מרכז העניינים
חינמון ארצי
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
WebDuck
בניית אתרים
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
בתזמון מפתיע, תקופה קצרה לאחר סיור הבלוגריות בהדסה הר הצופים, נערך סיור דומה במחלקת היולדות של שערי צדק
YONAT
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בתזמון מפתיע, תקופה קצרה אחרי סיור בלוגריות שנערך על ידי ‘קוביס תקשורת’ בהדסה הר הצופים, ביום חמישי האחרון נערך סיור לנשים חרדיות בעלות חשבון פייסבוק פעיל (להלן: בלוגריות ו/או מובילות דעת קהל) במחלקת היולדות של ‘שערי צדק’ (בהפקת משרד הפרסום ‘שרה תקשורת’ של שרה פכטר).

במקביל לסיור, או מעט קודם לכן, יונת קפלן ממשרד ‘קוביס תקשורת’ פרסמה את הפוסט הבא:

אישה בונה אישה הורסת: מיני דרמה בתעשיית היח"צ בפייסבוק 1

הפוסט גרף למעלה ממאה לייקים ועשרות תגובות של חברות מפרגנות ומעודדות, דורשי טובתה וטובתן בהתאמה. מגיבים שניסו להבין על מה המהומה (רבים לא יודעים לקרוא בין השורות) נתקלו בחומה בצורה ובהסברים המניחים לגמרי את הדעת כגון: “בלי לשון הרע”. כצפוי, לא ניתן הסבר לפשר הפוסט ההצהרתי אך המבינות והמבינים הבינו. כאשר נשאלה מפורשות, הגיבה הכותבת כי כל פרשנות נוספת היא על דעת הפרשן התורן בלבד.

עובדים מקצועיים שאינם “מגיבים מהבטן” עובדים על פי אסטרטגיה סדורה. לעתים, כדי לשנות או לתקן, לא מספיק לרמוז. צריך לכתוב את המסר בצורה מפורשת. וצדיקים – זה לגמרי ידוע – מלאכתם נעשית בידי אחרים. במקרה הזה, “אחרים” הינו פרופיל פייסבוק טרי העונה לשם “הדוסיאדה”, שאסף את החומרים “המפלילים” ופרסם אותם בעמוד פייסבוק ייעודי שנפתח לצורך השלמת המחזה המלודרמטי.

לתגובות בפוסט המקורי של יונת קפלן צורף צילום מסך תמים המפנה את המעוניינים לקבלת פרטים נוספים בדף “הדוסיאדה”. זה מה שנכתב שם:

אז איך נראית דרמה קטנה בתוך הבועה הזו של משרדי יחסי פרסום במגזר החרדי? ככה:
29/01: הקובוסיה מרימים השקה מקצועית, מדוייקת להפליא ומוצלחת להשקת ״ביות אישי מלא״
16/02 משרד ״שרה תקשורת״ יוצא לשערי צדק עם חבורת ״מובילות דעת קהל״ שרובן עם בטן שטוחה להפליא וחלקן כנראה גם לא תראינה מחלקת יולדות יותר לעולם.
לאחר שעה: פוסט עצבני בפיד של יונת קפלן (הקובוסיה) עדיף שתקראו מאשר שאתמצת לכם
לאחר רגע: שרשור השקות שגרתי ומתבקש בקבוצת הנשים ״ישנן״
פוסטים, תגובות מובילות, והתאמצויות מיותרות – תהנו!

לאחר שקראנו את הטקסט, שאלנו את עצמנו:

  1. באיזה צד מצדד הכותב האלמוני?
  2. למי יש אינטרס להעצים את “הדרמה” ולמה?
  3. מדוע נבחר השם “הדוסיאדה” לדף האלמוני?
  4. אם לכותב אין הבנה בתחום “יחסי פרסום”, לשם מה הוא טורח?

תיק”ו (תשבי יתרץ קושיות ובעיות).

אחת המגיבות בקבוצת “ישנן בנות”, כתבה דברים שאולי כדאי לתת עליהם את הדעת:

“בעולם הסושיאל מדיה ככל שתצברי יותר חברות + עוקבות את מישהי ששווה להזמין להשקות. את תמליצי על מוצר וכך תקראי מובילת דעת קהל. בעולם האמיתי שאנחנו חיות בו, אז שום אישה שמקבלת שמלה או ארוחה במסעדה או אפילו חבילת שניצלים לא מובילה שום דעה של אף אחת”.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן