ימים ספורים לאחר שהארכי טרוריסט מרוואן ברגותי נלכד במצלמות תאו בכלא כשהוא מנשנש במהירות “טורטית”, בעיצומה של שביתת רעב כביכול, הסערה עברה מעמודי החדשות לאתרי הפרסום.
הוופל שהוטמן על ידי סוהריו נאכל בשירותים וברגותי הפך לקריקטורה. הראשונה שזיהתה את הגל והעלתה על כך פוסט מתייחס/קורץ היא חברת הפיצה הבינלאומית “פיצה האט” שהעלתה עיבוד תמונה ובו תאו של ברגותי זרוע בקופסאות פיצה עם הכיתוב: “אם כבר לשבור שביתה, לא עדיף עם פיצה?”.
בארץ זה הפך לסיפור הצלחה אבל בחו”ל קצת פחות. פיצה האט היא רשת עולמית ובין לקוחותיה מוסלמים רבים הסוברים גם במקרה כזה – איך לא – שהציונים אשמים.
“אנחנו מאוד מאוכזבים שרשת בינלאומית עושה מעשה כה דוחה, ונמשיך להיאבק עד שהרשת לפחות תתנצל”, אמר בנו של הרוצח והרים להבה. ברחבי העולם קראו רבים להחרים את פיצה האט, וגולשים מגזע מסוים העלו נגדה ‘ממים’ שרצו ברשת תחת ההשטאג boycott_pizzahut#
אתמול נראה שחלה הסלמה בנושא כאשר חשבון פייסבוק של פיצה האט פרסם את ההודעה הבאה: “פיצה האט העולמית מתנצלת בפני כל מי שנפגע מהפוסט שפורסם בעמוד של פיצה האט ישראל. אנו מגנים את הפרסום והוא אינו משקף את ערכי המותג שלנו. הזכיין הישראלי הסיר את התמונה באופן מיידי וסיים את ההתקשרות שלו עם סוכנות הפרסום שפרסמה את התמונה”.
אלא שמבירור עמוק יותר עולה כי לא מדובר בהנהלת הרשת אלא בחשבון הפייסבוק של פיצה האט בלבנון שעשה שבת לעצמו. אז נכון שהמודעה ירדה מהעמוד של פיצה האט, אבל האם סוכנות הדיגיטל הישראלית פוטרה? פנינו לדוברות פיצה האט ישראל וקיבלנו את המענה הלקוני הבא: “מדובר בפוסט הומוריסטי לשירות המשלוחים של פיצה האט ישראל שהוחלט להסירו לאור בקשת הנהלת הרשת הבינלאומית”.
אז מה עלה בגורל סוכנות הדיגיטל הישראלית? ימים יגידו.