את הסקירה הנוכחית נפתח בהסבר קצר על מדידת הגלישה באתרים ועל אמינות הכלי עליו אנחנו מתבססים. חלק גדול מהדברים נכתבו בביקורנו הראשון מעל במה מכובדת זו, אולם בעקבות פניות רבות שהצטברו לאחרונה בשולחן המערכת מצאנו לנכון לחזור להסבר הפותח וגם לחדש עוד כמה דברים בנושא.
כפי שציינו בעבר, לכל אתר יש מערכת מדידה פנימית של הנתונים. בנוסף, קיימים מספר אתרים שעוסקים בנתוני גלישה של אתרי התוכן השונים. כרגיל, את המוצר האינטרנטי המושלם ביותר מספקת חברת גוגל, שפיתחה את Google Analytics. האנליטיקס יודע למנות ולנתח נתוני ומגמות גלישה בדיוק מבהיל, מה שמסייע לאנשי התוכן באתרים השונים להתנהל מבחינת קידומי ידיעות, התמקדות בנושאים מסוימים וכיו”ב.
כאשר אתר מסוים מעוניין לגלות את כוחו האמיתי לגורם כלשהו (בדרך כלל למפרסמים ומשרדי פרסום), הדו”חות של גוגל אנליטיקס מככבים בראש מדד האמינות.
למי יש גישה למוצר? באופן כללי, לכל מנהל אתר קיימת הרשאת גישה לאתר שלו, כך שרק אנשי התוכן והניהול של אותו אתר יכולים לדעת במדויק את הנתונים הנוגעים אליו.
למרות זאת, קיימות מספר חברות שבאמצעות פיתוחים אלו ואחרים מצליחים להעניק תמונת מצב כללית על מספר הגולשים המבקרים מידי חודש באתרי התוכן השונים. הוותיקה והאמינה שבחברות הללו היא SimilarWeb.
סימילר ווב היא חברה שנוסדה על ידי יזמי הייטק ישראלים והיא שווה כיום מאות מיליוני דולרים. רק כדי לסבר את האוזן: החברה מודדת ומנתחת נתוני גלישה מ-80 מיליון אתרים ו–3 מיליון אפליקציות בקרוב ל-200 מדינות.
האתר שמפעילה החברה נחשב לפופולרי במיוחד בקרב אנשי התעשייה, כשהוא, כאמור, מספק נתונים אשר נחשבים לאמינים יחסית, על היקפי ומגמות הגלישה.
יצוין, כי חלק מהאתרים לא מאפשרים לסימילר גישה לנתוני האנליטיקס שלהם, בעוד חלק אחר מאפשרים זאת. אצל אלו שמאפשרים זאת, נתוני הסימילר יהיו מדויקים יותר, אך גם אצל האחרים הנתונים לא רחוקים מנתוני האמת.
רוב האתרים הנסקרים כאן אינם מעניקים לסימילר את האפשרות להסתנכרן עם האנליטיקס. חלקם הקטן – כן. איך תזהו? לפי האייקון הבא:
מה הסיבות שבגללן האתרים מעדיפים לחסום לסימילר את הגישה לאנליטיקס שלהם – זו שאלה שלא אנחנו יכולים לענות עליה. מה שכן, בזהירות נוכל להעריך כי במידה והסימילר “מקפח” את האתר ביחס לנתונים שמציג האנליטיקס – לאף אחד לא ישתלם לחסום לראשון את הגישה לאחרון. ומשזה לא קורה, כנראה שהמציאות היא הפוכה.
ונעבור מיד למספרים שעשו את חודש נובמבר. אלו שמבוססים על האנליטיקס, וגם אלו שפחות.
את המקום הראשון מאייש כרגיל ‘כיכר השבת’ עם קרוב קרוב 2.05 מיליון כניסות, ירידה של עשרה אחוזים ביחס לחודש הקודם.
במקום השני אתר ‘בחדרי חרדים’ עם 1.42 מיליון, ירידה של 11% ביחס לחודש הקודם.
במקום השלישי, האתר היחידי שסגר את החודש עם עליה, JDN עם 1.08 מיליון כניסות, עליה של 5% ביחס לחודש הקודם. יצוין כי בכך חוצה האתר בפעם השניה ברציפות את רף מיליון הכניסות.
במקום הרביעי אתר חרדים 10 עם כמעט 355,000 כניסות, ירידה של 17% ביחס לחודש הקודם.
במקום החמישי אתר אקטואליק עם קצת יותר מ- 196,000 כניסות, ירידה של כמעט 27% ביחס לחודש הקודם.
במקום השישי אתר כל הזמן עם 170,000 כניסות, ירידה של 10% ביחס לחודש הקודם.
במקום השביעי, מצטרף חדש לסקירה, אתר ‘לדעת’ עם 162,000, ירידה של 11% ביחס לחודש הקודם.
כדרכנו, בשולי הסקירה נציין גם אתרים שאינם אתרי אקטואליה פרופר, אלא נישתיים יותר ועוסקים בקשת רחבה של תחומים.
אתר ביזנעס עם 462,000 כניסות, ירידה של 12% ביחס לחודש הקודם.
חב”ד אונליין עם כמעט 393,000 כניסות, ירידה של כמעט 4% ביחס לחודש הקודם.
חב”ד אינפו עם 237,000 זינוק של 23% ביחס לחודש הקודם.
חב”ד שטורעם עם 161,000 כניסות, ירידה של יותר מ-27% ביחס לחודש הקודם.
נדגיש, כי אם יש לכם טענות על הנכתב, נתונים סותרים, השגות וכיו”ב – אתם מוזמנים לשלוח אלינו, וניתן את הבמה הראויה בל”נ.
תגובה אחת
מדהים לראות האתר JDN במה שהוא עשה בשנים האחרונות ועם כל האתרים הנלווים שלו.
פשוט שאפו.