בסוף השבוע שעבר עלה קמפיין טיזרים ענק של חברת סימילאק, באמצעות משרד הפרסום ‘מימד’.
בעיתוני המודיע והמבשר של יום שישי, התפרסם קמפיין הטיזרים בתחילת המוסף השבועי (או ה”תוספת”, כפי שהוא מכונה בהמודיע) על פני שלושה עמודים שמאליים רצופים, ומיד אחריו הופיעו שני עמודים של ‘מטרנה’.
למעשה, קמפיין הטיזרים הגדול התפרסם לראשונה יום קודם לכן, בשבועונים משפחה ובקהילה. הסיבה לטיזרים ולמהלך הפרסומי הנוכחי היא בעקבות המעבר של סימילאק לכשרות בד”ץ העדה החרדית, על מהלך זה דיווחו אנשי ‘מימד’ במסיבת עיתונאים יוקרתית שנערכה ביום חמישי.
אנשי ‘בולטון פוטנציאל’, המפרסמים את ‘מטרנה’ במגזר החרדי, לא נשארו חייבים ודאגו להכניס כבר בעיתוני יום שישי שני עמודי פרסום על היתרונות של ‘מטרנה’.
עמודי הפרסום של ‘מטרנה’, שולבו “במקרה” מיד לאחר הטיזרים של ‘סימילאק’, שלא הובילו לחשיפת המותג או המהלך הפרסומי, מה שהותיר את הקורא הממוצע בסימן שאלה: מדוע ‘מטרנה’ מפרסמת כל-כך הרבה עמודי פרסום בסתם יום של חול?
חרף ההכחשות הגורפות מצד העוסקים במלאכה, נדמה כי מדובר בתגובת בזק של אנשי ‘בולטון’, עם שיתוף פעולה פורה מצד מערכות היומונים.
האפשרות של משרדי הפרסום לבחור מיקום ספציפי של הפרסומת, לפני או אחרי מתחרים, או סמוך למדור כזה או אחר בעיתון, היא פרקטיקה מוכרת וידועה במערכות השיווק של העיתונים השונים, הן בתקשורת הכללית והן בתקשורת החרדית.
משרדי הפרסום המעורבים סירבו להתייחס לנושא.
וכך זה נראה:
3 תגובות
חיים, נסחפת קצת.
האריזות – לא דומות
צבע הרקע – שונה לגמרי
התוכן – לא זהה.
מחטף, ברצינות?
גם סוסיתא העתיקה את מרצדס.
עובדה: יש לה שילדה ו4 גלגלים כמו מרצדס..
משום מה כשדפדפתי בעיתון, אמרתי לעצמי שוודאי יגיע ל’פאשקעוויל’
לא מדויק
אני ראיתי את הפרסומת וממש צרם
דפדפתי לאחור והתחלתי להשוות כדי לוודאות שבאמת אין קשר.
היה מבלבל.