גיל גרופ
פתרונות מדיה ופרסום
כלל גלגלי פרסום
שילוט חוצות ועוד
דטה פרינט
דפוס דיגיטלי
מרכז העניינים
חינמון ארצי
WebDuck
בניית אתרים
מגזין המקום
ירחון לחרדים עובדים
כבר סיפרתי לכם שאני אוהב יינות. קבלו ספיישל מיוחד של ביקורת פרסומות מארה”ב
WINE (6) (1)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

כבר סיפרתי לכם שאני אוהב יינות.

אני אוהב לא רק את טעמו הפירותי של יין טוב, אלא גם את מראהו, ריחו ועיצוב בקבוקו. בקיצור, את החוויה שביין. כלומר, לא יודע מה איתכם, אבל בכל מה שנוגע אלי – שתייה חווייתית יכולה לסנוור את השיפוט הרציונלי, כן, זה שקובע אם ליין יש ארומה של עצי איזדרכת ומלח ים או שמא מדובר ברמזים לשוקולד וקריצה לפירות יער.

וכיון שכך, יצאתי בעקבות פרסומות יין אמריקאיות שנועדו לעיצוב אותה חוויית משתמש, והרי הן לפניכם על פי דירוגי האישי, בסדר עולה:

6. כרמל – היסטוריית ישראל בבקבוק

הייתי ממש חייב לפתוח את הדירוג במודעה הכי לא מושכת, בעיני כמובן. פשוט כדי להראות את הניגודיות…

מה לא אהבתי כאן? 1. את השילוב הויזואלי במודעה – בין התמונות בשחור-לבן לבין הדשא ברקע, ובין התמונות עצמן (2 חומות ואחת שחור-לבן). 2. נראה שבבקבוקים עצמם ובתוויותיהם לא הושקעה כל מחשבה. הצבעים כהים והפונט לא מושך (ברור שישנם גם יינות יוקרה שמעוצבים בסגנון דומה אבל באותם מקרים ישנו סממן אחר המושך את העין על התווית או לפחות בפרסומים). צבעי המודעה וצבעי הבקבוקים יחד מובילים לפרסומת ממוצעת ומטה. 3. הטקסט היבש בתחתית המודעה המספר בקצרה על יקבי כרמל ונתח-השוק שלה. אין כאן חוויה.

לא פרסומאי #6 (ספיישל יינות) 1

5. הרצוג – איך נוצרות שושלות מעולות?

אוקיי, כאן כבר יש עבודה ויזואלית יפהפייה וקונספט ממוקד. אמנם אין כל אזכור לטעמו של היין, אבל הרעיון ברור: איך נוצרות שושלות מעולות? נשאלת השאלה. והתשובה? התשובות מסתתרות במילים שברקע המודעה (חלק מהערכים: משפחה, ידע, אומנות, ועוד)

שמחתי לראות שלא הוסיפו כאן כל מיני דרשות ופנינים מעבר לקונספט הזה. אפילו את אזהרת האלכוהול הסטנדרטית השמיטו.

לא פרסומאי #6 (ספיישל יינות) 2

4. תבור – מן האדמה

אם אתם אנשים אוהבי טבע, המודעה הזו מכוונת אליכם. גם כאן עוסקים ב”מסביב” של היין, ליתר דיוק בשורשים: אדמה. זהו שמו של היין שבמודעה, וזה גם מה שרואים בתמונה: מישהו (עם חתך באצבע) מחזיק בזהירות תלולית עפר. צבע חום סולידי ניתן גם לשאר המודעה, ו(אני לא יודע אם בדווקא) גם צבע חולצתו של עובד-היקב תואם).

הסלוגן בשולי המודעה – “מן האדמה” וכן הטקסט שמעליו, משננים שוב ושוב את מילות המפתח: שורשים, אדמה, טבע.

לא פרסומאי #6 (ספיישל יינות) 3

3. לואיס רויאר

תנו לי לשבור לרגע את הפורמט ולדחוף לכאן משהו שהוא לא יין.

אז למען האמת במשקאות חריפים רבים מקובל שהבקבוקים מעוטרים בחותמות בסגנון עתיק ובלוגואים נוצצים. האם העובדה שנטען כאן כי הקוניאק הזה הוא הטוב ביותר לא מותירה בי ספק? לא יודע. בכל מקרה, במודעה זו היטיבה “לואיס רויאר” לטפח את הרושם היוקרתי, בעזרת גוני זהב, עיצוב קלאסי וטקסט מפוצץ. (חדי העין ישימו לב לכתובת אתר האינטרנט שהוצנעה בצל הבקבוק, כנראה בכדי שלא לאבד את תחושת ה”מאז 1983″)

לא פרסומאי #6 (ספיישל יינות) 4

2. פסגות – פסגת השלמות

אז דבר ראשון, הנה מודעה מהממת. צבע אפור מלכותי, בקבוקים שנראים טוב ופונט ממותג (שימו לב לסימן על האות A).

פסגות, פסגת השלמות, משחק מילים קצת צפוי מדי. וגם כאן, הייתי מצפה לטיפה יותר מיקוד – מה הופך את היין למושלם לדעתכם? אבל תכלס, המסר ברור וחד. הייתי קונה “על עיוור”.

לא פרסומאי #6 (ספיישל יינות) 5

1. בנימינה – מושך אותך לתוכו

והנה הגעתי לבחירה המנצחת מבחינתי:

מודעה שהיא יצירת פאר. בעט אמן שולבו כאן צילום, ציור ואיור ממוחשב, קלאסיות מול עדכניות, שרבוטים לצד פרטים מדוקדקים היטב (סימני יין למשל). המסר מינימלי אך עם זאת הפרסום הזה אומר כל כך הרבה.

הסלוגן “Draws You In” מתפרש בשפה האנגלית לשתי פנים: מושך אותך לתוכו, או מצייר אותך לתוכו. בכל אופן, לי היה קשה להסיר את עיני מן האומנות הזו.

לא פרסומאי #6 (ספיישל יינות) 6

לא מסכימים איתי? זו מדינה דמוקרטית. מוזמנים להציע בתגובות את הדירוג שלכם!

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך גם:

4 תגובות

  1. מה נסגר איתך אדוני. אתה עושה צחוק מעצמך ומחוסר ההבנה שלך בפרסום ובאנגלית

  2. לא מגיב בדר”כ.

    הפעם לא התאפקתי…

    אולי כדאי שתלך ללמוד פרסום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן