טקס קקטוס הזהב הישראלי הממשיך לקדם עצמו במרץ, למרות ובעיקר לאור הכרזת משרד הפרסום הגדול בישראל מקאן תל אביב כי לא ייטול בו חלק, יכלול גם קידום אמנה מיוחדת שתוסיף לו נופך חדש. במסגרת הטקס יקדם איגוד הפרסום ואיגוד השיווק הישראלי מה שהוא מכנה “אמנה לייצוג המגוון הישראלי בפרסום”, שבעקבותיה מקווים כי תעלה גם מידת האטרקטיבית והחשיבות של התחרות עצמה בקרב פרסומאים השוקלים אם להשתתף בה.
האמנה היא חלק מאג’נדה פרסומית בינלאומית הקוראת לא להפלות בין קבוצות אוכלוסייה שונות ולאפשר לכל המגוון הקיים להיות מיוצג בפרסומות, שלרוב נוטות להעדיף אנשים מפלחים גבוהים יותר ומסויימים.
לאחרונה מנסים פרסומאים שונים להוביל את המגמה הזו נגד סטיגמות חברתיות הבאות לדבריהם לביטוי בפרסומות כדי להוביל לייצוג שוויוני והם אף הצליחו לשכנע בכך את איגודי הפרסום והשיווק שניסחו יחדיו את אמנת “ייצוג המגוון”. בתקווה שאם לא תחייב את משרדי הפרסום, המפרסמים ועובדי הענף – היא לפחות תשמש כקו מנחה עבורם.