

  27. רימון
    עכשיו הבנתי. יש כאן עשרות מורמרים מארבעה משרדי פרסום ושישה משרדי יח”צ שכואב להם שהכתירו את נתיב כמונופול בשירות. תמיר ונוחם הם רק קרבנות האמצע…
    כמה נכון ככה פשוט.

  28. @ גמנסיה:

    אוי גמנסיה כמה שאת צודקת.

    any way
    זו המודעה הכי מעניינת ויפה שעשו להם עד כה.

  29. מה קורה במחלקת הארט של בולטון?

    הפרינטים מחרידים! אפילו המקומונים הדלוחים בעירי מוציאים מודעות על רמה גבוהה יותר.

  30. גמנסיה יקירי, זה אומר שאתם שם בבולטון הפראיירים הבאים בתור של החברה המצחיקה הזאת.

  31. גם אני זכיתי להתחיל לעבוד עם החברה ההזויה הזו בשנתיים האחרונות,
    ואל תנסו לנחש מי אני, כי כמוני היו שם עוד עשרה משרדים שניסו לספק את גחמותיו של מר גריידינגר ללא הצלחה.
    מוזר לי שאף אחד כאן לא שמע על הסאגה שעברו כמה משרדים כשנפגשו להפתעתם יחדיו בהשקת המשרדים של אפי נתיב בקרית מטלון (עד אז הוא עבד מסלון ביתו…) כשכל אחד בטוח שהוא קיבל את התיק.

    ובעניין המודעה – אדון שטארק, גם כן פיספסת את הפואנטה המרכזית, קבל ניתו יותר מדויק:
    אפי נתיב מנסה לשווק את הפרויקט שלהם בהר יונה.
    ואת זה ניסו לעשות בשבילם כמה משרדים, כשברור שמדובר במוצר בעייתי וקשה מאוד לשווק בשל המיקום הרחוק כל כך.
    כעת כש’מימד’ ו’קלמן’ עושים עבודה טובה בשיווק הפרויקטים המתחרים שלהם בהר יונה, הם עשו חשבון ששוה להם להתפרזט על חשבון המתחרים בשיווק העיר והמיקום, והם יתמקדו בשיווק עצמם כאיכותיים ביותר במדינה בלה בלה.
    כך שנקבל את הדושיח הבא:

    “מוישל’ה, בהר יונה כבר היית?”
    – “כן, הייתי. ותודה על האוטובוס, אבל פגשתי שם את אפי נתיב שהם בעצם איכותיים יותר, תודה”

  32. בושה לעיתון
    בושה לבולטון
    בושה לתמיר
    ובושה לנוחעם

    למה הדבר דומה: למכון של הוצאת ספרים של קהילת יוצאי חברון מודיעין עילית שיטענו למונופול על ספרים מהדרים

  33. אוחצ’ו איך הקנאה? מפרישה הרבה מיצי מרה… בתאבון!

  34. אפי בלי נתיב כתב:
    כך שנקבל את הדושיח הבא:
    “מוישל’ה, בהר יונה כבר היית?”
    – “כן, הייתי. ותודה על האוטובוס, אבל פגשתי שם את אפי נתיב שהם בעצם איכותיים יותר, תודה”
    אחלה ניתוח. השאלה אם בעולם הפרסום לא זה שם המשחק?

  35. חחחחחחחחחחח
    חחחחחחחחחח

    חברה תתעוררו ותפתחו adworld או advertising age מידי פעם

    חחחח
    במקרה הגעתי לבלוג הזה אני קורא לכל המשרד לבוא לקרוא ולהתעלף

    קרעתם אותנו!!!!

    חחחחחחחחח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן